پیدایش ارز‌های دیجیتالی

چرا ارز‌های دیجیتالی نسبت به پول تعریف متفاوت دارند؟ ابتدا باید تعریف جامعی را در رابطه با پول شرح داد. پول، یکی از اختراعات بشری، برای دادن ارزش به یک محصول و یا ابزار بوده است.

در اصل، برای یک تعریف کلی و اساسی در رابطه با پول، میزان مبادله کردن کالا و خدمات برای آن است. با پول، می‌توان هر محصولی را خریداری کرد. البته ارزشمندی هر محصول و یا خدمات را به کمک پول به دست می‌آید.

یکی از نکات مهم در مورد ساخت پول، فاسد نشدن آن است. فاسد نشدن پول، یکی از معیار‌های مهم برای آن بود. در زمان گذشته پول، باید دارای معیار فاسد نپذیری و خراب نشدن را در خود داشت. حتی پول، باید به نوعی ارزش ذخیره سازی را برای انسان فراهم می‌کرد. این ذخیره سازی پول، در یک بازه زمانی مشخص، سودآوری بسیار بالایی را ایجاد می‌کرد.
امروزه، دنیا در حال تحولات اساسی و مهم در رابطه با پول است. نرم افزار‌هایی که توانسته‌اند شکل پول را نسبت به گذشته با تغییر بسیار زیادی برای انسان‌های امروزی شکل دهند.

سکه بیت کوین در بین دو انگشت

پیدایش ارز‌های دیجیتالی

در حال حاضر، بسیاری از تراکنش‌های ایجاد شده بین افراد، به کمک ارز‌های دیجیتالی انجام می‌شود. اعتماد پذیری برای ارز‌های دیجیتالی، به شدت اهمیت دارد. در رابطه با ارز دیجیتالی و پول نقد، ابتدا باید این فاکتور را در نظر داشت که پول نقد با توجه به اعتماد به دولت شکل می‌گیرد. اما به کار بردن ارز‌های دیجیتالی، زیر نظر هیچ سازمانی قرار ندارد.

به کار بردن ارز دیجیتالی بیت کوین، اولین ارزی بودن که در اختیار افراد جهان قرار داده شده است. بیت کوین، توانست تمامی مشکلات به وجود آمده برای سایر تحقیقات ایجاد شده در مورد ارز دیجیتالی را از بین ببرد. بیت کوین، آغازی برای به دست آوردن ارز‌های دیجیتالی دیگر شد.

بسیاری از ارز‌های دیجیتالی، بر پایه بلاک چین شکل گرفته‌اند. ویژگی‌های دیگری که برای ارز دیجیتالی به وجود آمد شامل:

  • استقلال و غیر متمرکز بودن آن
  • منبع باز و شفافیت برای آن
  • مقاومت در برابر سانسور بودن
  • همتا همتا و ساختار شخصی و خصوصی برای آن

یکی از نکات مهم در رابطه با ارز‌های دیجیتالی، قابلیت انتقال این نوع از ارز‌ها است. افراد، به سادگی می‌توانند بدون هیچ واسطه و نظارتی و حتی دریافت تائیدیه، سرمایه خود را در مرز کشور‌های دیگر جا به جا کنند. البته هزینه برای این نوع از جا به جایی، بسیار پایین و به راحتی انجام می‌شود. در این نوع جا به جایی برای ارز دیجیتالی، چیزی به نام کارمزد وجود ندارد.

با استفاده از ارز‌های دیجیتال، تمامی کسب و کار‌ها، در برای پرداخت مالی خود، با محدودیت رو به رو نیستند. محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با کسب و کار‌ها، بانک و سازمان‌های پردازش برای پرداخت بوده‌اند. بنابراین در بهره‌مندی از ارز‌های دیجیتالی، چنین، واسطه‌هایی وجود ندارند.
تنها گزینه انتخابی و موردنیاز برای ارز دیجیتالی، بهره‌مندی از یک دستگاه و وصل کردن آن به اینترنت است که برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی لازم است از اطلاعات مشاور خرید بیت کوین استفاده کنید.

ارز دیجیتالی و تکامل پول در آینده

یکی از نکات مهم در رابطه با ارز دیجیتالی، جایگزین شدن آن برای پول به شکل گسترده است. متخصصان در زمینه ارز‌های دیجیتالی به این باور رسیده‌اند که ارز دیجیتالی، به سادگی قدم‌های خود را برای رسیدن به نوع دیگری از پول بر می‌دارند. ارز دیجیتالی، نوعی از ارز، که به هیچ عنوان با بانک و یا دولت خاصی سر و کار ندارد.
البته بهره‌مندی از این نوع ارز نیز بر پایه، کد‌های ایجاد شده کامپیوتری و همین طور فناوری رمزنگاری شده است.

بسیاری از متخصصان در این زمینه، اعتقاد به برداشتن انسان در مسیر فرایند‌های مالی دارند. یکی از دلایل برداشته شدن انسان برای این کار، کم شدن میزان فساد و اشتباهات خواسته و یا ناخواسته است. البته نتیجه‌های به دست آمده در رابطه با ارز دیجیتالی، با توجه به استفاده از علوم کامپیوتری به شکل بسیار عمیقی وجود دارند.

انواع سکه های ارز دیجیتالی

پول پشتوانه ارزشمندی ندارد

در قدیم، یکی از پشتوانه‌های ارزشمند برای پول، طلا بود. اما بسیاری از کشور‌های جهان، به تفکیک ارزشمندی طلا و پول دست زدند. البته جداسازی پول و طلا، در تمامی نقاط جهان، شکل گرفت. بنابراین در زمان حاضر، داشتن پول و عرضه آن، تنها به خواست مردم و نیاز آن‌ها به پول بستگی دارد.

البته، ساختار پول، تنها یک توافق بر سر آن است. این توافق به شکل اجتماعی بین همه اقشار جامعه شکل گرفته است. بنابراین هیچ پشتوانه‌ای نیز برای آن وجود ندارد. اما نکته مهم برای بهره‌مندی از پول، ارزش گذاری آن از طریق دولت است. در هر صورت، دولت برای به دست آوردن نیاز‌های خود، به پول ارزشمندی بیشتری را اهدا می‌کند. بنابراین در عصر حاضر، هنوز نیز می‌توان از ساختار پول و ارزش گذاری آن بهره‌مند شد.

یکی از سوالات مهم در مورد ارز‌های دیجیتالی، مورد استقبال و پذیرش آن‌ها توسط افراد جامعه است. ویژگی و مزیت‌های به کار رفته در ارز‌های دیجیتالی، منجر به بهره‌مندی بسیاری از افراد جامعه از این نوع ارز دیجیتالی شده است. در واقع، به کار بردن ارز دیجیتالی، برای از بین بردن برخی از واسطه‌ها شکل گرفته است.
جدای واسطه‌ها، برای کم کردن هزینه، استفاده از ارز دیجیتالی، یکی از گزینه‌های مهم و اثر بخش است. برای بهره‌مندی از ارز دیجیتالی، دارا بودن امنیت بیش از اندازه بالا و همین طور ناشناس بودن هویت‌ها، یکی از شاخص‌های مهم برای استفاده از ارز دیجیتالی است.

حتی میزان تقلب و اشتباه در بهره‌مندی از ارز‌های دیجیتالی، به صفر می‌رسد. اولین نوع ارز رمز، بیت کوین بود. بیت کوین، به عنوان یکی از ارز رمز‌های دیجیتالی، توانست ارزشمندی بالایی را به خود اختصاص دهد. بنابراین با بالا رفتن میزان ارزش گذاری و قیمت آن بالای آن، بیت کوین به عنوان یک ارز بسیار ارزشمند شکل بهتری به خود گرفته است. ارز دیجیتال، برای تغییر در ساختار پول و دسترسی ساده و آسان برای رسیدن به سود بیشتر به وجود آمده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *