کار بیت کوین

ویژگی تراکنش‌های بیت کوین نشان از این می‌دهد که مشکلاتی برای بیت کوین و شبکه بیت کوین به وجود آمده است که کار بیت کوین و شبکه بیت کوین را تحت تأثیر قرار داده است.
در این بین بهتر است به این مورد توجه نماییم که استفاده از بیت کوین در گذشته جذابیت‌های زیادی داشته است و به یکباره این جذابیت از بین رفت و افراد دیگر، ایجاد تراکنش و ایجاد حساب کاربری را در این شبکه مورد توجه قرار ندادند، در این مسیر می‌توان گفت که عامل انعطاف پذیری و نیز کاهش حجم در شبکه‌های بیت کوین بوده است که باعث ایجاد چنین کاهش سرعتی در تراکنش‌ها می‌شده است.
در واقع می‌توان گفت با استفاده از ویژگی انعطاف پذیری می‌توان افراد سودجویی که به حمله به این شبکه پرداختند را در آسودگی کامل قرار داد و از ورود افرادی که نیازشان به شبکه، واقعی بوده است جلوگیری می‌کند و علاوه بر آن افرادی که به صورت مجازی و اکانت‌های فیک خود را وارد شبکه می‌کردند می‌توانستند حجم زیادی از شبکه را درگیر کنند و علاوه بر اینکه حجم زیادی از شبکه درگیر می‌شد دیگر افراد نمی‌توانستند به راحتی وارد شبکه شوند.

این موضوع ادامه داشت تا اینکه افرادی برای حل این مشکل وارد شدند و سعی کردند که این مشکلات را برطرف کنند مشکلی که می‌توان گفت فکری بوده است برای حل درد و مشکلات بیت کوین زیرا بیت کوین بعد از این موارد حجم بلاک‌های خود را کاهش داد و در نتیجه برای تراکنش‌های خود از امضای هش استفاده کرد که در آن زمان انجام تراکنش را بیشتر می‌کرد.
طبق آماری که از این شبکه به دست رسیده است میزان انجام تراکنش‌ها را تا 10 دقیقه رسانده است که در این بین افرادی که از این شبکه استفاده کرده‌اند، تجربه یک روز را نیز داشته‌اند که 24 ساعت برای یک تراکنش نیاز بوده است.

بیت کوین

این موضوع شکست بزرگی برای شبکه بیت کوین بود و افراد از این شبکه مهاجرت کردند و برخی از آن‌ها دیگر اعضای شبکه نمی‌شوند چرا که محبوبیت خود را از دست داده است و دیگر شبکه‌هایی که با استفاده از ارزهای دیجیتال مبادلات ارزی را انجام می‌دادند، گوی سبقت را رباییدند.

راه حل اولیه برای رفع این مشکل

در این بین کارهایی برای اصلاح و بازگرداندن بیت کوین به شبکه‌های ارز دیجیتال انجام می‌شده است که تلاش‌ها این امکان را فراهم کرد تا کاربران بتوانند از حجم موجود در شبکه بیت کوین استفاده بهینه کنند.

برای نشان دادند کارهایی که برای استفاده بهینه از شبکه بیت کوین انجام شد، می‌توان به مواردی از قبیل استفاده از این شبکه بلاک در قسمت‌های جداگانه اشاره کرد.

به این صورت که می‌توان گفت در بلاک‌هایی که اطلاعات یک تراکنش و امضای دیجیتال ذخیره می‌شود این امکان را به وجود آوردند که فضای بلاک به دو قسمت امضای دیجیتال و تراکنش‌ها جدا شود که با این کار، در واقع می‌توان گفت که در هر بلاک، بلاک دوگانه‌ای وجود داشت که در یک بلاک تراکنش‌ها ذخیره می‌شود و در بلاک دیگر امضا.

از طرف دیگر این کار باید تا جایی انجام شود که مشکلی را برای اندازه بلاک‌ها ایجاد نکند و همین طور هم شد به صورتی که با استفاده از فضای یک بلاک بتوانند ظرفیت آن‌ها را از این بلاک‌ها به سه برابر افزایش دهد در واقع می‌توان گفت که اندازه آن‌ها همانقدر بوده اما با تغییر قوانینی که در شبکه‌های بیت کوین وجود داشته است توانستند ظرفیت آن را 3 برابر افزایش دهند.

راه حل بهتر

در حقیقت راه حلی که به نام سگویت ارائه داده شد که توانست با یک تیر دو نشان بزند. حل این موضوع از این مورد نشات گرفت که ذخیره سازی اطلاعات یک طرف دیگر مشکل پذیری نیست و دیگر حمله‌هایی که منجر به اشغال شدن شبکه می‌شده است را از بین بردند و انعطاف پذیری که در این شبکه اتفاق می‌افتد را کمتر می‌کرد.

در حقیقت می‌توان گفت کارهایی که در این زمینه انجام شد افراد می‌توانستند تغییر شناسه کاربری را انجام دهند بدون آنکه تغییری در هش مربوط به تراکنش تغییر را به وجود بیاورند.

آن‌ها می‌توانستند شناسه تراکنش را تغییر دهند و ممکن بود چند کپی از یک تراکنش وجود داشته باشد در حقیقت استفاده از این کار از طرفی برای این بود که افراد نتوانند شبکه مورد حمله قرار دهند یا بلاک‌های بزرگ را وارد شبکه کنند و جلوی استفاده کاربران واقعی را از شبکه بگیرند و علاوه بر آن توانستند این امکان را به کاربران می‌دهند که از ظرفیت‌های بلاک خود بیشتر استفاده می‌کنند و جلوی حمله به شبکه را بگیرند.

این امکان برای کاربران واقعی داده می‌شد در حالی که کاربرانی که فیک هستند از این امکان استفاده نا به جا می‌کنند و در جهت ایجاد منافع شخصی بلوک‌های بی رویه و بزرگ را وارد می‌کردند.

بیت کوین

این مشکلات منجر به این شد که افرادی که به دنبال رفع این مشکل بودند بتوانند ایده‌های جدیدی را در این مورد ایجاد نمایند و زمان تراکنش‌ها را کاهش دهند.

ایده‌ای که آن‌ها ارائه دادند، می‌توانست تراکنش‌ها را به لایه دوم بفرستد و آن را به عنوان لایه اصلی، پایه گذاری کنند.

در واقع می‌توان گفت این کار باعث می‌شود که تراکنش‌ها را به یک لایه بالاتر ارجاع دهد و آزادانه و بدون آنکه خلالی در شبکه بیت کوین به وجود بیاورد، از حجم ترافیکی آن کم نماید.
استفاده از تکنولوژی استفاده از ظرفیت بلاک‌ها از ۱ مگابایت به 4 مگابایت افزایش پیدا کرد که با استفاده از آن می‌توانستند ظرفیت را در آن‌ها بالاتر ببرند و به راحتی از آن استفاده نمایند.
در واقع می‌توان گفت افزایش ۴ برابری باعث شد که افراد به راحتی بتوان تراکنش‌های خود را با یک بلاک تنظیم کنند بدون آنکه برای ایجاد یک بلاک دوم زمان زیادی را صرف نمایند.
متخصصان و مشاوره بیت کوین در این زمینه گفته‌اند تا زمانی که این نوع بلاک‌ها فعال شوند حجم آنها در ابتدا ۲.۱ مگابایت می‌باشد و در نتیجه افراد با استفاده از انجام تراکنش‌های بیشتر می‌توانند حجم آن را افزایش دهند.

تراکنش‌های ناموفق

در صورتی که تراکنشی ناموفق باشد می‌توان به این مورد اشاره کرد که با استفاده از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد این امکان نیز به وجود می‌آید که با استفاده از کدنویسی‌هایی که در این زمینه ایجاد شده است در صورتی که این تراکنش را از لیست خارج نمایند، می‌توانند تا دو برابر جای خالی را در بلوک‌های خود ایجاد نمایند.

درخت زندگی بخش بیت کوین

برای این کار، درختی را ایجاد کرده‌اند که به راحتی می‌تواند انواع امضا را در خود ذخیره کند، این درخت برای جایگزینی، بلاک چین‌ها به وجود آمده است که که برای شناسایی آن‌ها می‌شود از راه‌های متفاوتی استفاده کرد. بلاک چین جدیدترین فناوری روز دنیا را بشناسید.

محققان برای این کار نیز راه حل ویژه عرضه کرده‌اند، طبق گفته آن‌ها، این درختی است که تراکنش‌ها با استفاده از نام شناسایی خود از ابتدا تا انتها در آن قرار گرفته‌اند و به یکدیگر وصل می‌شوند و از طریق هر والد می‌توانند، اطلاعات هر رشته را به فرزند خود یاد دهند.

ریشه‌های درخت بیت کوین

اما موضوعی که در اینجا مطرح است این است که ریشه‌های درخت در کجا باید قرار بگیرد که در این بین موجودی به نام کوین بیس ایجاد شده است که به عنوان اولین تراکنش در بلاک‌ها به کار برده می‌شود.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *