استخرهای بیت کوین

استخرهای بیت کوین یا ماینینگ یک شبکه‌‌ی مجازی است که استخراج کنندگان یا اعضای بیت کوین در آن گرد هم جمع می‌شوند و تمامی افراد برای استخراج یک بلاک تمامی تلاش و پشتکار خود را انجام می‌دهند.
در این شیوه هر ماینر یا استخراج کننده بر اساس میزان توانی که دارند خود سود می‌برند. برای اشتراک گذاری در استخر استخراج این امکان وجود دارد که بتواند منابع محاسباتی و قدرت پردازشی خود برای استخراج ارزهای الکترونیکی را با دیگر ماینرها این امکان وجود دارد که بتوانند شانس خود را برای گرفتن هدیه افزایش دهد.

در اوایل ماه که تازه کار بیت کوین‌ها شروع می‌شود این امکان وجود دارد که ماینرها به صورت مستقیم بتوانند به راحتی معادله بلاک را با هم دیگر به خوبی انجام دهند و از این طریق با هم رقابت کنند، لیکن با گسترش مبادلات در شبکه بیت کوین امروزه شانس پیدا کردن بلاک مستقیماً می‌توان گفت که به صفر رسیده است.

هر چه میزان ماینرها و همچنین میزان قدرت پردازش سخت افزارها نیز بالاتر رود، به راحتی می‌توان معاملات سخت و دشوار ریاضی را به خوبی حل نمود.
با داشتن همچنین قابلیتی که وجود دارد می‌توان سختی استخراج نامید و به این طریق جریان تولید بیت کوین را در سیستم تنظیم نمود و به جریان انداخت.

با افزایش و بروز کردن بیت کوین‌ها باعث شده است که سختی شبکه این ارز دیجیتالی خیلی زیاد افزایش پیدا کند و نتایج حاصل از آن نیز به صورت انفرادی را برای ماینرها می‌توان سخت و پیچیده کند که ماینینگ شخصی به صورت عملی به خوبی کار‌‌ نمی‌کند و به مرور زمان نیز در حال نابودی است.
حتی می‌توان گفت که فارم‌های استخراج بزرگ با دارا بودن صدها دستگاه برای استخراج بیت کوین به استخرهای استخراج ادغام می‌شوند.
برای استخراج بیت کوین‌ها با بالا رفتن سختی شبکه و وجود هزینه‌های اولیه و جاری برای استخراج بیت کوین، در صورتی که بدون پیوستن به استخری اقدام به استخراج ارزهای الکترونیکی کنید، در واقع نه تنها سودی برای شما نخواهد داشت بلکه زیان هم می‌کنید.

استخراج ارزهای دیجیتالی

وجود ماینرها در سراسر جهان قدرت پردازش سخت افزارهای خود را در اختیار استخر استخراج قرار می‌دهند و استخر استخراج به عنوان یک الگو از تمامی ماینرها در سرچ کردن معادله بلاک‌ها به رقابت با سایر گروه‌های دیگر و استخر‌ها می‌پردازد. استفاده از اطلاعات مشاوره بیت کوین می‌تواند برای شما راهگشا باشد.
با وجود استخرهای استخراج، ماینرها می‌توانند با هم دیگر توان پردازشی، هش‌های بسیاری را تولید کنند و بعد از آن نیز پاداش استخراج، را از میان اعضای استخر متناسب با توان هشتی که در دستگاه بیت کوین وجود دارد در اختیار دستگاه وجود دارد، تقسیم نماید.

انتخاب استخر استخراج

زمانی که می‌خواهید استخر استخراج را انتخاب نمایید لازم است که یک سری از نکاتی که در زیر به آن‌ها اشاره شده است توجه نمایید.

  • سایز استخر استخراج بیت کوین
  • کارمزد
  • اعتبار و امنیت
  • سیاست پرداخت

سایز استخر استخراج

اولین نکته‌‌ای که باید زمانی که می‌خواهید استخر استخراج را انتخاب کنید به آن توجه کنید سایز استخر است.
تعداد میانبرها را باید به صورت ‌کاملاً  دقیق و میزان قدرت پردازشی را نیز به خوبی شناسایی کنید.
در استخرهای بزرگ پرداخت‌ها باید به صورت منظم انجام شود و داشتن این قابلیت در وجود استخرها نیز داری اعتبار زیادی خواهد بود. از جهت دیگر، استخرهای کوچک بیت کوین می‌توانند پاداش‌های بهتری به شما پرداخت نمایند لیکن از اعتبار کمتری نیز برخوردار خواهند بود و پرداخت‌های آن‌ها نیز نامنظم می‌باشد.

کارمزد

زمانی که صحبت از کارمزد‌‌ می‌شود همه ما به یاد پول‌‌‌هایی می‌افتیم که به صورت راکد برخی از افراد برای سرمایه جمع‌‌ می‌کنند و داخل بانک‌‌ می‌گذارند با گردش مالی و کارکردن با پول آن‌‌‌ها یک درصد سودی به آن‌‌‌ها می‌رسد که در واقع به این پول‌‌‌ها کارمزد‌‌ می‌گویند.
کارمزد استخرهای استخراج معمولا بین صفر تا چهار درصد است که پاداش این استخرها نیز با یکدیگر ‌کاملاً  متفاوت است. این به این منظور است که بعضی از استخرها کارمزدی دریافت‌‌ نمی‌کنند. مبلغی به عنوان کارمزد از خرید و فروش ارزهای دیجیتال به صرافی ارز دیجیتال معتبر تعلق می‌گیرد.

استخراج ارزهای دیجیتالی

اعتبار و امنیت

یکی از نکات بسیار مهم در خصوص استخرهای بیت کوین این است که آیا به اندازه کافی به این استخر اعتماد دارید یا خیر منظور از شیوه کاری است که باید زمانی که سرمایه خود را در این استخرهای می‌گذارید اطمینان کافی داشته باشید که تقلبی در کار نخواهد بود و سرمایه شما افزایش پیدا خواهد کرد و یا این که کسی ‌نمی‌تواند شما را به راحتی هک کند و سرمایه شما از بین نخواهد رفت.

برای محافظت کردن از خطرات و آسیب‌هایی که ممکن است سرمایه شما را تهدید کند. بهترین راهکار پیوستن به یک استخر قدیمی است که سال‌ها است که کار می‌کند و افراد بسیار زیادی عضو آن هستند و از این استخر راضی هستند همچنین از اطلاعات مشاوره رایگان بیت کوین غافل نشوید.
قبل از این که عضو استخر شوید بازخورد و دیدگاه خود را برای کاربران بخوانید و به یاد داشته باشید که همیشه تعدادی کاربر ناراضی خواهند بود، بهتر است به نظر اکثریت افراد توجه کنید با این کار می‌توانید تصمیم بهتری بگیرید.

سیاست پرداخت

برخی از افراد قصد دارند که تراکنش‌های بیت کوین و پرداختی‌هایشان را به صورت منظم و روزانه انجام دهند و یا این که بعد از حل نمودن و استخراج یک بلاک انجام دهند، این موضوع را قبل از عضویت مورد توجه قرار دهید و در خصوص شرایط و قوانین پرداخت استخرها اطلاعات کافی حاصل نمایید.

نحوه‌ی پاداش دهی استخر استخراج

قبل از این که در خصوص چگونگی روش‌های پاداش دهی استخرها بپردازیم لازم می‌دانم که نخست شما را با مفهوم سهام در استخرهای بیت کوین آشنا کنم.

در واقع سهام به واحدهایی گفته می‌شود که صاحبان استخرهای بیت کوین این امکان را به شما می‌دهند که سهم هر ماینر را نسبت به میزانی که محاسبه می‌کنید در اختیار استخر قرار می‌دهد و حتی سایر موارد نسبت به مدت زمانی که یک ماینر به آن استخر می‌پیوندد اندازه گیری می‌شود.
در آخر با توجه به درصد سهامی که دریافت می‌کنند، استخر به آن‌ها پاداش‌هایشان را پرداخت می‌کند در این صورت است که میزان سهم، پرداخت استخر می‌تواند فرم‌های متعددی به خود بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *