آیا برای شما هم برخی سوالات و ابهاماتی در زمینه بلاکچین، بیت کوین، استخراج و یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد؟

سایت فیس ارز با هدف ارتقای اطلاعات و مشاوره بیت کوین سعی نموده است جهت شناخت بیشتر و کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه، پاسخ کوتاه و کاربردی برخی از سوالات متداول ارزهای دیجیتال را ارائه نماید.

به منظور دسترسی راحت‌تر به پاسخ‌ها، سوالات در سه دسته اصلی طبقه‌بندی شده است:

در صورت داشتن سوالات بیشتر می‌توانید سوالات خود را به صورت کامنت در ذیل این مقاله قرار دهید تا توسط کارشناسان ما پاسخ داده شود و یا از بخش راهنمایی و مشاوره سایت فیس ارز با ما در ارتباط باشید و پاسخ‌های کامل‌تری دریافت کنید.

سوالات متداول در زمینه بلاکچین و ارزهای دیجیتال

تفاوت ارز دیجیتال با ارز رمز نگاری شده و ارز مجازی در چیست؟

ارز رمزنگاری شده یا کریپتوکارنسی (cryptocurrency) به اشتباه در زبان فارسی به ارزهای دیجیتال ترجمه شده است. هم اکنون در اکثر سایت‌های فارسی زبان از ارز دیجیتال به جای ارز رمز نگاری شده استفاده می‌کنند که این موضوع بیشتر یک غلط مصطلح است. باید گفت هم اکنون ارز دیجیتال و رمز ارز، در ایران یک مفهوم پیدا کرده‌اند.
ولی در اصل این مفاهیم از همدیگر مجزا هستند.
ارز دیجیتال (Currencies Digital): به شکلی از پول گفته می‌شود که امکان جابجایی در شبکه کامپیوتری را داشته باشد.

نکته: اگر ارز دیجیتالی توسط بانک مرکزی یک کشور صادر شود آن را “ارز دیجیتال بانک مرکزی” Central Bank Digital Currency می‌نامند. در این حالت بانک مرکزی یک کشور، اسکناس‌های ارزی خود را به صورت دیجیتال منتشر می‌کند. مثلاً دلار دیجیتال.

ارز رمزنگاری شده (Currencies Crypto): این اصطلاح از سال 2009 به وجود آمد و به نوعی ارز دیجیتال گفته می‌شود که تولید و انتقال آن با استفاده از الگوریتم‌های خاص رمزگذاری شده، کنترل و تعیین می‌شود و به ‌طور غیر متمرکز (بدون وابستگی به یک بانک و یا کشور خاصی) بر بستر شبکه بلاکچین کار می‌کند. مثل: بیت کوین و اتریوم و … .

ارز مجازی (Currencies Virtual): این اصطلاح از سال 2012 توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) به وجود آمد. ارز مجازی یک روش پرداخت در بین اعضای یک انجمن یا گروه مجازی خاص است که به صورت آنلاین در یک شبکه اختصاصی معامله می‌کنند. مثلاً سکه‌های بازی‌های کامپیوتری که فقط در همان بازی ارزش دارد و نمی‌توان در خارج از بازی، خرید و فروش کرد.
نکته: هم ارزهای مجازی و هم ارزهای رمزنگاری شده، زیر مجموعه ارزهای دیجیتال هستند.

سکه و توکن چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

سکه (coin) و توکن (token) اگر چه هر دو در بین عامه مردم به عنوان ارز دیجیتال شناخته شده‌اند ولی علی رغم وجود شباهت‌های بسیار، تفاوت‌های اساسی با یکدیگر دارند.
تفاوت اصلی سکه‌ها با توکن‌ها در شبکه بلاکچین است. سکه‌ها برای انجام تراکشن‌ها از شبکه بلاکچین مستقل و اختصاصی استفاده می‌کنند ولی توکن‌ها از یک شبکه بلاکچین میزبان استفاده می‌کنند. پس توکن‌ها شبکه بلاکچین مستقلی ندارند. اکثر توکن‌ها از زیر مجموعه شبکه Ethereum و omni تشکیل شده‌اند.
تفاوت دیگر سکه با توکن در خصوص نحوه کارکرد آن است. سکه‌ها برای خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال استفاده می‌شوند در صورتی که توکن‌ها، می‌توانند سهم یک شرکت را ارائه کنند و یا به محصول یا خدماتی دسترسی پیدا کنند.

به زبان ساده، بلاکچین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین جدیدترین فناوری روز دنیا را بشناسید. بلاکچین (Blockchain) یک بانک اطلاعاتی توزیع شده و رمزنگاری شده است که همزمان در چندین رایانه وجود دارد. این بانک اطلاعاتی دائماً با اضافه شدن بلوک‌های جدید (blocks) در حال گسترش است. هر بلوک حاوی یک timestamp و پیوندی به بلوک قبلی است و در واقع یک زنجیره را تشکیل می‌دهند.
این بانک اطلاعاتی توسط هیچ نهاد خاصی اداره نمی‌شود و در عوض همه افراد در شبکه یک کپی از کل اطلاعات را دریافت می‌کنند. بلوک‌های قدیمی برای همیشه حفظ می‌شوند و بلوک‌های جدید به طور برگشت‌ناپذیر به شبکه اضافه می‌شوند.
در بلاکچین قراردادها و معاملات به شکل کد دیجیتال به روشی خاصی رمزگذاری شده و در یک بانک اطلاعاتی مشترک و شفاف در قالب بلوک ذخیره می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که کار جعل معاملات و اطلاعات غیر ممکن شود. بنابراین هر کس می‌تواند به همه اطلاعات دسترسی داشته باشد، اما فقط کاربرانی که دارای یک کلید رمزنگاری ویژه هستند، قادر به ثبت یک رکورد جدید به یک زنجیره خاص هستند.
تا زمانی که شما تنها کسی باشید که این کلید را می‌شناسد، هیچ کس نمی‌تواند معاملات شما را دستکاری کند. بلاکچین‌ها به عنوان راه‌حل برتر برای تبادل ایمن داده‌ها در بستر شبکه طراحی شده است. بلاکچین کاربردهای متعددی دارد که یکی آنها، ارزهای دیجیتال است.

تفاوت بیت کوین و آلت کوین‌ها چیست؟

اولین ارز دیجیتال در دنیا بیت کوین است و بقیه ارزهای دیجیتالی که پس از بیت کوین وارد بازار شدند، آلت کوین‌ها (AltCoin) گفته می‌شود.
آلت کوین‌ها با هدف جانشینی بهتر برای بیت کوین و از طریق تغییر در شبکه اصلی بیت کوین (hardfork) و با شبکه بلاکچین جدید معرفی شده‌اند.

این که کدام کیف پول از کدام ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند را از کجا باید متوجه شویم؟

امروزه کیف پول الکترونیکی و انواع آن وجود دارد. به یاد داشته باشید که یک کیف پول به عنوان بهترین کیف پول برای همه افراد و همه شرایط وجود ندارد. هر کیف پول دارای ویژگی‌های مثبت و منفی خاص خود است. هر کاربر می‌بایست با توجه به شرایط، نوع و حجم فعالیت و توان اقتصادی خود بهترین  کیف پول را انتخاب کند.
نکته دیگر اینکه همه کیف پول‌ها نیز از همه ارزها و یا توکن‌ها پشتیبانی نمی‌کنند پس شما به اجبار می‌بایست از بین کیف پول پشتیبانی کننده آن ارز دیجیتال خاص، یکی را انتخاب کنید.
همه کیف پول‌ها اعم از (نرم افزاری و سخت افزاری) برای خود سایت اصلی و مرجع دارند. بنابراین بهترین منبع برای بررسی ویژگی و شرایط پشتیبانی کیف پول‌ها، مراجعه به سایت اصلی همان کیف پول است. با مراجعه به این مطلب با برترین کیف پول‌های ارز‌‌های دیجیتالی آشنا شوید.

اگر مالک ارز دیجیتال فوت کند، چگونه می‌توان آن ارز دیجیتال را به ارث برد؟

ارزهای دیجیتال یک دارایی با ارزش است. حال اگر فردی مقداری ارز دیجیتال داشته باشند و فوت نماید (چه مقدار آن ارز دیجیتال زیاد باشد یا نه) ورثه باید برای دسترسی به آن ارز حتماً کلید خصوصی کیف پول فرد فوت شده را در اختیار داشته باشند. اگر کلید خصوصی در دسترس باشد و ورثه یا وراث به راحتی با استفاده از کلید خصوصی می‌توانند به کیف پول وارد شد و از آن ارز دیجیتال استفاده نمود.
اگر فرد فوت شده کلید خصوصی خود را به طور کامل مخفی نگه داشته باشد و هیچ کسی از آن خبر نداشته باشد باید گفت که این دارایی از بین نمی‌رود ولی برای هیچ کسی (حتی دولت و قضات) نیز قابل استفاده و بهره‌برداری نیست و برای همیشه آن ارز دیجیتال بلااستفاده در آن حساب باقی خواهد ماند.
بهترین کار برای این که ارزهای دیجیتال کسی بلااستفاده نشود این است که:

  1. می‌توان مقدار ارزهای دیجیتال و کلید کیف پول را در وصیت نامه قید کرد و یا برای مصارف آن شروطی گذاشت.
  2. می‌توان یکی از نزدیکان شما که موثق و قابل اعتماد هستند را از وجود ارز دیجیتال و همچنین کلیدهای کیف پول خود مطلع کرد.
  3. می‌توان از صندوق امانات بانک به عنوان مکانی برای نگهداری دارایی با ارزش شما از جمله کلید‌های ارز‌های دیجیتال استفاده کرد.
  4. در دنیا از سویچ مرد مرده استفاده می‌کنند (Use a dead man’s switch) روش کار آن به این صورت است که در فواصل زمانی مشخص، ایمیلی را به صاحب حساب می‌فرستد. در صورت عدم پاسخگویی، پیش فرض برنامه این است که چون فرد فوت کرده پس پاسخ ایمیل را نداده و طبق تنظیمات قبلی اطلاعات ارز دیجیتال را به ایمیل فردی که شما مشخص کرده‌اید، ارسال می‌کند. فقط اگر نمی‌توانید ایمیل‌ها را به موقع پاسخ دهید، از این روش استفاده نکنید.

تفاوت کلید عمومی و کلید خصوصی در کیف پول چیست؟

کلید عمومی یا Public key شبیه شماره روی کارت بانکی است و رمزگذاری پیام‌ها در شبکه بلاکچین استفاده می‌شود. همچنین از کلید عمومی برای تأیید هویت استفاده می‌شود. پس هر کسی می‌تواند این کلید را مشاهده کند.
کلید خصوصی یا Private key شبیه رمز عابر بانک است و فقط گیرنده معامله می‌تواند آن را رمزگشایی کند به هیچ وجه نباید این کلید را در اختیار کسی قرار داد.

مزیت استفاده از ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین در معاملات چیست؟

دلایل متعددی برای برتری استفاده از تراکنش‌های بیت کوین در پرداخت‌ها به جای استفاده از سیستم بانکی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان گفت که چون دولت‌ها در شبکه ارز‌های دیجیتال نقشی ندارند، پس پرداخت‌ها تحت تاثیر مسایل سیاسی حکومت‌ها نیست و هر کسی می‌تواند از بیت کوین در هر کجا، در هر زمان و به هر میزان استفاده کند و هیچ مرزی، تعطیلات بانکی و بروکراسی اداری وجود ندارد.
همچنین هزینه‌های نقل انتقال در مقایسه با شبکه بانکی بسیار پایین‌تر است و هنگام دریافت ارز دیجیتال شما هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و هنگام ارسال ارز دیجیتال نیز شما می‌توانید بسته به اینکه چقدر می‌خواهید معامله را سریع تأیید و تکمیل کنید، انتخاب کنید که هزینه‌های شما چقدر باشد.

آیا کامپوتر‌های کوانتومی تهدیدی برای استخراج ارزهای دیجیتال است؟

کامپیوترهای کوانتومی گوگل، کامپیوترهای عظیمی هستند که به عنوان مثال می‌توانند محاسباتی را که با کامپیوترهای معمولی چند صد سال طول می‌کشد را در عرض چند ثانیه انجام دهد.
با توجه به اینکه ارزهای دیجیتال بر مبنای محاسبات ریاضی بنا نهاده شده‌اند، این شبه ایجاد شده است که کامپیوترهای کوانتومی بتوانند ارزهای دیجیتال را رمز گشایی کنند که البته با توجه به اینکه هنوز قابلیت کامپیوترهای کوانتومی مشخص نشده و در حد علوم آزمایشگاهی است، بررسی این موضوع نیاز به گذشت زمان دارد.
ضمن اینکه پس از اعلام خبر کامپیوترهای کوانتومی و از طرف محققان و دانشگاهیان ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) تاکنون بیش از 80 پیشنهاد مختلف در رابطه با الگوریتم‌های رمزنگاری مقاوم به کوانتومی ارائه شده است.

کیف پول ارزهای دیجیتال چیست و چند نوع است؟

به زبان ساده کیف پول معادل حساب بانکی است و به شما این امکان را می‌دهد که ارزهای دیجیتال را در آن نگهداری کنید. کیف پول‌ها حاوی کلید خصوصی است و در واقع کیف پول‌ها کلید خصوصی را در خود نگهداری می‌کند. بهترین و مشهورترین کیف پول‌های دیجیتالی را انتخاب کنید.
کیف پول‌ها دو دسته کلی دارند:

  1. کیف پول سخت افزاری است این نوع کیف پول‌ها، یک وسیله الکترونیکی هستند که از لحاظ ظاهری شیبه فلش مموری می‌باشند.
  2. کیف پول نرم‌افزاری که تحت عنوان یک برنامه بر روی موبایل یا دسکتاپ شما نصب می‌شود.

چطور ارز لیبرا ( ارز فیسبوک ) را در بازار خرید و فروش می کنند؟

لیبرا نام یک نوع ارز دیجیتال از نوع استیبل کوین است .

این ارز برای اولین بار توسط شرکت فیسبوک اطلاع رسانی شد.

طبق اطلاعیه منتشر شده ، انجمنی به نام « انجمن لیبرا» شکل گرفته که دارای 27 عضو است و فیسبوک نیز یکی از این اعضا ست.

مقرر این انجمن در ژنو سوئیس است.

با توجه به اینکه قرار است لیبرا به عنوان یک سیستم پرداخت آنلاین در سیستم مالی جهان فعالیت کند و جایگزین بانک ها شود بنابراین برخی از کشورها از این موضوع نگرانی های دارند.

قراربوده که ارز لیبرا در سال 2020 عرضه عمومی شود که هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

جهت دریافت اطلاعات کامل تر مقاله 20 سوال متداول ارز لیبرا  را مطالعه کنید.

سوالات متداول در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال

آیا همه ارزهای دیجیتال قابل استخراج هستند؟

نخیر. همه ارزهای دیجیتال قابل استخراج (Mining) نیستند.
برای توضیح علت اینکه چرا برخی از ارزهای دیجتال قابل ماین یا استخراج کردن هستند و برخی دیگر نیستند، باید گفت که این موضوع به ساختار شبکه بلاکچین آن ارز بستگی دارد. در شبکه بلاکچین ضروری است صحت انجام معاملات در شبکه بررسی و سپس تایید شود تا آن معامله به عنوان بلوک جدید به شبکه بلاکچین اضافه شود.
در حال حاضر به دو روش معاملات ارزهای دیجیتال تایید می‌شود.
1) اگر تایید تراکشن در شبکه بلاکچین بر مبنای اثبات کار (POW) باشد، آن ارز قابل استخراج است مانند: Ethereum ,Bitcoin ,BitcoinCash ,Litecoin … .

2) اگر تایید تراکشن بر مبنای اثبات سهام (POS) باشد آن ارز قابل استخراج نیست مانند Ripple ،Stellar ،Cardano ،EOS و NEO.

برای اینکه متوجه شویم که کدام ارز قابل استخراج هست یا نه، باید به سایت کوین مارکت کپ مراجعه کنید و پس از کلیک بروی نام ارز، در قسمت مشخصات، ارزهای قابل استخراج به صورت Mineable نمایش داده شده‌اند.

چند نوع روش استخراج ارز دیجیتال وجود دارد و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

روش‌های استخراج بیت کوین شامل چند دسته است:
1) استخراج انفرادی (Solo Mining): در این روش هر کس می‌تواند دستگاه استخراج را تهیه کند و به صورت مستقل و تنها ارز دیجیتال استخراج کند. این روش به سرمایه‌گذاری بالا، زیر ساخت‌های قوی برقی، اینترنت پایدار و دانش فنی پشتیبانی نیاز دارد.

2) استخر استخراج (Pool Mining): در این روش مجموعه از افراد قدرت پردازش دستگاه خود در یک مکان به نام استخر به اشتراک گذاشته و بلوک‌ها را حل می‌کنند و متناسب با سهم خود پاداش دریافت می‌کنند. ویژگی این روش وجود درآمد پایدار است.

3) استخراج ابری (Cloud Mining): این روش استخراج بر خلاف دو روش قبلی به دستگاه استخراج و یا دانش فنی خاصی نیاز ندارد و افراد با سرمایه‌گذاری، بخشی از ظرفیت استخراج ارز یک شرکت تحت عنوان دکل (Rig) را اجاره می‌کنند و در قبال سرمایه‌گذاری انجام شده سود را پس از کسر هزینه‌ها دریافت می‌کنند. توجه داشته باشید که متاسفانه بسیاری از استخراج‌های ابری، کلاهبرداری است.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال با استفاده از اپلیکیشن گوشی موبایل و یا نرم افزارهای کامپیوتری به صرفه است؟

استخراج ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین با استفاده از نرم افزار و اپلیکیشن‌ها امکان‌پذیر است ولی صرفه اقتصادی ندارد. چون هم اکنون سختی شبکه به نسبت گذشته بیشتر شده، در نتیجه استخراج مشکل‌تر و نیاز به قدرت پردازش بالاتری دارد.
باید گفت که قدرت پردازش کامپیوتر و یا موبایل برای استخراج بسیار ضعیف است. به راحتی اگر شما در خصوص قدرت پردازش دستگاه‌های استخراج کمی تحقیق کنید متوجه می‌شوید که قدرت پردازش (HashRate) یک دستگاه استخراج، بیش از چندین هزار برابر قدرت پردازش CPU گوشی یا کامپیوتر است. حالا چگونه قدرت پردازش موبایل شما می‌تواند با چنین قدرت دستگاهی رقابت کند؟!
علاوه بر موارد فوق دو دلیل دیگر هم وجود دارد:
1) اگر نرم افزار یا اپلیکیشن‌های استخراج که هم اکنون استفاده می‌کنید در پایان ماه مقداری ارز را به عنوان پاداش پرداخت می‌کنند باز هم شما متضرر خواهید شد چون خسارت و فشاری که به دستگاه شما وارد می‌شود بیش از منفعت آن است و پس از مدتی ممکن است CPU و یا باطری سیستم و یا گوشی شما داغ کرده و از کار بیافتد و شما بیش از آنچه دریافت کرده‌اید را باید بابت تعمیر پرداخت کنید. به عنوان مثال شرکت اپل و گوگل استفاده از برنامه‌های استخراج را ممنوع اعلام کردند.
2) همچنین در دنیای پر از تبلیغات دروغین، پیدا کردن یک برنامه استخراج معتبر کار مشکلی است. چون بسیاری از برنامه‌های استخراج فعلی، به عنوان یک بد افزار هستند که با هدف دسترسی به اطلاعات بانکی، سرقت کلید خصوصی و یا با هدف کلاهبرداری طراحی شده‌اند. برای موفقیت در این بازار بهترین راهکار حرفه‌ای برای شناسایی کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید.

آیا استخراج یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین در ایران و یا دنیا قانونی است؟

وضعیت قانونی بودن بیت کوین در ایران و کشورهای جهان متفاوت است . در حال حاضر صرافی ارز دیجیتال در ایران وجود دارد. برخی کشورهای جهان بیت کوین را مجاز و برخی غیر مجاز اعلام کرده‌اند، ولی باید گفت که بیشتر کشورهای جهان فعالیت بیت کوین را به رسمیت شناخته‌اند و هر روز بر تعداد این کشورها افزوده می‌شود.
برای ایران در حال حاضر قوانین استخراج ارزهای دیجیتال مصوب و ابلاغ شده است ولی در خصوص نحوه خرید و فروش ارزهای دیجیتال تاکنون تصمیمی اتخاذ نشده است.

چه عواملی در سود آوری ماینینگ (استخراج) ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین نقش دارند؟

عواملی متعددی در سودآوری ماینینگ نقش دارند.

  1. قدرت پردازش یا هش ریت اصلی‌ترین عامل در سودآوری استخراج است (بستگی به نوع و مدل دستگاه ماینر دارد).
  2. میزان هزینه تعرفه برق مصرفی با سودآوری رابطه معکوس دارد.
  3. میزان پاداش اختصاص یافته از شبکه با سودآوری رابطه مستقیم دارد.
  4. قیمت روز بیت کوین با سودآوری رابطه مستقیم دارد.
  5. میزان سختی شبکه با سودآوری رابطه معکوس دارد.
  6. هزینه استخر استخراج با سودآوری رابطه معکوس دارد.

نکته مهم: مجموعه این عوامل، میزان سود‌دهی ماینینگ شما را تعیین می‌کند. البته میزان تاثیر‌گذاری هر یک از این عوامل در سودآوری متفاوت است. برای اینکه شما بتوانید، مجموعه این عوامل را با توجه به میزان تاثیر‌گذاری آنها بررسی کنید باید به سایت معتبر کریپتوکامپیر www.cryptocompare.com مراجعه و نوع ارز و میزان هزینه‌ها را انتخاب کنید. در نهایت میزان سود‌آوری یا ضرر دهی شما با توجه به شرایط اعلامی محاسبه می‌گردد.

سایت معتبر کریپتوکامپیر

یک دستگاه ماینر خوب چه ویژگی‌های دارد؟

همیشه بهترین مدل برای همه افراد و همه شرایط وجود ندارد. شما با در نظر گرفتن میزان توان سرمایه‌گذاری، میزان آمپر برقی که در اختیار دارید و روش استخراج، می‌توانید مناسب‌ترین ماینر را برای خود انتخاب کنید. بنابراین شما باید قبل از خرید دستگاه ماینر به این ویژگی‌ها توجه کنید:

  • میزان قیمت دستگاه نسبت به سایر مدل‌های مشابه مناسب باشد.
  • قدرت پردازش نسبت به مدل‌های مشابه مناسب باشد.
  • کیفیت قطعات دستگاه مناسب باشد تا هزینه تعمیرات و عدم فعالیت شما به علت تعمیرات کاهش یابد (مارک‌های معتبر، دارای کیفیت مناسب هستند).
  • خدمات پس از فروش از قبیل نمایندگی، تامین قطعات و امکان تعمیرات در دسترس باشد.
  • میزان برق مصرفی متناسب با قدرت پردازش باشد. برخی از مدل‌ها با توان محاسباتی یکسان ولی برق بیشتری مصرف می‌کنند.
  • راندمان دستگاه مناسب باشد، یعنی میزان وات مصرفی به گیگا هش (W /Gh) در مقایسه با مدل‌های مشابه مطلوب‌تر باشد.

استخر استخراج چیست و معیار انتخاب بهترین استخر چیست؟

انواع استخر‌ استخراج بیت کوین وجود دارد. استخر استخراج ارز در واقع گروه‌های هستند که منابع استخراج خود را با هم تجمیع نموده تا قدرت پردازش و یا هش ریت محاسباتی آنها افزایش پیدا کند.
با افزایش قدرت هش ریت، احتمال اضافه کردن بلوک و دریافت پاداش بیشتر می‌شود. این پاداش‌ها پس از دریافت بین اعضای استخر با توجه به میزان توان هش ریت ارائه شده، تقسیم می‌شود. استخر‌ها در روش پرداخت پاداش‌ها و دریافت هزینه‌ها متفاوت هستند.
برای انتخاب بهترین استخر چند معیار وجود دارد:

  1. اندازه استخر (میزان سهم استخر در شبکه اگر کمتر از 2 درصد باشد یعنی استخر کوچک است و اگر بین 2 تا 10 درصد باشد، یعنی استخر متوسط و اگر بیش از 10 درصد باشد یعنی استخر بزرگ است).
  2. هزینه استخر (از صفر تا 4 درصد).
  3. امنیت استخر (غیر قابل هک باشد).
  4. قابل اطمینان بودن (عدم تقلب در محاسبه پاداش‌ها).
  5. روش پرداخت پاداش (پاداش به صورت روزانه و یا در انتهای حل بلوک پرداخت شود).

بنابراین قبل از ثبت نام در هر استخری، این 5 مورد را بررسی کنید و بعداً وارد شوید. همچنین می‌توانید نظرات کاربران و میزان رضایت آنها را مطالعه کنید.

استخر ها از چه روش‌هایی برای پرداخت پاداش استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند؟

هر استخری از مجموعه ظرفیت پردازش ماینرها تشکیل شده است. در داخل این استخرها، قدرت پردازش ماینرها با یکدیگر متفاوت است. استخرها میزان سهم هر ماینر را با میزان توانایی حل معادله، مدت زمان حضور در استخر و … تعیین می‌کنند. پس از تعیین میزان سهام، پاداش‌ها بر اساس میزان سهام محاسبه و پرداخت می‌شود.
هر استخری برای پرداخت پاداش استخراج از یک روشی استفاده می‌کند که در زیر برخی از متداول‌ترین روش‌های پرداخت پاداش استخرها، بیان می‌شود:

1) روش پرداخت پاداش به ازای هر سهم (pay per share): در روش PPS استخر‌ها پاداش را بدون در نظر گرفتن اینکه آیا آن معادله به طور کامل حل شده است یا نه، براساس میزان سهام پرداخت می‌کنند.

2) روش پرداخت کامل به ازای هر سهم (full pay per share): نام دیگر FPPS در برخی از موقعیت‌ها PPS+ است. این روش شبیه PPS می‌باشد با این تفاوت که به ماینرها علاوه بر پاداش استخراج، پاداش کارمزد بلاک را نیز پرداخت می‌کند. شما به عنوان ماینر مجموع پاداش استخراج و پاداش کارمزد را دریافت خواهید کرد.
3) روش پرداخت پاداش بر اساس آخرین تعداد سهم (pay per last N shares) در روش PPLNS پاداش تنها به ماینرهای که در موقع حل بلوک در آن پنجره زمانی حضور داشته باشند، پرداخت می‌شود یعنی اگر شما قبل از اتمام حل بلوک از استخر خارج شدید به شما پاداشی تعلق نمی‌گیرد. از طرفی اگر در موقع اتمام بلوک در استخر حضور داشته باشید، بیش از روش PPS و  FPPS سود دریافت خواهید کرد.
4) روش متناسب: (Proportional) این روش شبیهPPS است. در این روش مقدار سهام شما به دو عامل بستگی دارد یکی به قدرت هش ماینر و دیگری به مدت زمانی که در استخر حضور دارید. هر چه قدر این دو عامل بیشتر باشد سهم شما بیشتر است.  پس از پایان بلوک، پاداش بر کل تعداد سهام تقسیم می‌شود. بنابراین هر چه تعداد ماینرها بیشتر شود، ارزش هر سهم کمتر می‌شود.
5) روش مبتنی بر امتیاز (Score Based): این روش بیشتر برای حفظ ماینرها در شبکه طراحی شده است. در این روش هر چه قدر در استخر بیشتر بمانید امتیاز فرد بیشتر است و ارزش سهام نیز بیشتر است و پس از پایان بلاک و دریافت امتیاز و ارزش سهام کمتر شده و ماینرهای که بلاک جدید پیدا کنند پاداش می‌گیرند.
6) روش پرداخت پاداش دوبل هندسی (Double Geometric Method): روش DGM یک روش ترکیبی است که به اپراتور اجازه می‌دهد که بخشی از پرداخت‌ها را در دوره کوتاه مدت دریافت کند تا در دوره‌های بلندتر بتواند پرداخت‌های یکسان‌تری را انجام دهد.

معیار انتخاب استخر چیست و چگونه در یک استخر عضو شویم؟

استخرها در اندازه، روش پرداخت پاداش و میزان هزینه‌ها متفاوت هستند. اگر شما تازه می‌خواهید شروع به ماین کردن کنید بهتر است، ابتدا با استخر‌های بزرگ شروع کنید و سپس به دنبال استخرهای کم هزینه‌تر و پاداش بیشتر بروید.
پس از تحقیق در مورد استخرها و انتخاب بهترین آن، بهترین کار این است که بدون واسطه وارد وبسایت اصلی استخر شوید و سپس در آن استخر عضو شوید و بعد از آن دستگاه ماینر خود را بروی آن استخر پیکربندی کنید و در نهایت آدرس کیف پول خود را ثبت و دائما بررسی کنید که عملیات استخراج بدون وقفه در حال انجام باشد.

معروف‌ترین استخرهای استخراج بیت کوین کدام هستند؟

هم اکنون در دنیا استخرهای متعددی در حال فعالیت هستند و هر کدام از این استخرها مزایا و یا معایب خاص به خود دارند.
استخرهای استخراج براساس میزان قدرت هش در شبکه رتبه‌بندی می‌شوند. ممکن است این رتبه‌بندی در اثر تغییرات در قدرت هش استخرها تغییر کند و جابجا شده و یا حتی در آینده برخی از این استخرها غیر فعال شوند. بنابراین این رتبه‌بندی صرفاً برای آشنایی بیشتر شما تهیه شده است.

استخر BTC.com، استخر F2Pool، استخر AntPool، استخر SlushPool، استخر BTC.TOP، استخر Poolin، استخر ViaBTC، استخر BitFury، استخر Bitcoin.com، استخر Bitclub Network، استخر Bixin، استخر Kanopool و استخر Bitminter.
نکته مهم این است که این استخرها جزء معروف‌ترین استخرها هستند. اگر تصمیم به انتخاب استخر دارید به مشخصات، میزان پاداش‌ها و میزان هزینه‌های استخر توجه کنید.

سوالات متداول در زمینه خرید و فروش و یا سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال

بزرگ‌ترین اشتباه درباره خرید و فروش و یا نگهداری ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین جابجا و در کیف پول‌های دیجیتالی و یا سخت افزاری نگهداری می‌شوند.
کیف پول ارز دیجیتال مهم‌ترین قسمت برای فعالیت افراد در حوزه رمزارزها است. توجه داشته باشید که دیگر بانکی یا افراد دیگری وجود ندارند که از دارایی شما حفاظت کنند و فقط عملکرد شماست که می‌تواند دارایی‌تان را حفظ کند.
بزرگ‌ترین اشتباه زمانی رخ می‌دهد که یک فرد رمز عبور خود (Private Key) را گم و یا در دسترسی دیگران قرار دهد. همچنین اگر در معامله ارز دیجیتال را به حساب فرد ناشناسی به صورت اشتباه ارسال شود و آن جابجایی در شبکه بلاکچین تایید شد. بنابراین هیچ امیدی به بازگشت دوباره پول پس از دست رفتن رمز عبور و یا واریز اشتباهی وجود ندارد.

انجام پرداخت‌ها و یا معاملات از طریق بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

با فراگیر شدن انجام پرداخت‌ها در شبکه بلاکچین باید اذعان کرد که تبادل بیت کوین بسیار ساده‌تر از خرید اینترنتی با کارت‌های بانکی است. آنچه که ضروری است این است که در زمان پرداخت ارز دیجتال شما فقط به آدرس کیف پول نیاز دارید و بقیه مراحل می‌تواند از طریق نرم افزار رایانه شخصی، برنامه تلفن همراه انجام شود. همچنین افراد می‌توانند کدهای QR اختصاصی ایجاد کنند که در هنگام اسکن، به طور اتوماتیک مقدار مشخصی BTC را جابجا کند.
با استفاده از تکنولوژی ارتباطات NFC که امروزه اکثر تلفن‌های هوشمند به آن مجهز هستند، امکانی وجود دارد که به سادگی تلفن خود را با تلفن فروشنده یا خریدار مرتبط کنند و معامله را انجام دهند. علاوه بر این صرافی ارز دیجیتال معتبر بستر امنی برای مبادلات ارزهای دیجیتال است.

چگونه می‌توانم ارزهای دیجیتال کلاهبرداری را شناسایی کنم؟

باید گفت که چندین راهکار حرفه‌ای برای کمک به شناسایی ارزهای دیجیتال کلاهبرداری وجود دارد که در زیر برخی از نشانه‌های کلاهبرداری به اختصار بیان می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از اطلاعات مشاور خرید بیت کوین استفاده کنید تا در دام کلاهبرداران نیافتید.

  1. نبود وایت پیپر (Whitepaper) و یا غیر واقع بودن آن
  2. وجود وعده‌های وسوسه‌انگیز و غیر قابل توجیه
  3. وجود وعده‌های تضمین شده با سود‌های قطعی زیاد
  4. بازاریابی سنگین و تبلیغاتی برای جذب سرمایه‌گذاری
  5. مبهم، بی نام و حتی عدم وجود تیم پشتیبان
  6. عدم ثبت ارز در بازارهای مرجع ارزهای دیجیتال مثل: coinmarketcap
  7. نبود و ضعف در امکان ارتباط با توسعه دهندگان آن ارز

سایت coinmarketcap

قیمت روزانه ارزهای دیجیتال چگونه محاسبه می‌شود و آخرین قیمت‌ها را از کجا می‌توان دید؟

سایت‌های مرجعی که در زمینه اعلام قیمت‌ها روزانه ارزهای دیجیتال Cryptoasset فعالیت می‌کنند، اطلاعات قیمت ارزها را از صرافی ارز دیجیتالی معتبر و بین‌المللی ارزهای دیجیتال دریافت می‌کنند و سپس با استفاده از الگوریتم‌های میانگین وزنی، قیمت‌های روزانه ارزهای دیجیتال را محاسبه نموده و در قسمت قیمت‌ها در بخش بازار سایت خود نمایش می‌دهند.
علت اینکه از میانگین وزنی برای اعلام قیمت‌ها استفاده می‌شود این است که بازارها و یا صرافی‌های با حجم بالاتر، میانگین واقع‌تری دارند. ۴۰ سایت معتبر و بین‌المللی فعال در زمینه ارز‌های دیجیتال وجود دارند که با مراجعه به آن‌ها می‌توانید اطلاعات مورد‌نیاز در زمینه ارزهای دیجیتال را دریافت کنید.

تغییر قیمت ارزهای دیجیتال به چه عواملی بستگی دارد ؟

قیمت ارزهای دیجیتال به چندین عامل بستگی دارد که در ذیل برخی از مهم‌ترین این عوامل ذکر می‌شود:

  1. میزان عرضه ارزهای دیجیتال و میزان تقاضای بازار (مقدار عرضه و تقاضا مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت‌ها می‌باشد).
  2. مقررات حاکم در کشورها در حمایت یا مخالفت با ارزهای دیجیتال (به خصوص برای کشورهای بزرگ و تاثیرگذار در بازارهای مالی جهان).
  3. پویا و رقابتی بودن بازار ارزهای دیجیتال (افزایش حجم معاملات روزانه در بازار صرافی ارز دیجیتال باعث افزایش قیمت می‌شود).
  4. وضعیت رونق یا رکود سایر بازارهای مالی بزرگ جهان مثل بازار سهام، بازار طلا و غیره.
  5. میزان موفقیت پروژه‌های توسعه دهندگان و پیش‌بینی انجام شده از آینده ارزهای دیجیتال

عملیات تایید تراکشن ارز دیجیتال چقدر طول می‌کشد؟

وقتی معامله‌ای در شبکه ارزهای دیجیتال انجام می‌شود باید این تراکشن توسط آن شبکه مورد تایید قرار گیرند تا پس از آن معامله در یک بلوک گنجانده شود. زمان تایید تراکشن در ارزهای دیجیتال بستگی به شرایط شبکه بلاکچین آن ارز دارد.
مدت زمان لازم برای انجام این کار کاملاً متغیر است گاهی اوقات تأیید ممکن است چند دقیقه، چند ساعت و یا چند روز طول بکشد.

اگر در زمان دریافت ارز دیجیتال موبایل یا کامپیوتر خاموش شد، چه اتفاقی می‌افتد؟

این نکته را به یاد داشته باشید که اگر ارز دیجیتالی در شبکه بلاکچین مبادله شد و توسط آن شبکه مورد تایید قرار گرفت، آن ارز دیجیتال به کیف پول اعلام شده، واریز خواهد شد. حال اگر در لحظه دریافت ارز دیجیتال، موبایل یا کامپیوتر شما خاموش بود نگران نباشید، به محض روشن شدن و لود شدن و یا راه‌اندازی مجدد برنامه کیف پول، میزان ارز دریافتی را مشاهده خواهید کرد.
علت این موضوع این است که در واقع ارزهای دیجیتال مبادله شده در یک دفتر کل توزیع شده بین نودهای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و تنها برنامه کیف پول زمان فعال بودن (روشن بودن) آخرین تغییرات بلاک‌ها را دانلود می‌کند و در این زمان است که ارزهای دیجیتال وارد شده به آدرس کیف پول شما، نمایش داده می‌شود.
الزام به روشن و یا فعال بودن کیف پول برای زمانی است که شما بخواهید از آن کیف پول، ارز دیجیتالی را برای آدرس دیگری ارسال نمایید.

قیمت روزهای گذشته و یا از ابتدا تا کنون یک ارز دیجیتال را از کجا می‌توان مشاهده کرد؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که فلان ارز از چه موقعی وارد بازار شده است و یا اینکه روند قیمت این ارز در طول یک ماه و یا یک سال چطور بوده است.
سایت مرجع کوین مارکت کپ از سال 2013 که صرافی‌های ارزهای دیجیتال شروع به ثبت و انجام معاملات نمودند با جمع آوری اطلاعات، یک گنجینه ارزشمند از قیمت‌های گذشته معاملاتی ارزهای دیجیتال را تهیه کرده است.
شما می‌توانید با مراجعه به آدرس coinmarketcap.com/historical بر روی تاریخ موردنظر کلیک کنید و طیف گسترده‌ای از اطلاعات در مورد قیمت ارزهای دیجیتال، حجم بازار و روند قیمت‌ها را بررسی کنید.
این اطلاعات در تحلیل ارزها به ویژه تحلیل‌های تکنیکال و نیز در بررسی روند قیمت‌ها بسیار کاربرد دارد.

ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و رضایت بخش چیست؟

از حدود یک دهه گذشته که خرید و فروش ارز‌های دیجیتال شروع شد ضرورت وجود مرکز مبادلات ارزهای دیجیتال نیز نمایان شد. از آن زمان به بعد تا کنون تعداد زیادی صرافی شروع به کار نموده و تعدادی نیز تعطیل و یا تقلبی بوده‌اند.
همیشه این سوال برای کاربران پیش آمده که از کجا متوجه شویم فعالیت یک صرافی ارز دیجیتال تقلبی نیست و یا برای انتخاب یک صرافی حرفه‌ای، به چه ویژگی‌های باید توجه کنیم؟

1) شفافیت فعالیت: صرافی‌های معتبر با هماهنگی مراجع رسمی، دارای دفتر کار مشخص و با امکان برقراری تماس با محل کار می‌باشند.
2) امنیت معاملات: صرافی ارز دیجیتال در ایران بر احراز هویت کاربران (به دلیل پیشگیری از کلاهبرداری) و نیز بر استفاده از پروتکل‌های امنیتی سامانه (اقدامات پیشگیرانه از هک) تاکید دارد. این گونه صرافی‌ها بر تایید تلفن، هویت و حساب‌ها پیش از انجام معاملات تاکید دارند و کاربران را به استفاده از احراز هویت دو عاملی ترغیب می‌کنند.
3)حفظ محرمانگی: صرافی‌های معتبر در حفظ و نگهداری اطلاعات مربوط به معاملات و کاربران بسیار حساس هستند.
4) داشتن واحد پشتیبانی: صرافی‌های معتبر دارای سرعت و دقت در پاسخ به سوالات کاربران هستند و مشکلات کاربران را در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌کنند.
5) ارائه خدمات مطلوب به مشتریان: صرافی‌های معتبر به دنبال کسب رضایت حداکثری مشتریان هستند و خدماتی همچون پرداخت چند گانه و یا دریافت کم کارمزد (در مقایسه با رقبا) را ارائه می‌کنند. همچنین با پذیرش انتقادها به دنبال ارتقای خدمات به مشتریان هستند.
6) فرآیند سریع معاملات: صرافی‌های رضایت بخش، مبادلات مالی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهند.
برخی از بهترین و معروف‌ترین صرافی‌های بین‌المللی: Coinbase ,Bitmex ,Binance ,Okex ,Huobi ,bitfinex ,Bithumb , Upbit, Hitbtc , Kraken.

انواع روش‌های درآمد‌زایی از ارز‌های دیجیتال چگونه است؟

برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال روش‌های مختلفی وجود دارد. با توجه به اینکه این روش‌های کسب درآمد هر کدام نیاز به مهارت خاصی، توانایی مالی و شرایط خاص اقتصادی شما دارد، بنابراین لزوماً یک روش مطلوب برای همه وجود ندارد.
دنیای ارزهای دیجیتال جذاب و پرسود است که برای کسب سود باید بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید. قطعاً می‌بایست قبل از شروع به فعالیت در خصوص هر کدام از روش‌ها، مطالعه و تحقیقات لازم را انجام دهید تا دچار زیان نشوید.
شما می‌بایست با توجه به شرایط، یکی از روش‌های زیر را برای کسب درآمد انتخاب کنید.

  1. روش خرید ارز دیجیتال و نگهداری بلند مدت.
  2. خرید و فروش (ترید کردن) ارزهای دیجیتال به صورت کوتاه مدت.
  3. استخراج ارزهای دیجیتال (سه روش مجزای استخراج ارزهای دیجیتال وجود دارد).
  4. ارایه خدمات آموزشی ارزهای دیجیتال.
  5. ارایه مشاوره و تحلیل ارزهای دیجیتال.
  6. راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال معتبر.
  7. خرید و فروش و یا انجام تعمیرات دستگاه‌های استخراج ارز.
  8. برنامه‌نویسی و مشارکت در توسعه شبکه‌های بلاکچین
  9. سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به صورت خرید سهام.
  10. روش ایر درآپ‌ها (airdrop).
  11. ارائه خدمات و یا کالا در قبال اخذ ارز دیجیتال مثل صنعت توریست و یا تولید محتوای بین‌المللی با امکان پرداخت با ارز دیجیتال.
130 پاسخ
  1. فافا
    فافا می گوید

    سلام و خسته نباشید
    دیروز آدرس ارز فانتوم در ولت بلاکچین رابرای انتقال برای کسی فرستادم اما با گذشت ۲۴ساعت هنوز فانتوم برام در ولت ثبت نشده
    میشه لطفا راهنماییم کنین
    درصورتی که همه مراحل درست انجام شده

    پاسخ
  2. فافا
    فافا می گوید

    سلام و خسته نباشید
    دیروز در ولت بلاکچینم آدرس فانتوم و فرستادم برای کسی تا برام مقداری فانتوم بفرسته،الان تقریبا ۲۰ ساعت گذشته اما هنوز فانتوم به حساب بلاکچین من ننشسته
    باید چکار کنم؟

    پاسخ
  3. صمد
    صمد می گوید

    سلام میخواستم بدونم وقتی یه ارز دو صفر کم کنه یا دو صفر اضافه کنه عملا چند درصد کم و زیاد میشه ممنون🙏

    پاسخ
  4. علی
    علی می گوید

    سلام. الان که ارزهای دیجتال در ایران رسمی نیست و کسی از ما کلاهبرداری می کند چطور میشه قانوناً شکایت و پیگیری کرد

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      با سلام و عرض ادب
      در پاسخ به سوال شما دو نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضائیه تا الان وجود دارد. امیدوارم به شما کمک کند.
      استعلام اول:
      در بزه کلاهبرداری رایانه‌ای، چنانچه مال موضوع جرم از نوع ارز دیجیتال (رمز ارز) باشد و حکم دادگاه در مورد رد مال نیز بر همان مبنا صادر شود (بر اساس نوع و میزان ارز برده شده)، در شرایط فعلی که ارز دیجیتال از نظر مراجع قانونی و بانک مرکزی فاقد ارزش ریالی رسمی است و به رغم استعلامات متعدد از بانک مرکزی و صرافی‌های مجاز و ارجاع موضوع به کارشناس رسمی، معادل ریالی آن قابل دست‌یابی نیست و از طرفی با توجه به سکوت قانون در مورد این نوع از ارز و رسمیت نداشتن معاملات راجع به آن در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز، تکلیف اجرای حکم در این زمینه چیست؟ آیا می‌توان برای تعیین ارزش معاملاتی آن به سایت‌های غیر رسمی خرید و فروش ارز دیجیتال استناد کرد؟ در صورت منفی بودن پاسخ، آیا معادل‌سازی آن با ارزهای رایج مانند یورو و دلار آمریکا (بر اساس ارزش ریالی زمان وقوع جرم) وجاهت دارد و یا آن‌که موضوع از مصادیق ماده ۴۶ قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356 است و باید مال موضوع جرم را در حکم تلف تلقی کرد و در صورت عدم تراضی طرفین راجع به قیمت، مالباخته را به اقامه دعوای خسارت ملزم بدانیم؟ در این صورت، مبنای خواسته (شیوه تقویم) چگونه خواهد بود؟
      نظریه مشورتی قوه قضائیه به شماره نظریه 1555/1400/7 مورخ 25/08/1401 عنوان می دارد :
      با توجه به این‌که در فرض استعلام به موجب حکم دادگاه محکوم‌به، رمز ارز (ارز دیجیتال)می‌باشد، لذا محکوم‌علیه موظف است همان میزان رمز ارز (ارز دیجیتال) مندرج در حکم را به محکوم‌له تحویل دهد و چنانچه امتناع کند با عنایت به این‌که معامله ارزهای دیجیتال بر اساس مقررات بانک مرکزی و تصویب‌نامه شماره 58144/ت 55637 ه مورخ 6/5/1398 هیأت وزیران در مبادلات داخلی رسمیت ندارد، لذا امکان توقیف و فروش آن به وسیله اجرای احکام ممکن نیست؛ بنابراین در حکم مالی است که دسترسی به آن ممکن نیست و لذا با توجه به ملاک ماده 46 قانون اجرای احکام مدنی قیمت آن به تراضی طرفین و در صورت عدم تراضی بهای آن به قیمت یوم‌الاداء به وسیله کارشناس و خبره محاسبه و از محکوم‌علیه وصول و به محکوم‌له پرداخت می‌شود.
      استعلام دوم:
      در مواردی که مالی از سوی شخص ثالثی جهت استیفای محکوم‌به به واحد اجرای احکام مدنی معرفی می‌شود، چنانچه مال مذکور توقیف و موضوع به کارشناس رسمی دادگستری جهت ارزیابی مال ارجاع شود و اعتراض صاحب مال به میزان ارزیابی شده از سوی قاضی اجرا مردود اعلام شود، آیا صاحب مال می‌تواند با تقدیم دادخواست ادعای غبن فاحش و فسخ مزایده را مطرح کند؟ در مواردی که مالی از محکوم‌علیه نیز شناسایی می‌شود، آیا ادعای غبن از سوی وی نیز قابل طرح است؟
      نظریه مشورتی قوه قضاییه به شماره 607/1401/7 مورخ 23/08/1401 عنوان می دارد:
      در فرض سؤال که شخص ثالث در اجرای تبصره ماده 34 قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356، مالی را برای استیفای محکوم‌به معرفی کرده است، وی از تمام حقوق و تکالیف محکوم‌علیه برخوردار است و لذا در این فرض که اعتراض این شخص نسبت به ارزیابی مال از سوی دادگاه و در اجرای ماده 75 همان قانون مردود شده است، از آن‌جا که وفق ماده اخیرالذکر تشخیص دادگاه در مقام رسیدگی به اعتراض نسبت به ارزیابی مال قطعی است، دعوای بعدی این شخص مبنی بر فسخ مزایده به ادعای غبن و متعاقباً درخواست توقف عملیات اجرایی مسموع نیست و در این خصوص تفاوتی نیست که مال از سوی محکوم‌علیه معرفی شده باشد و یا از سوی ثالث.

      پاسخ
  5. حسین
    حسین می گوید

    من اتریوم از صرافی ایرانی به کیف پولم انتقال دادم بعد از گذشت بیش از سه ساعت هنوز کیف پول متمسک موجودی نزده

    پاسخ
  6. رضا
    رضا می گوید

    سلام
    آیا راهی هست که بدونم تو تراست ولتم چه چیزایی دارم. چون من تراست ولتمو دوباره نصب کردم با کد دوازده رقمی و واچ لیستم ارزهایی که داشتم رو الان نشون نمیده و از طرفی هم یادم نیست چه ارزهایی رو خریده بودم
    حالا باید چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . همین مطلبی که فرمودید درست است و قاعدتا وقتی شما کیف پولی را با عبارات بازیابی مجددا بازیابی می کنید باید کل دارایی تان را نشان دهد. حالا 2 حالت ممکن است.
      اول اینکه شاید شما چند تا عبارت بازیابی داشته باشید و آن عبارت بازیابی مربوط به آن حساب کاربری که شما مد نظر دارید، نباشد.
      دوم اینکه شاید دارایی در داخل کیف پول هست ولی نمایش آن غیر فعال باشد.
      برای فعال کردن نمایش دارایی، شما باید از صفحه اصلی کیف پول تراست والت و در سمت راست و بالا وارد قسمت نمایش شوید و همه گزینه های دارایی را on کنید. مجددا به صفحه اصلی برگردید و ببینید کدام دارایی دارای مقدار است. موفق باشید.

      پاسخ
  7. رضا
    رضا می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم
    چند وقت پیش من یه سری ایردراپ شرکت کردم و چندتا ارز خریدم و همه رو در تراست ولتم داشتم بنی توی واچ لیستم اضافه کرده بودم
    مشکلم اینه که گوشیمو که تراست ولتم و در اون نصب داشتم گم شد
    رفتم یه گوشی دیگه گرفتم و تراست ولتمو دوباره با کد دوازده رقمی نصب کردم ولی ارزهایی که داشتم و اسمشون یادم نیست
    میخواستم بدونم آیا راهی هست که بتونم ارزهامو که داشتم بیارم تو واچ لیست ام کلا بدونم چه چیزایی رو دارم؟

    پاسخ
  8. علی
    علی می گوید

    سلام من توی کیف پول تراست والتم bnb برای خرید و فروش دارم و تو تراست والت هم نشون داده میشه ولی وقتی به سایت مثلا پوکوین یا پنکیک سواپ برای خرید و فروش میرم بعد از اتصال به تراست والت موجودی کیف پولمو تو سایتهایی که گفتم صفر نشون میده و نمیتونم خرید و فروشی بکنم ممنون میشم راهنمایی بکنید

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و احترام
      بروز این مشکل دلایل متعددی دارد. شما می توانید برخی از این موارد را بررسی بفرمائید.
      1- در ابتدا با استفاده از اکسپلور سکه بی ان بی (https://explorer.binance.org/) بررسی کنید آیا آدرس های موجود در کیف پول شما واقعاً مقداری BNB دارند یا خیر؟ اگر موجودی داشت مراحل بعدی را بررسی کنید.
      2- بررسی کنید که آخرین ورژن کیف پول تراست والت (Trust Wallet) برای شما نصب شده باشد. در صورت نیاز کیف پول را آپدیت کنید
      3- بررسی کنید که مراحل اتصال کیف پول به صرافی را به درستی و کامل انجام داده اید. به نظر می رسد نتوانسته اید اتصال را به درستی و یا کامل انجام داده باشید.
      4- برخی از مواقع اتصالvpn باعث اثر گذاری نامطلوب بروی عملکرد کیف پول می شود. برای بررسی این موضوع یک بار با vpnروشن وارد شوید و یک بار با vpn خاموش.
      5- بررسی کنید که شبکه بلاکچین انتخابی BNB در کیف پول و صرافی هر دو یکی باشد.
      6- ممکن است برنامه کیف پول تراست والت شما به دلایلی درست کار نکند و لازم باشد مجددا آن را نصب کنید. برای این موضوع باید کیف پول خود را با استفاده از عبارت بازیابی(phrase passwords) مجداً نصب کنید. حتما باید این روش را بلد باشید و یا از یک متخصص کمک بگیرید( دقت کنید اگر نتوانید درست بازیابی کنید. کل دارایی تان از دست می رود و قابل بازگشت نیست)
      7- از پشتیبان کیف پول تراست والت ( https://support.trustwallet.com/en/support/home ) کمک بگیرید. فقط دقت کنید به دلایل مسایل تحریم متوجه ایرانی بودن شما نشوند و فقط مشکل را مطرح کنید.
      موفق باشید

      پاسخ
      • علی
        علی می گوید

        خب عزیز به پشتیبانیش چطوری توضیح بدم که نفهمه ایرانی هستم همه گزینه هایی که گفتی رو امتحان کردم نشد

        پاسخ
        • admin_face
          admin_face می گوید

          دوست بزرگوار.
          1- فقط مشکل را مطرح کن . نیازی به معرفی کردن خودتون نیست که چه کسی هستی و یا اینکه اهل کجایی و…
          2- پیام را به انگلیسی بنویس (اگر نوشتن پیام انگلیسی برای شما مشکل است از مترجم گوگل استفاده کنید https://translate.google.com/ )
          3- اگر از قسمت Support کیف پول خودتون وارد شوید تیم پشتیبان کیف پول مستقیما می توانند اطلاعات کیف پول شما را مشاهده کنند و اگر مشکلی هست راهنمایی تون می کنند و اگر از سایت تراست والت وارد شدید از شما اطلاعات کیف پول خواسته می شود.
          موفق باشید

          پاسخ
  9. کیان بیطرفان
    کیان بیطرفان می گوید

    خب میشه به من صرافی معرفی کنید که نیاز به احراز هویت نباشه و با پرداخت تومان بیت کوین بخرم ؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام واحترام.
      خرید و فروش بیت کوین به سه روش انجام می شود
      1- به صورت p2p (یعنی مستقیما دو نفر بیت کوین را بین خودشان رد و بدل کنند) 2- صرافی های متمرکز 3- صرافی های غیر متمرکز
      حالا بحث احراز هویت
      1- در p2p اختیاری است و برا اساس اعتماد طرفین است.
      2- صرافی های متمرکز اکثراً مسئله احراز هویت اجباری است.
      3- صرافی های غیر متمرکز : اکثراٌ به احراز هویت کاری ندارند.
      توصیه: صرافی های متمرکزی که بر احراز هویت تاکید ندارند احتمال کلاهبرداری آنها زیاد است.
      بنابراین شما با یک سرچ ساده در گوگل می توانید بدون احراز هویت بیت کوین خرید و فروش کنید ولی ریسک این کار زیاد است.
      موفق باشید

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام. بهتر است مجددا وضعیت تراکنش را با یک اکسپلورر explorer اتریوم مانند Etherscan بررسی کنید، اگر هنوز در وضعیت “Processing” است این بدان معناست که هنوز معامله توسط ماینرها دریافت نشده است. معمولاً ماینرها به دنبال معاملات با بالاترین gas هستند (یعنی به دنبال درآمد بیشتر هستند). به همین دلیل است که پردازش معاملات با قیمت gas پایین تر، بیشتر طول می کشد . این موضوع منجر به “Processing” می شود. اگر مشکل هنوز پابرجا بود می توانید از قسمت ساپورت support کیف پول تراست والت راهنمایی بگیرید. موفق باشید

      پاسخ
  10. همایون
    همایون می گوید

    من ۹۰ تا اتریوم کلاسیک به صرافی کوکوئین انتقال دادم و ۱۳ ساعت که از این ترانس اکشن گذشته موجودی من در تراست ولتم صفر شده و من هنوز هیچی رو در صرافی تحویل نگرفتم – و تو سایتم که پیگیریش میشم نوشته Processing

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام وعرض ادب.
      اگر شما کل عملیات انتقال را به درستی انجام داده باشید (مانند: انتخاب درست شبکه و یا وارد کردن درست آدرس و…) ولی تراکشن تایید نشده باشد، علت مشکل این است که کارمزد تراکشن شما بسیار کم باشد و یا شبکه شلوغ است و این احتمال وجود دارد که تراکنش شما برای ساعت ها یا حتی روزها معلق بماند. اگر با انتظار مشکلی ندارید، در بیشتر موارد تراکنش شما در نهایت انجام خواهد شد. اما اگر بخواهید سریعتر تراکشن انجام شود یکی از راهها این است که یک تراکشن مجدد با همان آدرس با کارمزد بالاتر انجام دهید تا تراکشن جدید با قبلی جایگزین شود ( البته تاکید بر این است که این مورد حتما توسط یک نفر مطلع انجام شود) . اگر هم که عملیات را به درستی انجام نداده باشید بستگی به نوع اشتباه راه حل متفاوتی دارد. موفق باشید

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . با توجه به اینکه برخی از صرافی ها از قوانین تحریم ها پیروی می کنند و متاسفانه کشور افغانستان نیز در لیست تحریمی برخی از این صرافی ها قرار دارد بنابراین بهتر است در ابتدای کار، شما در قسمت terms and policy سایت صرافی بررسی کنید که آیا احراز هویت اجباری است یا نه ؟ و آیا کشور شما در لیست تحریمی آن صرافی قرار دارد یا نه؟
      بعد اگر کشور شما در لیست تحریمی قرار داشت ، یکی از روش ها این است که از آی پی ثابت و یا سرور مجازی استفاده کنید. اما اگر احراز هویت در آن سایت هم اجباری بود باید طوری عمل کنید که هویت شما فاش نشود. موفق باشید

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . بله . هر صرافی شخصیت حقوقی مستقلی دارد و باید مجزا ثبت نام و احراز هویت کنید ( شبیه این است که شما در هر بانکی، مجزا افتتاح حساب می کنید و مجزا هم مدارک شما بررسی می شود).
      موفق باشید

      پاسخ
  11. محمد . دهقانی
    محمد . دهقانی می گوید

    باسلام و تشکر از راهنائی که میفرمایید
    من از پوکوین در تراست ولت ارز خریدم و بعد که سواپ کردم اسمارت چین ها به حسابم در تراست برنگشت راهنمایی فرمایید اگر از تراست یا پوکوین باید پیگیری کنم بفرمایید چگونه این کار را باید کرد خیلی ممنون

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . بله باید از قسمت پشتیبانی کیف پول پیگیری کنید . به عنوان مثال برای پشتیبانی کیف پول تراست والت به آدرس https://support.trustwallet.com/ بروید و مشکل تون را مطرح کنید. فقط به خاطر مسایل تحریم به ایرانی بودن اشاره ای نکنید و فقط مشکل را مطرح کنید . موفق باشید

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و احترام
      برای خرید و فروش هر نوع رمزارزی ( شامل هر نوعی از سکه و یا توکن) می بایست در یک صرافی ارز دیجیتال (داخلی یا خارجی) ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، اقدام به خرید و فروش کنید.

      پاسخ
  12. نادر
    نادر می گوید

    سلام، تقریبا یک ماه پیش به توصیه یکی از دوستانم از کیف پول تراست ولت ارز uplink به ارزش 0.0000006دلار به تعداد 75000000 خریدم الان ارزشش رسیده به 4.13 دلار ولی تعداد ارزم شده 0.38 تازه از مقدار پولی هم که گذاشته بودم کم شده، می خواستم راهنمایی بفرمایید دلیلش چیه

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      طبق اظهارات خودتون اگر قیمت یک ارز بیشتر شود ولی مجموع دارایی شما کمتر شود بنابراین مقداری از توکن شما از کیف پول خارج شده است
      با توجه به اینکه توکن uplink دارای فرمت (Binance Smart Chain)BEP20 است شما می توانید اطلاعات مربوط بهAddress/Txn hash/ block/token را خود را در سایتhttps://bscscan.com/token/0xd09942f1b144ba90d3917b3024ec34b5a08e2133 وارد کنید و سوابق انتقال توکن ها خود را ردیابی کنید

      پاسخ
      • سیاوش
        سیاوش می گوید

        سلام ..من دریک سایت دوبلی سرمایه‌گذاری کردم هروز برام واریز میکرد سایت اسکم نیست واریز به بقه داره فقط برای من واریزم درحالت پردازش است مشکل چه ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید با تشکر فراوان

        پاسخ
        • admin_face
          admin_face می گوید

          سلام و عرض ادب. معمولاً این گونه سایت ها اطلاعاتی از خودشان ارایه نمی دهند برای همین اطلاع دقیقی از نحوه ارایه خدمات و یا نحوه فعالیت این گونه سایت ها وجود ندارد. فقط میشه گفت که معمولا این گونه سایت ها دارای پشتیبان هستند و باید با پشتیبان آن سایت تماس بگیرید. امیدوارم که پاسخگو باشند. موفق باشید

          پاسخ
  13. محمد متین
    محمد متین می گوید

    سلام دوستان عزیز
    من چند روز پیش موجودی شیبامو انتقال دادم به تراست ولت که متاسفانه از شبکه bsc تراکنش انجام دادم و موجودی صرافی کم شد اما به کیف پولم واریز نشد.
    بعد از چند روز تحقیق و تلاش امروز از طریق یه کیف پول دیگه موجودیمو برگردوندم اما الان برای انتقالش به جای دیگ مشکل دارم.
    پیغام خطاش internal json-rpc eror
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر هنگام جابجایی ارز با خطای “Internal JSON-RPC error” مواجه شدید، معمولا یکی از مشکلات است
      1- اطمینان حاصل کنید که شبکه به درستی اضافه شده است.
      2- مطمئن شوید که مقدار ارز کافی از آن شبکه برای پرداخت هزینه دارید.
      3- مطمئن شوید که از آخرین نسخه برنامه یا افزونه استفاده کرده اید.

      پاسخ
  14. حمید
    حمید می گوید

    سلام.سواای داشتم.لطفا کمکم کنید.من از صرافی ایرانی ارامیکس رمز ارز انتقال دادم به کونیکس.در هنگام امنقال فهمیدم که نوع شبکه متفاوت هستش.در یکی erc20 و دیگری bep20 هستش.
    بعد حدود ۱ ساعت این انتقال صورت نگرفته.میخواستم بدونم ایا تفاوت نوع شبکه در انتقال تاثیر داره؟

    پاسخ
  15. ابوالفضل
    ابوالفضل می گوید

    سلام ببخشید ایا سنی برای خرید ارزای دیجیتال هست؟من الان 15 سالمه خانوادم هم مشکلی با این کارم ندارن فقط میترسم بخرم ولی بخواطر سن پایینم پولهام بلوکه شن میشه راهنماییم کنین

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      قوانین ارائه خدمات صرافی در صرافی های مختلف متفاوت است
      باید جستجو کنید . بعضی از صرافی های آنلاین به افراد بدون در نظر گرفتن سن خدمات ارائه می دهند
      ولی پیشنهاد می کنم حتما با بزرگتر خودتون در مورد نوع سرمایه گذاری ، مقدار سرمایه گذاری ، مکان خرید و … حتما مشاوره بگیرید
      چون در دنیای ارزهای دیجیتال هم کلاهبرداری زیاد است و هم اینکه اگر اشتباهی کاری انجام بدهید تمام دارایی تون از دست می ره و دیگه کسی نمی تواند کمکتون کنه

      پاسخ
  16. محمد
    محمد می گوید

    با سلام واحترام
    متاسفانه من موقع ارسال شیبا اینو به آدرس کوینکس خودم از تراست ولت، بجار ثبت آدرس دریافت شیبا اینو از کوینکس، شماره قرارداد هوشمند شیبا رو کپی کردم و بعد ارسال کردم، همه چیز معامله ساکسس شده ولی نمودنم چیکار کنم.خواهش می کنم کمکم کنید

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      با سلام و عرض ادب
      اگر معامله ای در بلاکچین تایید شود دیگر برگشت پذیر نیست( حتی به غلط). بنابراین نمی توان این انتقال را لغو کرد و یا تغییر داد.

      پاسخ
  17. علی
    علی می گوید

    سلام من اتریومم با کانال اشتباه فرستادم آیا هر وقت بخام میتونم برش گردنم مثلن 3 ماه دیگه آرزو بازیابی کنم نمیپره که؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      سوال شما به درستی بیان نشده. منظور از کانال اشتباه چیه؟ منظورتون شبکه اشتباهه و یا آدرس اشتباهه و یا…
      ولی به صورت کلی اشتباهات در ارزهای دیجیتال به سختی برگشت پذیر هستند

      پاسخ
  18. کیهان
    کیهان می گوید

    سلام خسته نباشید. من یه سوال داشتم راجبه کارمزد فیوچرز من بر فرض اگر یه پوزیشن باز کنم که هدفم برایه ۲۰ روز اینده باشه سیستم کارمزد به په شکلی هست در این ۲۰ روز هر ۸ ساعت از من کار مزد کم میکنه ؟؟ در کل فیوچرز برایه طولانی مدت چجوری کار مزد کم میکنه؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      با توجه به اینکه شرایط انجام و نرخ کارمزد معاملات اسپات و فیوچرز در صرافی های مختلف، متفاوت است. نمیتوان قائده کلی بیان کرد. ضمن اینکه ممکن است یک صرافی قوانین خودش را تغییر دهد و نرخ کارمزد ها را کم و یا زیاد کند. بنابراین بهترین کار این است هم زمان با انجام قراردادهای آتی به شرایط قرارداد و میزان کارمزد ها دقت شود

      پاسخ
  19. Hamid
    Hamid می گوید

    با سلام.بنده مقداری ارز baby dogeاز پنکک سوآپ خریداری نمودم اما علی رغم گذشت ساعاتی از خرید به موجودی کیف پول تراست والت اضافه نشده.تراکنش هم موفق بود و به نظر میرسد در پنکک سوآپ موجود باشد اما اضافه نشده.آیا امکان دارد که تراست والت و پنکک سوآپ به هم متصل نشده باشن؟مشکلی که برای ارزها پیش نیامده؟راه حل اضافه شدن ارز به تراست والت چیه؟پیشاپیش از پاسخگویی به سوال بنده کمال تشکر را دارم

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر مطمئن هستید که تراکشن تایید شده و آدرس تراست والت را درست وارد کرده اید. ولی هنوز در کیف پول مشاهده نمی کنید بهتر این است که به پشتیبان کیف پول تراست والت پیام بدید تا شما را راهنمایی کند(به دلیل تحریم ها به ایرانی بودن اشاره ای نکنید)
      تراست والت یک کیف پول است که میزان دارایی شما را نشان می دهد و ارزها را از طریق آدرس شناسایی و منتقل می کند. پس نیازی به انجام عملیات اتصال نیست

      پاسخ
  20. علی
    علی می گوید

    با سلام- چرا وقتی آدرس ارز را وارد میکنم برای خرید با این پیغام مواجه میشم:Anyone can create a BEP20 token on BSC with any name, including creating fake versions of existing tokens and tokens that claim to represent projects that do not have a token.
    If you purchase an arbitrary token, you may be unable to sell it back.
    به نظرتون خرید بزنم یا کنسل کنم و درکل چه باید کرد؟
    تشکر

    پاسخ
  21. محمد
    محمد می گوید

    سلام من وقتی ی توکن جدید رو از etherscan.io به کیف پول اتمیک اضافه میکنم وقتی از کیف پول کامل خارج میشم توکن از کیف پول حذف میشه و باید دوباره اضافه کنم. خواستم بدونم اگه ارز بخرم و بریزم به اون آدرس حذف نمیشه وقتی از کیف پول بیرون میام؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . در کیف پول ها تنظیماتی وجود دارد که دارایی های (ارزهای) که میزان آن ها صفر است را نشان نمی دهد شما این موضوع را بررسی کنید شاید مشکلاتان حل شود

      پاسخ
  22. مجید
    مجید می گوید

    سلام مقداری توکن nxm و یه مقداری از توکن های دیگه به کیف پول ترون لینک من واریز شده که همه آنها در شبکه ERC20 میباشد و از آنجایی که کیف پول ترون لینک برای شبکه TRC20 می باشد تکلیف این توکن ها چه میشود؟ آیا پس از اتصال شبکه های ترون به اتریوم این توکن ها قابل فروش میشود؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله درست می فرمایید، توکن nxm بر بستر شبکه اتریوم است.
      در ابتدای سال 2021 شنیدم که کیف پول ترون Tron Wallet Develops توکن های ETH و ERC20 را به پلتفرم خود اضافه کرده است. من فکر میکنم شما بهتر است که به پشیبان کیف پول پیام بدهید و از آنها راهنمایی بگیرید.
      اگر مشکل تون حل نشد .همان طور که خودتون گفتید زمانی که کیف پول ترون از ERC20 پشتیبانی کند ، دارایی تون قابل مشاهده است.

      پاسخ
  23. admin_face
    admin_face می گوید

    سلام و عرض ادب
    توکن Nano dogecoin در صرافی بایننس است اما چون ایرانی ها در این صرافی به مشکل برخورد کرده اند به نظر می رسد از کیف پول تراست والت Trust Wallet و از طریق صرافی های غیر متمرکز DApps مثل پنکیک سواپ PancakeSwap بتوانید به تتر یا bnb تبدیل کنید.

    پاسخ
  24. hamedh1300
    hamedh1300 می گوید

    سلام خسته نباشین. مقداری شیبا از تراست والت با شبکه bep20 به یه ادرس به شبکه ERC20 اشتباهی فرستادم.
    میشه برگردونمش؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر شما عبارت بازیابی را در اختیار داشته باشید .با طی مراحلی می توانید مشکل را حل کنید. البته توضیح این کار،هم تخصصی و هم طولانی است . اگر مهارت کافی ندارید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.
      حتماٌ می دانید که BEP-20 یک استاندارد توکن در(BSC)Binance Smart Chain و ERC-20 استاندارد توکن اتریوم است. در صورت ارسال توکن در هر شبکه ، باید کیف پول مقصد از آن شبکه پشتیبانی کند.
      به طور خلاصه و با توجه به سوال شما به نظر می رسد که کیف پول مقصد شما از شبکه ERC-20پشتیبانی نمی کند؟! (معمولاٌ از شبکه BEP-20 پشتیبانی نمی کند) به هر حال شما باید در ابتدا یک کیف پول که از هر دو بلاکچین پشتیبانی کند را انتخاب کنید و سپس یک کیف پول جدید ایجاد کنید. با استفاده از عبارت بازیابی یا seed باید کلید خصوصی تان را پیدا کنید(Mnemonic Code Converter) و بعد این کلید خصوصی را در کیف پول جدید وارد کنید . در این صورت می توانید دارایی تان را مشاهده نمایید.

      پاسخ
  25. Amer
    Amer می گوید

    چرا اینگونه ارزهای Nano doge coin در زمان افزایش ارزشش از لحاظ قیمت، در زمان تبدیل به ارزش افزوده بیشترین سود و ارزش ارز به صرافی تعلق می‌گیرد، آیا این انصاف است

    پاسخ
  26. یلدا پ.
    یلدا پ. می گوید

    سلام
    من چجوری میتونم بیت کوین یا اتریم یا… از کیف پول یکی از صرافی های ایران به صرافی خارجی منتقل کنم؟ بدون اینکه تبدیل به ریال بشه میشه این کارو کرد؟میشه یکم راهنمایی کنید؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      یکی از ویژگی های بسیار خوب رمز ارزها ( ارزهای دیجیتال) همین موضوع است یعنی اینکه به راحتی انواع ارزها بین صرافی ها قابل انتقال است.
      فقط 2 نکته مهم که باید رعابت شود
      1- به خاطر مسایل تحریم ها ، شما باید طوری انتقال بدهید که متوجه ایرانی بودن شما نشوند. برای این کار شما نباید مستقیما ارزها را از صرافی ایرانی به صرافی خارجی منتقل کنید. بهتر این است که از صرافی ایرانی به کیف پول خودتان(wallet ) و بعد از کیف پول خودتان به صرافی خارجی منتقل کنید. با این کار دو بار کارمزد انتقال پرداخت می کنید ولی در عوض اطمینان بیشتری هست. همچنین با آی پی IP ثابت خارجی کار کنید ( از طریق vpn و یا vps استفاده کنید).
      2- برخی ارزها را می توان در یک و یا چند شبکه انتقال داد. حتما به این مسئله دقت کنید که دارایی شما گم نشود. ( باید مقصد شما از آن نوع شبکه پشتیبانی کند)
      باز اگر جایی نیاز به توضیح بیشتر داشت. بفرمائید. موفق باشید

      پاسخ
      • یلدا
        یلدا می گوید

        خیلی ممنون از پاسخگوییتون
        سوالی که دارم اینه که کیف پولی که میگیدمنظورتون در سایت مبدا یا مقصد؟
        و بعدی: من در سایت بایننس میتونم ترید کنم؟ مانعی نیست؟

        پاسخ
        • admin_face
          admin_face می گوید

          سلام و عرض ادب
          خواهش می کنم. از این که بتوانیم کمکی بکنبم خوشحالیم
          1- منظور از کیف پول ، کیف پول های رایج در بازار است که هر کسی برای نگهداری دارایی از آن استفاده می کند مثل : کوینومی، جکس ، تراست والت، لیجر و…به این نکته هم دقت کنید که اکثر مشکلات انتقال ارزها زمانی اتفاق می افتد که کیف پول مقصد از آن ارز و یا آن شبکه انتقال پشتیبانی نکند بنابراین منظور ما کیف پول مقصد است.
          2- اخیرا صرافی بایننس احراز هویت کاربران را اجباری نموده و برای ایرانیان که درگیر مسایل تحریم ها هستند این مسئله دردسر ساز شده است. اگر شما می توانید در بایننس احراز هویت کنیدکه مشکلی نیست و به راحتی نیز می توانید ترید کنید و گرنه راههای دیگری هست. مثل استفاده از صرافی های غیر متمرکز.

          پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      کیف پول تراست ولت(Trust Wallet) در دو بخش مختلف DEX و DApps امکان تبدیل ارزها را به یکدیگر فراهم کرده است. بخش DEX از دو قسمت Swap و Exchange تشکیل شده و بخش DApps نیز شامل یک مرورگر است که پروژه‌های صرافی غیرمتمرکز را جستجو می کند. بخش اکسچنج نیز مستقیما به صرافی بایننس متصل است .
      نکته مهم اینکه بخش DEX فقط از کوین ETH (اتریوم)، BNB (بایننس کوین) و توکن‌های بر بستر همین بلاکچین‌ها فعال هستند را پشتیبانی می کند ولی تبدیل از شبکه ترون TRC20 network فعلا پشتیبانی نمی شود. یکی از راهها این هست که در صورتی که ارزی را بر بستر شبکه ترون در کیف پول تراست والت دارید آن را به یک صرافی (مثلاً Binance)منتقل و به دیگر ارزها تبدیل کنید.(البته این کار شامل کارمزد می شود).

      پاسخ
  27. شیرزاد
    شیرزاد می گوید

    سلام وقتتون بخیر 🙏

    ی سوالی داشتم

    من ی ارزی رو ب نام eyfi
    خریدم حالا چند سنت ☺

    ی روز گذشت
    موجودی کیف پول تراستم
    شد ۱۳۰۰۰ دلار !!!
    ک گویا اون ارز انقد رشد گرده 😐

    ولی وقتی خواستم بفروشم
    قیمتش تو سایت پو کوین و یونی سواپ همون
    قیمت قبلیش بود !!!

    آیا این توکنی ک خریدم
    فیک هست یا چی

    ممنون میشم جواب بدین 🙏

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      کیف پول تراست یک کیف پول چند ارزی که وابسته و متصل به صرافی بایننس است بنابراین قیمت های آن از صرافی بایننس گرفته می شود و معتبر است.
      درخصوص ارز eyfi می تونید بیشتر توضیح بدهید . چون شناخته شده نیست . زحمت بکشید نام کامل ارز را اعلام کنید

      پاسخ
  28. رامین برزگر
    رامین برزگر می گوید

    سلام وقت بخیر
    من به اشتباه مقداری ارز ماتیک رو روی شبکه خودش به ادرسی روی شبکه erc-20 واریز کردم. می خواستم بدونم که راهی برای برگشت پولم هست یا نه؟؟
    باتشکر

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست گرامی، راهکار این مشکل را نمی شود در یک پیام کوتاه توضیح و یا پاسخ داد. به طور کلی راه حل آن به شرایط شبکه و یا ویژگی های مقصد بستگی دارد. (منظور از مقصد: نوع کیف پول یا صرافی است که ارزها را به آنجا ارسال کرده اید). حال با توجه به شرایط، برخی مواقع این اشتباهات قابل اصلاح است و برخی مواقع نه.
      به عنوان مثال: آیا کیف پول شما Custodialهست یا نه؟ آیا کیف پول مقصد شما از هر دوی این شبکه ها پشتیبانی می کند یا فقط از یکی از آنها ؟ آیا شما کلید خصوصی را در اختیار دارید یا نه ؟ برخی از کیف پول ها و یا صرافی ها این اشتباهات را پشتیبانی می کنند و برخی خود را متعهد به این موضوع نمی دانند و…
      به هر حال یکی از راهکارها این هست که اگر شما کلید خصوصی را در اختیار داشته باشید می توانید کلید خصوصی کیف پول خود را به کیف جدیدی وارد کنید که از هر دو بلاک چین پشتیبانی کند و اگر از یکی از این شبکه ها پشتیبانی نمی کند شما باید با تیم پشتیبانی کیف پول خود ارتباط بگیرید و موضوع را مطرح کنید تا راهکارشان را به شما ارایه دهند.
      موفق باشید

      پاسخ
  29. امیر
    امیر می گوید

    سلام میخام برای ااولین بار ارز بخرم میخام بدونم اولین قدمم برای خرید فعال کردنه کیف پوله؟وایا برای استفاده از کیف تراست باید از vpn استفاده کنم؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله . داشتن یکی از انواع کیف پول های ارز های دیجیتال جزء اولین اقدامات است. شما باید چند نکته را رعایت کنید . هر کیف پولی محاسن و معایب خاص به خود را دارد که شما باید این موارد را بدانید تا بتوانید بهترین کیف پول با توجه به شرایط انتخاب کنید . همچنین برخی از ارز ها در چند شبکه وجود دارند که باید کیف پول شما از آن شبکه پشتیبانی کند و و در همان شبکه انتقال و نگهداری کنید . و نیز مراقب کلمات بازیابی و کلید خصوصی تون باشید که اگر احیانا سرقت و یا مفقودی از لب تاپ و یا گوشی اتفاق افتاد بتوانید دارایی تون را بازیابی کنید.
      در حال حاضر برای استفاده از تراست والت نیازی به vpn نیست. موفق باشید

      پاسخ
  30. نسرین.
    نسرین. می گوید

    سلام وقت بخیر.
    من یک ارز رایگان گرفتم به تعداد 150 هزار تا.
    دیروز توی هاتبیت لیست شد
    mneb/eth
    اسم ارز mneb کنارش eth نوشته
    یعنی برپایه اتریوم هست.
    ارزش اتریوم 0.00007
    ارزش دلاری 0.14
    میخوام بدونم سهم من چقدر ارزش داره؟
    و چجوری میتونم بفروشمش؟؟

    لطفا کمکم کنید.
    ممنونم.

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب.
      توکن Minereum که با علامت اختصاری MNE نشان داده می شود فقط با جفت ارز ETH در معدود صرافی ها عرضه شده است و جایگاه مناسبی تا کنون پیدا نکرده است.
      طبق اطلاعاتی که خودتون دادید به نظر می رسد که ارزش دارایی شما در حدود 514500000= 150000*.14*24500 باشد.
      چون مارکت کپ این توکن بسیار پایین و در حد یک و نیم میلیون دلاز است به راحتی فروش نمی رود و شما در صرافی های Hotbit و Uniswap (V2) و یا در کیف پول Trust Wallet و MetaMask می توانید exchange کنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  31. علیرضا
    علیرضا می گوید

    س استاد منم فکر میکردم شاید فریز کردم اما یه مقدار دیگه ریختم توش همونجوره صفر هم نیست به صورت دو تا خط کوچیک کنار هم میاره بعد میزنم بالا رو اسم صفر مینویسه

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب.
      من فکر می کنم در خواندن بلاکچین Tron برای مانده حساب شما مشکلی وجود دارد( احتمالاً شبکه انتقال را در موقع انتقال TRX اشتباه انتخاب کردید). شما می توانید از قسمت ساپورت کیف پول TronLink پیگیری کنید. برای این کار وارد سایت https://www.tronlink.org/ شوید در پایین صفحه در قسمت Help Center می توانید مشکل خودتون را مطرح کنید.( آدرس کیف پول و یا TXID را در درخواست تون بفرستید)
      و یا اگر فکر می کنید که TRX به صورت فریز شده است می توانید برای unfreeze کردن ابتدا وارد کیف پول TronLink شوید. سپس روی دکمه freeze بزنید. بعد وارد سایت https://tronscan.io/ می شوید. در قسمت اکانت می توانید با زدن دکمه unfreeze دارایی خودتون یا را از حالت فریز خارج کنید.

      پاسخ
  32. علیرضا
    علیرضا می گوید

    س استاد من تازه تو ترون لینک حساب باز کردم یه مقدار ترون ریختم توش اما موجودی رو تو صفحه اصلی صفر نشون میده اما تو قسمت فزیز و ووت اون موجووی رو نشون میده چیکار باید بکنم

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب. به نظر می رسد شما یا به صورت سهوی و یا آگاهانه دارایی خودتون را داخل کیف پولتون فریز کردید. Frozen یک قابلیت کیف پول های ترون هست که برای بدست آوردن انرژی، پهنای باند و پاور است .حداقل 3 روز فریز کردن باید طول بکشد و پس از 3 روز شما می توانید به صورت دستی توکن‌ها را Unfreeze کنید (از فریز خارج کنید).

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و احترام. در گذشته که سختی شبکه خیلی کمتر از این روزها بود، به راحتی با استفاده از لپ تاپ و گوشی می توانستید استخراج بیت کوین را انجام دهید. ولی الان برخی از دستگاههای استخراج بیت کوین نزدیک به 100 تراهش قدرت پردازش دارند ولی قدرت سی پی یو گوشی به طور متوسط در حدود 2 گیگ است( به طور متوسط یک دستگاه ایسیک 50000 هزار برابر گوشی قدرت پردازش دارد). بنابراین گوشی شما نمی تواند با دستگاه استخراج رقابت کند. خلاصه اینکه استخراج با گوشی امکان پذیر است ولی اصلا به صرفه نیست و توصیه نمی شود و در نهایت منجر به خرابی گوشی شما می شود. موفق باشید.

      پاسخ
  33. حسین
    حسین می گوید

    سلام،وقت بخیر.در مورد ارز Aeron خواستم بپرسم که از کجا و تو کدوم صرافی میشه خرید و فروشش کرد و یا تبدیلش کرد به ارزی غیر از bnb.ممنون میشم پاسخ بدین.

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب.
      توکن Aeron با نماد ARNX را شما می توانید در صرافی Binance DEX و HitBTC و Gate.io و چند صرافی دیگر خرید و فروش کنید .کیف پول Trust Wallet و یا MetaMask و یا Binance Chain Wallet از این توکن پشتیبانی می کنند. اگر منظور شما از تبدیل به غیر از BNB ، تغییر جفت ارز باشد باید گفت که بله. شما می توانید در این صرافی ها جفت ارز این توکن را با بیت کوین ، اتریوم ، تتر و بی ان بی تغییر دهید. موفق باشید

      پاسخ
  34. مهدی
    مهدی می گوید

    سلام
    اگر با سایت bitaddress.com به صورت آفلاین کیف پول بسازم ، وقتی کسی بیت کوین بریزه به کیف پولم، خود بیت کوین در سرور سایت bitaddress.com ذخیره میشه یا در لپ تاپم ذخیره میشه؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      به نظرم اشتباه تایپ کردی. منظورتان سایت https://www.bitaddress.org است؟ باید گفت که این یک سایت برای ساخت کیف پول کاغذی است.
      در کیف پول کاغذی یک آدرس بیت کوین و یک کلید خصوصی روی تکه‌ای کاغذ چاپ می شود و با این آدرس بیت کوین می توان بیت کوین دریافت کرد و با استفاده از کلید خصوصی هم می توان، بیت کوین‌ ارسال کرد. همچنین ایجاد کیف پول کاغذی، به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می شود.
      در مورد سوالتون هم باید گفت که بیت کوین در بلاکچین ذخیره می شود و فقط شما از طریق app و یا سایت و… به بلاکچین متصل می شوید و از طریق کلید خصوصی هم بلاکچین متوجه می شود که شما مالک ارز هستید و به شما اجازه انتقال می دهد.
      نکته بسیار مهم این است که برای دریافت بیت کوین در کیف پول کاغذی فقط آدرس کیف پول خود را به فرستنده بدهید و به هیچ وجه کلید خصوصی (Private Key) ندهید چون در این صورت کل دارایی تان را از دست خواهد رفت.
      موفق باشید

      پاسخ
  35. مجتبی
    مجتبی می گوید

    سلام روزتون بخیر
    من ارزی رو از صرافی ایرانی به کیف پول تراست با بستر trc20 انتقال دادم الان که میخوام دوباره به صرافی انتقال بدم فقط بستر bep2 رو قبول میکنه برای واریز راه حل این مشکل رو ممنون میشم بگین

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      درکیف پول Trust Wallet ویژگی به نام Swap می باشد که امکان تبدیل ارزها بین Binance Chain و Binance Smart Chain وجود دارد. ولی اولا همه توکن ها توسط این ویژگی پشتیبانی نمی شوند و ثانیا انجام این روش هزینه دارد.
      ولی تا انجایی که ما اطلاع داریم تبدیل TRC20 به BEP20 در کیف پول تراست والت امکان پذیر نیست.
      پیشنهاد ما این است که از پشتیبانی صرافی تون کمک بگیرید و یا شاید هم یکی از راهها این باشد که ارزهاتون را به Binance واریز کنید و سپس آن را با فرمت دلخواه پس بگیرید. البته مراقب تحریم ها و نکات انتقالی به صرافی های بین المللی باشید. در ضمن این روش نیز هزینه دارد. موفق باشید

      پاسخ
  36. سعید
    سعید می گوید

    سلام میخواستم ببینم کیف پول trust wallet ارز cardano رو پشتیبانی نمیکنه؟ من یه مقدار انتقال دام یهش با فرمت BEP2 ذخیره کرده ولی برای صرافی ها ارسال نمیکنه و میزنه ادرس غلطه

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      پس از راه‌اندازی بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) هنگام واریز یا برداشت ، از شما خواسته می‌شود نوع شبکه مورد نظر جهت انتقال دارایی‌ها را انتخاب کنید. در صورت انتقال دارایی بر بستر BEP2 و یا BEP20 به کیف پول، دارایی شما از جنس همین بسترها خواهد بود و نمی‌توانید آن‌ها را مجددا به یک آدرس متفاوت مانند ERC20 ارسال کنید.
      به عنوان مثال کارمزد در شبکه BEP2 و BEP20 از جنس بایننس کوین (BNB) در حالی که کارمزد در شبکه ERC20 از جنس اتریوم (ETH) است برای همین است که هنگام ارسال ، در صورت وارد کردن آدرس نادرست پیام خطای “Recipient address is invalid (آدرس گیرنده نامعتبر است)” دریافت خواهید کرد. حال توجه داشته باشید که برای انتقال دارایی خود آدرس مقصد باید از جنس همان شبکه باشد

      پاسخ
  37. آمانج
    آمانج می گوید

    سلام. چند وقت پیش مقداری ارز فانتوم از صرافی ارزجو خریدم وبه آدرس تراست والت خودم فرستادم ولی هیچ وقت نرسیدن. از طرف صرافی تراکتش موفق بوده و گفتن دریافتی های کیف پولتون رو بررسی کنید چطور میتونم این ارزها رو از پشتیبانی تراست پیگیری کنم. طی چه مراحلی

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      اول باید مشخص شود که انتقال ارز فانتوم شما در چه وضعیتی هست.
      بنابراین در ابتدا شما به آدرس https://explorer.fantom.network/ بروید و بعد آدرس و یا TXID تراکنش ارز خودتون را وارد کنید تا وضعیت انتقال مشخص شود.
      اگر این تراکنش کانفرم نشده بود از پشتیبانی صرافی پیگیری کنید و اگر این تراکشن کامل کانفرم شده بود باید از پشتیبانی تراست والت پیگیری کنید.
      برای دسترسی به پشتیبانی تراست والت به این روش عمل کنید: در صفحه اصلی app برروی settings کلیک کنید. بعدش برروی About و سپس برروی Support کلیک کنید و در نهایت در قسمت Submit a request درخواست خود را ثبت کنید و روی Submit کلیک کنید و منتظر بمانید تا پشتیبان کیف پول پاسخ شما را بدهد. موفق باشید.

      پاسخ
  38. Rasool
    Rasool می گوید

    سلام ٫ ممنون از ویدیو های جالبتون ٫ یه سوال داشتم اونم اینکه تراست والت آیفون گزینه dap رو نداره ٫ و نمیتونم تراست ولتم رو به صرافی های غیر مترمرکز مثل پنکیک سواپ معرفی کنم ٫ چکار باید بکنم؟؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب.
      مرورگر DApp به منظور رعایت دستورالعمل های Apple AppStore از نسخه iOS Trust Wallet حذف شده است.
      یکی از پیشنهادات این است که شما می توانید مرورگر Safari را باز کنید و به این آدرس بروید https://link.trustwallet.com/browser_enable
      سپس روی گزینه GO بزنید. بعدش اعلانی ظاهر می شود که از شما سوال می شود آیا می خواهید این صفحه را در “Trust” باز کنید؟ ، روی گزینه Open بزنید. در نهایت برنامه Trust Wallet راه اندازی می شود و مرورگر DApp فعال می شود.
      پیشنهاد ما این است که حتما از کیف پول خود پشتیبان تهیه کنید و به مسایل امنیتی نیز دقت لازم داشته باشید.

      پاسخ
  39. راضیه
    راضیه می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما

    قیمت هر واحد توکن شیبا ۱ تومان می باشد چطور میشود شخصی دو ماه قبل ۲۰ میلیون خریده باشد و اکنون ۲۰ میلیون شده باشد ۱۵۰ میلیون؟ چنین چیزی می شود؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب.
      بله . دو ماه پیش قیمت توکن شیبا حدود 0.00000002 دلاز بود و بعد از لیست شدن در بایننس، مبلغ آن به حدود 0.00003 دلار رسید . به عبارت دیگر بیش از 1000 درصد افزایش قیمت.
      با این توضیح به راحتی می توان گفت: کسی که 20 میلیون در این توکن سرمایه گذاری کرده باشد، پس از گذشت دوماه سرمایه آن الان بیش از 150 میلیون است.

      پاسخ
  40. اردلان
    اردلان می گوید

    سلام وقت بخیر
    بنده کیف پول کوینومی رو نصب کردم بر روی گوشی موبایلم که سیستم عامل اندورید دارد
    ولی در لیست پشتیبانی ارز ها فقط ۴۰ ارز رو نشون میده
    ولی وقتی سایت ها رو مشاهده میکنم همه به اتفاق میگن که این کیف پول ۵۰۰ ارز رو پوشش میده
    آخرین اپدیت رو هم انجام دادم برای اپلیکیشن

    به نظر شما ایراد کار کجاست؟

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب
      طبق آخرین آپدیت کیف پول کوینومی در سال2021 ، هم اکنون این کیف پول از 1770 سکه و توکن پشتیبانی می کند. پس از نصب نرم افزار در گوشی موبایل در قسمت پایین برنامه، روی علامت + بزنید و می توانید همه این سکه و یا توکن ها را مشاهده نمایید . فقط باید بدانید که سکه و یا ارز مد نظر شما مربوط به کدام بلاکچین است. باز اگر موردی ابهام داشتید در همین قسمت بپرسید. موفق باشید

      پاسخ
    • محمد
      محمد می گوید

      سلام مقدار۰٫۲بیت کویت در سایتcryptofree.casa دارم میخام برداشتش کنم و به دلار تبدیلش کنم ایا در صرافی شما امکانش هست

      پاسخ
  41. زهرا
    زهرا می گوید

    سلام وقت بخیر. خسته نباشید. ببخشید من یک مقدار ont دارم حالا میخام بفروشم پیام بهم میده باید ong gas داشته باشم هر کاری میکنم نمیتونم ong gas بخرم چیکار باید بکنم؟!

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب .
      ONT یک سکه است در حالی که ONG یک رمز ابزار است که برای خدمات درون شبکه استفاده می شود. شبیه شبکه اتریوم که برای پرداخت کارمزد نیاز به GAS دارد، سکه ONT نیز برای پرداخت کارمزد به ONG احتیاج دارد. حالا شما دو راه برای بدست آوردن ONG دارید 1- با قرار دادن یا قفل کردن ONT جهت تأیید معاملات، در عوض شبکه به شما ONG می دهد 2- از طریق اکسچنج در کیف پول و یا صرافی های که از این ارز پشتیبانی می کند

      پاسخ
  42. Mona
    Mona می گوید

    age man coin hamoo to spot dashte basham va be onvane Holding, age on coin haro be Earn ,ghesmate savings,flexibel montaghel konam ,mitonam ham az navasanate Bazar be onvane Holder va ham az sarrafiii sood daryaft konam ?????? ya kheir ???

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب. سوال شما هم به صورت کلی هست و هم ناقص گفته شده.
      به هر حال اگر منظورتان را درست متوجه شده باشم شما می خواهید در معاملات spot یک صرافی ارز را hold کنید و هم زمان هم نوسان گیری کنید.
      در بازار های مالی داشتن استراتژی معامله بسیار مهم است . اگر استراتژی شما hold کردن هست باید سکه هاتون را در صرافی نگه ندارید چون احتمال هک صرافی، کلاهبرداری، ورشکستگی صرافی و… وجود دارد. بنابراین بهتر این است که برای hold کردن از کیف پول شخصی استفاده کنید و اگر شما تخصص نوسان گیری دارید و می توانید ترید کنید. باید گفت که ترید کردن از hold سود بیشتری دارد. فقط باید قواعد ترید کردن را بلد باشید. باز اگر جایی ابهام داشتید می تونید در همین قسمت بپرسید(لطفا اگه میشه به صورت فارسی تایپ کنید)

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام و عرض ادب . توکن BRG در شبکه اصلی بلاکچین ترون راه اندازی شده است. چون توکن ها شبکه بلاکچین مستقلی ندارند بنابراین آدرس کیف پولشان را از شبکه اصلی می گیرند ولی الزاما یکی نیست. همچنین با توجه به اینکه این توکن حدود 8 ماه است که راه اندازی شده هنوز کیف پول کوینومی از این توکن پشتیبانی نمی کنه. شما می توانید از کیف پول هایTrust wallet , tronlink, vision, atomic wallet, klever, meta wallet استفاده کنید.

      پاسخ
  43. م .ص
    م .ص می گوید

    سلام
    صرافی ارزخانه تمام حساب ها رو خالی کرده … جوابگو هم نیست … چکارکنیم … دوستان اگه اطلاعاتی دارند بگن … خیلی داغونم … راهنمایی کنید

    پاسخ
  44. مریم ذوالفقاری نسب
    مریم ذوالفقاری نسب می گوید

    سلام من صرافی ارزخانه ثبت نام کردم الان دو هفته غیر فعال میکن به دلیل زیر ساخت های پرداختی بانکی به ریال تو را خدا کمکم کنین پاسخ بدین .تمام زندگیم بود . ایا امکان داره باز بشه صرافی فقط داخل خود صرافی میشه خرید و فروش کرد برداشت و انتقال به صرافی دیگه یا انتقال به کیف پول خودم نمیشه

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      با سلام و عرض ادب. اگر درست منظورتان را متوجه شده باشم . شما نمی توانید برداشت و انتقال ارز، از این صرافی انجام بدید.
      طبق بررسی انجام شده برای ورود به این صرافی مشکلی مشاهده نشد . حالا اگر در زمینه انتقال وجه با مشکل فنی مواجه هستید باید از طریق پشتیبانی سایت پیگیری کنید تا مشکل فنی شما رفع شود. اگر پشتیبانی سایت جوابگو نیست و یا حاضر به انتقال ارز شما نیست باید از طریق دستگاههای نظارتی و قضایی مسئله تون را پیگیری کنید.
      قسمت آخر سوال شما اگر منظورتان این است که آیا می توان ارز را از این صرافی خارج کرد و به کیف پول شخصی و یا صرافی دیگر انتقال داد . باید گفت که بله این امکان وجود دارد فقط باید کیف پول شما و یا صرافی که می خواهید آن ارز را منتقل کنید، از ارز مورد نظر شما پشتیبانی کند. موفق باشید

      پاسخ
  45. آراز
    آراز می گوید

    سلام..لطفا یکی کمکم کنه…امروز ۵۳ دلار ارز بایننس فرستادم صرافیِ نوبیتکس اما بعدا متوجه این موضوع شدم‌که این صرافی فاقد اون مدل از ارز هستش و طرف مقابلم هم ارز رو دریافت نکرده اما از کیف پول من کم شده..آیا راهکاری هستش که بتونم مشکلو حل کنم..لطفا جواب بدید ..

    پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      با سلام و عرض ادب
      برای مشخص شدن این مشکل شما باید در ابتدا بررسی کنید که آیا تراکشنی انجام شده یا نه
      شما باید به آدرس https://explorer.binance.org/ بروید و براساس تراکشن آی دی و یا آدرس کیف پول متوجه خواهید شد که آخرین وضعیت درخواست شما در چه حالتی است
      اگر تراکشن شما به طور کامل انجام شده بود از طریق پشتیبانی نوبیتکس پیگیری کنید و اگر تراکشن کامل انجام نشده از بایننس پیگیری کنید
      فقط دقت داشته باشید که به علت تحریم ها ، بایننس نباید متوجه ایرانی بودن شما شود چون دراین صورت برای انتقال ارز، به مشکل برخورد خواهید کرد
      اگر ارزی را بخواهید به صرافی خارجی واریز و یا برداشت کنید برای اینکه به مشکلات تحریم برخورد نکنید باید ارز را ابتدا به کیف پول شخصی وارد کنید و بعدا از کیف پول شخصی به کیف پول صرافی ایرانی و یا صرافی خارجی منتقل کنید . موفق باشید

      پاسخ
    • admin_face
      admin_face می گوید

      سلام . تبدیل قیمت هر نوع ارز دیجیتال به ریال بستگی به قیمت آن ارز ضربدر قیمت دلار در آن لحظه داره . در لحظه تایپ این متن ، قیمت یک لایت کوین به اندازه 3288000 تومان است و برآورد ریالی .000427739 لایت کوین به مقدار1406 تومان میشه. موفق باشید.

      پاسخ
      • admin_face
        admin_face می گوید

        سلام . بله این موضوع در بازار های مالی به ویژه در بازار ارزهای دیجیتال به آربیتراژ Arbitrage معروف است. “آربی تراژ” به مفهوم مبادله مقایسه‌ای است. به عبارت دیگر آربی تراژ به روشی گفته می‌شود که معامله گران ابتدا قیمت‌ها را در یک بازار با بازار دیگر (و یا یک صرافی با صرافی‌های دیگر ) مقایسه می‌کنند و از بازار (صرافی) که ارزن‌تر است، می‌خرند و در بازار (صرافی) گران‌تر، می‌فروشند و کسب سود می‌کنند

        پاسخ
    • محمد حسین
      محمد حسین می گوید

      سلام هنگام خرید ویا فروش ارز از صرافی پوکوین وقتی که میخاد وارد کیف پول ولت بشه ارور میده چزل؟

      پاسخ
      • admin_face
        admin_face می گوید

        با سلام و عرض ادب
        سایت new century به دلایل زیادی کلاهبرداری است لذا پیغام ها دریافت شده از این سایت نیز جنبه مشکل فنی ندارد.
        موفق باشید

        پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *