عدم تاثیر تراکنش در ارز‌های دیجیتال

عدم تاثیر تراکنش البته باید دقت داشت که تراکنش ایجاد شده در این مرحله، در هیچ بلاک قابل قبولی قرار داده نشده است. برای انجام دادن این فعالیت، باید تراکنشی برای این کار صورت بگیرد. البته برای ایجاد تراکنش، ابتدا باید درخواست داده شود. این درخواست از طرف کاربر شکل می‌گیرد. با بروز درخواست و تراکنش موردنظر، برای آن یک نوع کارمزد مشخص می‌شود. بعد از ایجاد یک تراکنش، برای همه افرادی که در آن شرکت دارند ارسال می‌شود.

بعد از این مرحله، تراکنش‌ها به شبکه نود ارسال می‌شود. در رابطه با نود‌ها، باید گفت که بلاکچین، یک فناوری و تکنولوژی غیر متمرکز است. بنابراین هیچ سازمان و نهادی آن را زیر نظر خود ندارد و به نوعی غیر قابل کنترل است.

نود‌ها برای ایجاد و حفظ امنیت در یک شبکه می‌باشند. البته نود‌ها، به نوعی غیرمتمرکز بودن شبکه را برای ارز‌های دیجیتال شکل می‌دهند. نود‌ها با توجه به پروتکل‌های ایجاد شده برای شبکه شکل داده شده به آن، را مشخص می‌کند. تراکنش‌های به وجود آمده، در این مرحله مورد ارزیابی قرار داده می‌شوند. البته مقایسه و ارزیابی‌هایی که در این زمان شکل می‌گیرد؛ برای جلوگیری از بروز هزینه‌های اضافی می‌باشد.

ارز های دیجیتالی و نوسانات بازار

عدم تاثیر تراکنش و رهایی از فیلتر

در زمانی که تراکنش‌های ایجاد شده به شکل تایید شده از فیلتر عبور می‌کنند؛ دارای اندازه متفاوت و متناسب به خود می‌باشند. البته با رد شدن از فیلتر‌های موجود برای تراکنش مورد نظر، با توجه به اندازه آن، با توجه به ماینر‌های داخل بلاک به دست می‌آیند. البته به کمک یک هش، قفل می‌شوند.

هش چیست؟ هش، یک نوع تابع است که ورودی آن، اعداد و حروف می‌باشند. البته از خود خروجی مورد نظر را نیز ارائه می‌دهد که به شکل طولی و ثابت می‌باشد. تابع هش، در تمامی اینترنت، برای حفظ و ذخیره کلمه عبور، سابقه تکراری، اطلاعات و مواردی از این دست می‌باشد. تابع هش، به کمک یک الگوریتم شکل می‌گیرد. البته برای مدیریت کردن بلاک چین یک امر بسیار ضروری بشمار می‌آید.

البته با حل شدن بلاگ‌های موجود برای ماینر‌ها و پیدا کردن هش آن، بلاک به کمک ماینر حل شده و در شبکه انتشار داده می‌شود. البته با منتشر شدن بلاک، نود‌ها اولین تراکنش ایجاد شده را ثبت می‌کنند.

عدم تاثیر تراکنش در برخی از ارز‌های دیجیتالی

در برخی از موارد، امکان تراکنش برای درخواست دادن به تراکنش افراد دیگر وجود دارد. با درخواست دادن به تراکنش و ارسال آن به افراد دیگر، حتی برای از بین بردن این نوع از تراکنش، یک گزینش شکل می‌گیرد.

برای درک بهتر این موضوع، یک تولید کننده مجسمه را در نظر داشته باشید. این تولید کننده محصولات متفاوتی را به بازار عرضه می‌کند. البته تمامی محصولات خود را نیز در یک مکان مشخص، مانند یک سالن و یا انبار قرار می‌دهد. در این میان، برخی از افراد، به منظور بررسی و ارزیابی کردن محصول، در این مکان وارد می‌شوند.

در ابتدای امر، تمامی مجسمه‌های ساخته شده در ظاهر، دارای شکل زیبا و بهتری می‌باشند. در این میان، افراد، تمامی مجسمه‌هایی را که از نظر ظاهری، دارای شکل بهتر و زیبایی هستند را جداسازی می‌کنند. بعد از انتخاب مجسمه‌ها، باید آن‌ها را در یک جعبه و یا کارتن مجزا قرار داد. در این مرحله است که عملیات بسته بندی شکل می‌گیرد. در این میان، تراکنش‌هایی که تائید نشده‌اند مانند مجسمه‌هایی که در سالن هستند و کسی آن‌ها را برنداشته است.
بنابراین به نوعی مجسمه‌های تولید شده، در واقع، همان تراکنش‌های منتظر برای انجام دادن بررسی‌های لازم و دریافت کردن تائیدیه هستند.

انواع ارز های دیجیتالی

عدم تاثیر تراکنش و کارمزد آن

در مرحله بعد از ارزیابی‌های ایجاد شده و صادر کردن تائیدیه، تراکنش‌های بسیار زیادی از افراد در شبکه ارسال می‌شود و ماینر‌ها برخورد متفاوتی با تراکنش‌های ارسال شده دارند. در این میان، ماینر بر روی تراکنش‌هایی که کارمزد بسیار بالا‌تری را به خود اختصاص داده است را در نظر دارد.

بنابراین این نوع تراکنش در بلاک نیز قرار داده می‌شود. به این شکل، با انتخاب کردن کارمزد بالا برای تراکنش‌های ایجاد شده، احتمال انتخاب شدن در بلاک بعدی بسیار زیاد است. اما در صورتی که کارمزد ایجاد شده برای تراکنش مورد نظر بسیار اندک باشد، امکان این که روز‌ها به طور بینجامد تا ماینر تراکنش را در یک بلاک خاصی شکل بدهد وجود دارد.

در صورت این که یک تراکنش به شکل اشتباه با کارمزد پایین در ماینر قرار داده شود امکان این که میزان تراکنش ایجاد شده هفته‌های متمادی به طول بینجامد بسیار زیاد است. البته به کمک برخی از روش‌ها، می‌توان تراکنش ایجاد شده از بین برد. بنابراین مبلغ استفاده شده در این بخش به شخص مورد نظر می‌رسد. البته انجام دادن این روش، هنگامی امکان خواهد داشت که هیچ تراکنشی تائیدیه لازم را نگرفته باشد.

عدم تاثیر تراکنش در شلوغ بودن شبکه بیت کوین

البته امکان شلوغ بودن شبکه بین کوین وجود دارد. در این زمان، امکان این که ماینر‌ها، تمامی تراکنش‌های خود را با کارمزد بسیار بالا‌تری را تائید کنند وجود دارد.

بلاک چین در زمان ایجاد هر یک از بلاک‌ها، محدودیت‌هایی را به وجود آورده است. اگر میزان تراکنش برای یک شبکه بسیار زیاد باشد؛ امکان این که تراکنش‌ها در یک صف طولانی قرار داده شوند بسیار زیاد است. البته این روند برای وارد شدن به یک بلاک جدید است.

عدم تاثیر تراکنش و سرعت دادن به آن

به کمک نرم افزار برای سرویس‌های آنلاین، به تراکنش‌هایی که مدت‌های زیادی است تائید نشده‌اند؛ سرعت بالایی داده می‌شود. البته با سرعت بخشیدن به آن، میزان کارمزد ایجاد شده برای ماینر اتفاق می‌افتد. به این صورت، ماینر‌ها میزان تائیدیه خود را دریافت می‌کنند. البته سرویس‌های زیادی برای انجام دادن تراکنش وجود دارند. هر کدام از این سرویس‌ها می‌توانند فرایند مناسبی را انجام دهند که با توجه به سایز تراکنش و قیمت ارز، تعیین می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *