معامله گران حرفه ای

برای شما هم پیش آمده که با افسوس گفته باشید:

ای کاش یک نفر مشاور این نکته را به من می‌گفت تا ضرر نمی‌کردم

تیم متخصص فیس ارز با تعدادی از معامله گران حرفه ای در ارزهای دیجیتال مصاحبه نموده است. نکته جالب این است که بین معامله گران حرفه ای تفاوت‌های در روش‌ معامله کردن وجود دارد. ولی بین تریدرهای حرفه ای اتفاق نظر و اصول مشترکی هم وجود دارد که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود.

علاقمندان به حوزه ارزهای دیجیتال و تراکنش‌های بیت کوین می‌توانند با رعایت این نکات، مثل یک حرفه‌ای عمل کنند و در نهایت زودتر و بیشتر به سود برسند.


سایت فیس ارز ارائه دهنده تحلیل های قیمتی خدمات مشاوره ای ارزهای دیجیتال در خدمت شماست.


20 نکته موفقیت آمیز از معامله گران حرفه ای

20 نکته موفقیت آمیز از معامله گران حرفه ای عبارت است از:

  1. خوشحال باشید، اتوبوس بعدی در راه است
  2. عاشق سکه شدن یعنی ضرر دادن
  3. در بازار مالی احساسی شدن یعنی متضرر شدن
  4. اصطلاحات و اختصارات حوزه ارزهای دیجیتال را بشناسید
  5. نه ترسو باشید و نه طماع
  6. سبد سرمایه تشکیل دهید
  7. معامله گران حرفه ای خود را کنترل می‌کنند نه بازار را
  8. ICOs  IEOs و … اکثراً کلاهبرداری هستند
  9. در حفظ رمزهای ورود و کلیدهای کیف پول‌تان بسیار دقت کنید
  10. ارزهای با اعتبار را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید
  11. ارزهای دیجیتال را فقط در کیف پول شخصی خودتان نگهداری کنید
  12. قناعت در سود، منجر به تداوم در سود می‌شود
  13. برآیند عمل شما، ملاک قضاوت است و نه تک تک معاملات
  14. سود در خرید ارزان است نه در فروش گران
  15. اقتصاد بزرگ، اثر بزرگ دارد
  16. سرمایه شما، دانش شماست
  17. موج سوار باشید نه دنباله رو موج
  18. با دارایی اصلی تان وارد ریسک نشوید
  19. کار تیمی، الگوی مناسبی است

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. خوشحال باشید، اتوبوس بعدی در راه است

در معامله گری فرصت‌های طلایی زیادی رخ می‌دهد که می‌تواند سود سرشاری را نصیب فرد کند ولی بعضی مواقع این فرصت سرمایه گذاری به دلیل کم توجهی و یا بی اطلاعی، از دست می‌رود و باعث می‌شود افراد نگران و ناامید شوند.

” اتوبوس بعدی تو راهه ” به این مفهوم است که اگر از فرصت قبلی جاماندید، خوشحال باشید چون فرصت بعدی در راه است. فقط باید صبور باشید و این بار حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

معامله گران حرفه ای

2. عاشق سکه شدن یعنی ضرر دادن

در معامله گری شما نباید روی هیچ سکه یا توکنی خاصی تعصب داشته باشید و بی دلیل آن را نگهداری کنید. تا هر وقت که یک سکه یا توکن برای شما سودآور بود، شما روی آن سکه سرمایه گذاری کنید و گرنه در اولین فرصت آن را بفروشید.

3. معامله باید به صرفه باشد

بعضی از افراد بی دلیل و یا بی برنامه، خرید و فروش  می‌کنند. دقت داشته باشید برخی مواقع سود شما در معامله نکردن است. چون که ممکن است در نوسانات قیمت، ضرر کنید. علاوه بر این موضوع، شما باید بابت هر معامله در صرافی ارز دیجیتال کارمزد پرداخت کنید. حالا هر چه معاملات بیشتری انجام دهید، کارمزد بیشتری باید پرداخت خواهید کرد.

4. در بازار مالی احساسی شدن یعنی متضرر شدن

FUD (ترس، عدم اطمینان و تردید) و FOMO (ترس از دست دادن) را بشناسید. مواظب کلاهبرداری‌های پامپ و دامپ باشید. تحت تاثیر اخبار هیجان ساز و ساختگی قرار نگیرید. باید اخبار را از منابع معتبر اصلی پیگیری کنید.

5. اصطلاحات و اختصارات حوزه ارز های دیجیتال را بشناسید

مفهوم شناسی و آشنایی با اصطلاحات تخصصی، برای درک صحیح اخبار و متن‌های حوزه ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. شما باید با لغت های تخصصی ارزهای دیجیتال و یا اختصارات کاربردی در ارزهای دیجیتال آشنا باشید.

بسیاری مواقع معنی لغوی برخی از لغات با مفهوم کاربردی آن در ارزهای دیجیتال، با یکدیگر متفاوت است.

 

معامله گران حرفه ای

6. نه ترسو باشید و نه طماع

در موقع ترید کردن فقط بخشی از سرمایه‌تان را وارد معامله کنید و نه کل آن را. چون در صورتی که پیش بینی‌تان درست باشد به سود کمی خواهید رسید و اگر اشتباه تحلیل کرده باشید ضرر اندکی کرده‌اید و می‌توانید با تجربه بیشتر به راحتی آن ضرر را جبران کنید.

7. سبد سرمایه تشکیل دهید

مقداری از دارایی خود را در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و نه کل دارایی تان را . فقط روی یک ارز دیجیتال سرمایه گذاری نکنید بلکه روی گروهی از ارزها (حداقل 5 ارز) سرمایه گذاری کنید. با این حال استفاده از اطلاعات مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین جلوی ضررهای شما را می‌گیرد.

بهتر است هم زمان در سایر بازارهای مالی نزدیک به بازار رمز ارزها نیز حضور داشته باشید مثل طلا و بورس. چون که این بازارها بر یکدیگر اثر می‌گذارند. حضور شما در سایر بازارها باعث می‌شود، تحلیل‌های درست‌تری از بازار کریپتو کارنسی داشته باشید.

8. معامله گران حرفه ای خود را کنترل می کنند نه بازار را

قطعاً همه حرفه‌ای‌ها، یک روزی مبتدی بوده‌اند. تنها تفاوت افراد حرفه‌ای با افراد مبتدی، در میزان دانش و تجربه است و نه میزان سرمایه آنها. حرفه‌ای‌ها به جای واکنش پذیر بودن، پیش بینی کننده هستند. بنابراین به دنبال راه حل افسانه‌ای و جادویی نباشید.
با آموزش دیدن، تمرین کردن و کسب تجربه شما هم می‌توانید حرفه‌ای شوید. بدانید که هر معامله گر یک تجربه و یک روش منحصر به فرد خود را دارد.
حرفه‌ای‌ها به معامله‌گری، اعتیاد پیدا نمی‌کنند.

9. ICOs ، IEOs و … اکثراً کلاهبرداری هستند

در پروژه‌های جدید با احتیاط و بررسی زیاد وارد شوید. اخبار توکن‌ها بسیار وسوسه انگیز است. حتما با راهکارهای حرفه‌ای برای شناسایی کلاهبرداری ارزهای دیجیتال آشنا شوید تا در دام کلاهبرداران اسیر نشوید.

معامله گران حرفه ای

10. در حفظ رمز ها ی ورود و کلیدهای کیف پول تان بسیار دقت کنید

رمزهای ورود و کلیدهای خصوصی را گم یا فراموش نکنید. رمزهایتان را در اختیار دیگران قرار ندهید. “شما مسئول حفاظت از دارایی دیجیتال خود هستید، شما بانک خودتان هستید”.
بنابراین اگر اشتباه کردید دیگر بانکی نیست که بتوانید به آن مراجعه کنید و راه دیگری برای جبران وجود ندارد. معاملات در ارزهای دیجیتال برگشت پذیر نیستند.

11. ارزهای با اعتبار را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید

تا زمانی که مبتدی هستید سراغ ارزهای جدید و یا ارزهای پر نوسان نروید. در بلند مدت بسیاری از این توکن‌ها و یا برخی از سکه‌ها از بین خواهند رفت. دلیل آن هم تغییر دایمی جایگاه برخی سکه و یا توکن‌ها می‌باشد و یا حتی جایگاه بعضی از آن‌ها دائما در حال نزول است.
سعی کنید ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که در مارکت کپ دارای رتبه بالا (کمتر از بیست)، با ثبات باشند (نوسانات قیمت کمتری دارند) و حجم معاملات (والیوم) بالایی داشته باشند.

12. ارزهای دیجیتال را فقط در کیف پول شخصی خودتان نگهداری کنید

در کیف پول صرافی‌های داخلی و یا خارجی به هیچ وجه، دارایی خود را نگه ندارید. چون احتمال ورشکستگی صرافی‌ها وجود دارد. احتمال دارد صرافی هک شود. احتمال دارد صرافی کلاهبردار باشد و یا حتی برخی از صرافی‌های بین المللی به بهانه تحریم‌ها، دارایی ایرانی‌ها را بلوکه می‌کنند.
بنابراین یک کیف پول نرم افزاری و یا سخت افزاری مخصوص ارزهای دیجیتال برای خود تهیه کنید.

13. قناعت در سود، منجر به تداوم در سود می‌شود

برای اینکه به یک تاجر سودآور تبدیل شوید هرگز به دنبال حد نهایت سود نباشید یعنی به دنبال دستاوردهای کوچک در موقعیت‌ها باشید. تا زمانی که حرفه‌ای نشده‌اید در موقعیت‌های با نوسانات شدید یا معامله نکنید و یا اینکه معاملات با رویکرد میان مدت انجام دهید.

معامله گران حرفه ای

14. برآیند عمل شما، ملاک قضاوت است و نه تک تک معاملات

قطعاً همیشه در سود نیستید پس دلسرد و ناامید نشوید. آنچه مهم است سودآور بودن مجموعه‌ای از معاملات شماست. یعنی مجموع مقدار ریالی معاملات سودآور شما، از مجموع مقدار ریالی معاملات ضرر ده تان بیشتر باشد.

15. سود در خرید ارزان است نه در فروش گران

تمام تلاش خود را به خرید مناسب و ارزان اختصاص دهید یعنی تمام تلاش خود را برای پیدا کردن موقعیت کف خرید (پایین‌ترین قیمت) انجام دهید. تنها در این صورت است که حتی در شرایط عادی هم به سود خواهید رسید.

16. اقتصاد بزرگ، اثر بزرگ دارد

شما باید نسبت به  تصمیمات اقتصادی، وضع قوانین (ممنوع می‌کنند و یا حمایت می‌کنند)  و اتفاقات و یا تنش‌های سیاسی در کشورهای که قدرت اقتصادی بالایی در دنیا دارند، حساس باشید (به خصوص کشور آمریکا و چین).
سیاست‌های کشورهای بزرگ اقتصادی در صعودی و نزولی بودن روندها بسیار موثر است و این وقایع و یا تصمیمات می‌تواند، قیمت‌ها را کاهشی یا افزایشی کند.

17. سرمایه شما، دانش شماست

وقت خود را برای خواندن همه اخبار هدر ندهید. چون اکثر قریب به اتفاق این اخبار و پست‌ها در مطبوعات توسط گروه‌های خاص و با هدف‌های مغرضانه تهیه می‌شود. بنابراین بهتر است که علم خود را در بازارهای مالی افزایش دهید. سودآوری از طریق تمرکز بر روی مهارت‌ها، بهبود پیدا می‌کند.

معامله گران حرفه ای

18. موج سوار باشید نه دنباله رو موج

جایی که همه می‌روند، استراتژی که همه انجام می‌دهند و یا کاری که همه انجام می‌دهند، همیشه خوب نیست. یعنی به جای همراهی با موج، موج سواری کنید.
مثال: وقتی همه فروشنده هستند، شما هم فروشنده نباشید. چون بازار به سمت کف قیمت (پایین‌ترین حد قیمتی) حرکت می کند و این یک موقعیت مناسب برای خرید است (و برعکس).

19. با دارایی اصلی تان وارد ریسک نشوید

هرگز دارایی اصلی زندگی‌تان مانند خانه، ماشین و… را نفروشید و وارد بازار مالی شوید چون بازار مالی پر ریسک است و ممکن است دارایی اصلی زندگی‌تان از دست برود. بازارهای مالی جای پس اندازها یا دارایی‌های بلااستفاده است.

20. کار تیمی، الگوی مناسبی است

بهتر است در ابتدای کار، با افراد خوش فکر، باسواد و امین در زمینه ارزهای دیجیتال یک گروه تشکیل دهید. گروهی کار کردن و همفکری کردن این ویژگی را دارد که به خرد جمعی می‌رسید و از تصمیمات احساسی دور می‌شوید و یک موضوع را از چند زاویه بررسی می‌کنید.

فقط در انتخاب اعضای گروه دقت کنید چون افراد ترسو، افراد غیر متخصص، افراد طماع و … باعث می‌شوند که دارایی‌تان سریع‌تر از دست برود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *