بیت کوین

در همه قرون و اعصار انسان‌ها به دنبال آن بودند که بتوانند قدرت و ثروت را که یکی از آرزوهای بشر بوده است و در برخی از موارد انسان‌ها با استفاده از ثروت به قدرت نیز دست پیدا می‌کردند و این موضوع در بین جوامع بشری از دیرباز تاکنون بسیار مهم بوده است، به همین دلیل افراد به دنبال کسب ثروت بوده‌اند و در صورتی که به این ثروت دست پیدا می‌کردند، به دنبال یافتن راهی برای ذخیره آن یا نگهداری از آن بوده‌اند.
با توجه به اینکه انسان‌ها با استفاده از ثروت می‌توانند نیازهای خود را برطرف کنند، به امری حیاتی تبدیل شده است که حتی امروزه نیز برای به دست آوردن ثروت، با یکدیگر به جدال و جنگ می‌پردازند.
در حقیقت بیشتر موارد جنگ‌ها و اختلافات بر سر کسب ثروت ایجاد شده است و همانطور که گفته شد، حتی امروزه نیز اصل اختلافاتی که در کشورها وجود دارد جنگ بر سر انرژی است که همین انرژی می‌تواند منجر به کسب ثروت و قدرت شود.

بیت کوین

با توجه به این موارد کشورها می‌توانند بر اثر ثروت با یکدیگر به رقابت بپردازند با این وجود ثروت با توجه به اهمیت زیادی که دارد، موارد بسیاری برای نگهداری از ثروت به وجود آمده است یکی از مواردی که در این راه ایجاد شده است بانک‌ها بودند.

بانک‌ها در گذشته پول‌ها را از مردم گرفته و آن‌ها را نگهداری می‌کردند که در این مورد می‌توان گفت که وسیله‌های نیز برای نگهداری از پول اختراع شد از جمله وسایلی که اختراع شد می‌توان به مواردی مانند گاوصندوق و دیگر چیزهایی به وجود آمد که همگی در راستای حفاظت و صیانت از ثروت بوده است.

بعد از اینکه انسان‌های نخستین با مفهوم خود آشنا شدند و خیلی چیزها را برای خود تشکیل دادند، مسئله‌ای به نام مالکیت در بین آنها مطرح شد مالکیت پول و ثروت نیز برای آنها اهمیت زیادی پیدا کرد.

تا قبل از اینکه به صورت امروزی به داد و ستد بپردازند و تا قبل از این که انسان‌ها با استفاده از پول‌ها و سکه‌ها می‌توانستند با یکدیگر به تجارت بپردازند و با رفع نیاز طرف مقابل نیاز خود را نیز برطرف کنند، داد و ستد ابتدا به صورت مبادله کالا با کالا بین انسان‌ها رواج پیدا کرد و بعد از آن با ظهور اولین سکه و اولین پول بود که انسان‌ها توانستند که، تجارت خود را از مبادله کالا به کالا به مبادله کالا با پول تغییر دهند که می‌توانست بسیار آنها را برای استفاده از اموال خود راحت‌تر نماید زیرا آنها می‌توانستند با فروش محصولات خود، پول پرداخت نمایند و با استفاده از آن پول می‌توانستند که چیزهایی را که می‌خواهند خریداری نمایند.

بیت کوین

بیت کوین چیزی است که انسان‌ها اکنون در حال رسیدن به آن هستند با توجه به اینکه در گذشته در ایجاد پول و استفاده از آن ضعف وجود داشته است و با توجه به اینکه عدم وجود علم و تکنولوژی در قرون پیش انسان‌ها را تحت سلطه خود گرفته بود، امروزه با این تکنولوژی انسان‌ها می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند با پول و سرمایه خود را رفع نمایند.

اگر بخواهیم تاریخچه بیت کوین را مطالعه کنیم می‌توان گفت که سال تولید بیت کوین به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد که در آن فرد یا گروهی ناشناس به تولید بیت کوین و اختراع آن پرداختند و بعدها نام گروه و یا فرد خود را ساتوشی ناکاموتو نهادند.

آنها ایده اولیه ساخت بیت کوین را به پول و آزاد کردن تجارت قرار دادند و تا به امروزه افراد زیادی در زمینه‌ی مشاور درباره بیت کوین مشغول به کار هستند.
اما چیزی که وجود دارد این است که تا به الان هویت خود را فاش نکرده‌اند و کسی هم غیر از خودشان از شخصیت آنها باخبر نیست.

پول‌هایی که در حال حاضر وجود دارد، به صورت بی رویه و غیر شفاف و بدون اطلاع افراد تولید می‌شوند و این مورد در بیت‌کوین به صورت عکس قرار دارد و با استفاده از قراردادهای از پیش تعیین شده است که هر حساب کاربری به نوبه خود مقدار مشخصی بیت کوین را خلق می‌کند که در ادامه به عنوان پاداش به افرادی که بیشتر از آن‌ها را کشف می‌کنند داده می‌شود ۵۰ بیت کوین برای هر بلاک بوده است.

بیت کوین

و در حال حاضر ۱۲.۹ میلیون حساب کاربری استخراج شده است که به طور میانگین هر دقیقه یک بلاک یا یک حساب کاربری ایجاد می‌شود و پاداشی که برای آن داده شده است در هر چهار سال به نصف کاهش می‌کند و ارزش کمتر پیدا می‌کند در نهایت از ۵۰ بیت کوین به ۲۱ بیت کوین تغییر می‌کند.

موضوعی که در این میان مطرح می‌باشد مسئله پشتیبانی از سرمایه و پول در کشورهای دنیا است و با توجه به اینکه هر کشوری پول خود را  توسط بانک مرکزی واحدی مورد پشتیبانی و حمایت قرار می‌دهد اما نمی‌شود که بتواند پشتوانه بین المللی را برای خود ایجاد نمایند.

از آن زمان به بعد موضوع ارز شناور برای انسان‌ها مطرح شد در این برهه از زمان ارز شناور همان طلا بوده است، به این معنی که برای خرید و فروش چیزی در بین کشورها به جای ارز، پول آن کشور را به طلا تبدیل می‌کردند و سپس با استفاده از طلا به مبادله و تجارت خود می‌پرداختند اما این کار زمان زیادی نیاز دارد و باز هم همان سیستم غیر شفاف و غیر دقیق را نیز همراه با خود داشت.

بازیکن بیت کوین‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته است این است که می‌تواند روی مبادله سیاسی نیز اثرگذار باشد زیرا اساساً مبادلات سیاسی زمانی انجام می‌شود که پول وسیله‌ای برای تصاحب قدرت باشد و زمانی که نتوانند این پول‌ها را از آن خود در بیاورند ناچار به قبول صلح می‌شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *