همه ما می دانیم که استقبال و استفاده مردم از ارز های دیجیتال هر روز بیشتر می شود. اما در این میان جای وضع به موقع قوانین ارز دیجیتال ( رمز ارز  یا رمز دارایی ) بسیار خالی است و یا حداقل با سرعت کمی در حال انجام است.

در دنیا نیز بسیاری از دولت ها به دنبال تدوین قوانینی در این زمینه هستند. البته باید گفت که قانون گذاری، ضمن افزایش انگیزه مردم جهت پذیرش رمز ارز ها، به ورود موسسات بزرگ مالی به این حوزه کمک شایانی می کند. همچنین وضع قوانین به معنای پذیرش رمز ارز ها توسط دولت ها است که این یک خبر خوبی برای آینده روشن ارز های دیجیتال است.

قانون گذاری رمز ارز در ایران

دولت جمهوری اسلامی ایران نیز همگام با توسعه فناوری ها در جهان، اقدامات اولیه را برای پذیرش ارز های دیجیتال برای استفاده در سیستم های مالی داخلی و بین المللی انجام داده  است. بدیهی است که وضع قوانین، آیین نامه ها، دستورالعمل ها، تصویب نامه ها، مصوبه هیئت وزیران ، بخشنامه ها همگی یک هدف را دنبال می کنند و آن هم پیشگیری از سوء استفاده و یا جلوگیری از کلاه برداری است.

اگر شما هم در حوزه رمز ارز ها فعال هستید و یا تصمیم دارید تا با استفاده از سیستم پرداخت ارز های دیجیتال نسبت به واردات، صادرات و یا تجارت اقدام کنید و یا قصد راه اندازی کسب و کار جدیدی را دارید، ضرورت دارد از جدیدترین قوانین ارز دیجیتال در ایران آگاهی داشته باشند. چون که این موضوع تاثیر فراوانی در موفقیت کسب و کار شما دارد.

مجموعه سایت فیس ارز تلاش نموده است، تصویر کاملی از آخرین قوانین مربوط به حوزه فعالیت ارز های دیجیتال در ایران را به صورت فایل pdf تهیه و در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

1) تصویب نامه شماره 151455هیئت وزیران برای استخراج رمز دارایی

2) تصویب نامه شماره 95240 هیئت وزیران برای واردات خودرو با استفاده از رمز ارز

3)  تعیین تکلیف دستگاه های استخراج رمز ارز (ماینرها)

4) اصلاح تصویب نامه استخراج رمز ارز- مصوبه 86573 مورخ 1399/07/30 هئیت وزیران

5) الزامات و ضوابط حوزه رمز ارز ها – ابلاغی 1397/11/08 بانک مرکزی

6) آیین‌نامه فرآیند استخراج رمز ارز  – مصوبه 58144 مورخ 1398/05/13 هیئت وزیران

7)  ابطال مصوبه 58144 آیین‌نامه فرآیند استخراج رمز ارز  – توسط دیوان عدالت اداری

8) تصویب نامه دستگاه‌های استخراج رمز ارز – مصوبه 39228 مورخ 1399/04/15 هئیت وزیران