کیف پول الکترونیکی

با استفاده از فناوری‌ها و راه‌های ارتباطی از طریق اینترنت، با کم راه‌های مانند پرداخت آنلاین و انتقال ارز مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه برای خرید وسایل و کالاهای مورد نیاز از فروشگاه‌های آنلاین از قبیل آمازون، ای بی، سوق و غیره به جای پرداخت وجه نقد استفاده می‌شود از سوی دیگر بجای انتقال ارز با استفاده از سیستم سنتی بانکی نه تنها هزینه‌های بسیار نیاز است که برای این منظور صرف شود.
همچنین باید وقت بسیاری برای این منظور نیز در نظر گرفته شود.
با چنین شرایطی افراد و مهندسین نرم افزار در صدد برآمدند تا شبکه‌های آنلاینی را به وجود بیاورند که کارهای ارزی خود را بتوانند به راحتی و ساده به سرانجام برسانند. این روش سیستمی را می‌توان به نام کیف پول الکترونیکی یا E-wallet نامید.
در صورتی که شما نیز آشنایی زیادی به این نوع از سیستم‌های پولی ندارید می‌توانید در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این نوع مفهوم و انواع کیف‌های الکترونیکی آشنا شوید.

کیف پول الکترونیکی

در ابتدای امر می‌خواهیم در مورد کیف پول الکترونیکی صحبت کنیم، کیف‌های پول دیجیتالی نرم افزارهایی هستند که کلیدهای عمومی و اختصاصی دارند که اطلاعات مرتبط با بلاک چین را در خود نگه می‌دارند.
این کلیدها برای این است که بتوانید به راحتی حساب‌ها و ارزهای خود را ارسال و یا برداشت کنید در بلاک چین و ردیابی مانده حساب ارزهای الکترونیکی استفاده می‌شود.
در صورتی که شما نیاز داشته باشید که از بیت کوین یا هر ارز الکترونیکی دیگری برای این منظور استفاده کنید بایستی حتما یک کیف پول دیجیتالی داشته باشید.
برای انتخاب کیف پول دیجیتالی بهتر است از اطلاعات مشاوره بیت کوین استفاده کنید.

نحوه کار کردن کیف پول الکترونیکی

تعداد کثیری از افراد جهان از کیف پول‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.
لذا به دلیل جدید بودن این نوع ارزها و ناآشنایی افراد با شیوه‌های کارکردن با این ارزهای دیجیتالی مردم کمتر از این ارزهای دیجیتالی استفاده می‌کنند برخلاف کیف پول‌های معمولی، کیف پول‌های الکترونیکی هیچ مقدار ارز فیزیکی را در خود جای نمی‌دهند.
همانطور که می‌دانید ارزهای دیجیتالی بدون ارزهای فیزیکی در آن وجود ندارد.
می‌توان گفت که پول‌های دیجیتالی در هیچ کجا و به هیچ صورتی به صورت فیزیکی قابل نگهداری و ذخیره نمی‌شوند.
تمامی اطلاعاتی وجود دارد و تراکنش‌هایی که بر روی بلاک چین‌ها ذخیره می‌شود. کیف پول‌های الکترونیکی در واقع نرم افرازهایی است که کلیدهای عمومی و خصوصی را در خود ذخیره می‌کنند و در واقع رابط میان شما و بلاک چین‌ها متعدد است؛ از این جهت برای موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای این کار باید میزان ارزهای موجود خود را مورد بررسی قرار دهید، پول را ارسال یا دریافت نماید و همچنین سایر عملیات‌های مرتبط را به وسیله آن به سرانجام برسانید.

زمانی که شخصی به شما بیت کوین می‌دهد یا هر نوع ارز الکترونیکی دیگر برای شما ارسال می‌کند می‌توانید مالکیت این نوع از پول‌های الکترونیکی را را به کیف پول شما انتقال می‌دهد.

انواع کیف پول دیجیتالی

برای ارسال نمودن ارزهای دیجیتال و مبادلات در شبکه بیت کوین نیاز است که کلیدهای خصوصی که در کیف پول شما نگهداری می‌شود را داشته باشید باید با آدرس‌های عمومی که به ارزهای شما مربوط می‌شود، هماهنگی داشته باشد.
نباید هیچ گونه انتقال به صورت فیزیکی یا دستی انجام شود.
میزان تراکنش‌ها باید به صورت گزارش از تراکنش بر روی بلاک چین‌ها انجام شود و شما آن تغییرات را در باقی مانده حساب ارزهای دیجیتالی خود در کیف پولتان مشاهده خواهید نمود.

انواع کیف پول‌های الکترونیکی

کیف پول‌های الکترونیکی انواع مختلفی وجود دارد که می‌توان با روش‌های مختلفی آن‌ها را ذخیره سازی نمود و به پول‌های الکترونیکی دسترسی پیدا کرد. کیف پول‌ها به سه دسته کلی تقسیم بندی می‌شوند اعم از:

  • نرم افزاری
  • سخت افزاری
  • کاغذی

1. کیف پول‌های نرم افزاری

این نوع از کیف پول‌ها را می‌توان با کمک گرفتن از برنامه‌های رایانه‌ای و لب تاب‌ها یا توسط تلفن‌های همراه به صورت آنلاین کارهای نقل و انتقال و پرداخت را انجام داد.

2. کیف پول‌های دسکتاب

یکی از روش‌های کیف پول‌های دیجیتالی و نصب آن‌ها بر روی رایانه و لپ تاپ می‌توانید مورد استفاده قرار بدهید.
این نمونه از کیف پول‌های را می‌توانید فقط با سیستم تعیین شده اجرا نمایید که این نوع سیستم‌ها در واقع همان سیستم‌هایی هستند که آن را دانلود می‌کنند.

این دست از کیف پول‌ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند لذا هنگامی که ویروسی شدند یا توسط افراد ناشناس هک شدند رایانه‌ی شما، ممکن است که شما تمامی سرمایه خود را از دست بدهید.

انواع کیف پول دیجیتالی

3. کیف پول‌های آنلاین

این نوع از کیف پول‌ها که به صورت آنلاین کار می‌کنند را می‌توانید با استفاده نمودن از دستگاهی یا هر مکانی که نیاز به کیف پول دارید مورد استفاده قرار دهید.
با این که دسترسی به این نوع کیف پول‌ها بسیار ساده و در عین حال نیز راحت است، لذا کلیدهایی که ویژه ی شما هستند به طور آنلاین و توسط برنامه‌های شخص ثالث نگهداری می‌شود که از این جهت از بروز هرگونه سوء استفاده و یا دزدی و یا تجاوز توسط هکرها به خطر می‌افتد.

4. کیف پول موبایل

این نمونه از کیف پول‌ها که معمولا بر روی تلفن همراه نصب می‌شوند کاربردهای فراوانی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار دهید. علت آن نیز به دلیل وجود فضایی است که بر روی تلفن همراه شما اشغال کرده است.

5. کیف پول سخت افزاری

این نمونه از کیف پول‌ها به دلیل وجود کلیدهای خصوصی که توسط افراد در بستر سخت افزاری ذخیره می‌شود کاربرد دارد.
اما از آنجایی که مدل‌های نرم افزاری با هم متفاوت هستند. با این نوع از کیف پول‌ها می‌توان به صورت آنلاین به تراکنش‌های بیت کوین دسترسی پیدا کرد اما ذخیره اطلاعات به طور آفلاین انجام می‌شود که باعث افزایش ایمنی آن‌ها می‌شود.

کیف پول‌های سخت افزاری با انجام رابط‌های کاربری تحت وب سازگاری دارند و از بسیاری از پول‌های دیجیتالی نیز پشتیبانی می‌کنند که بسیاری از این نوع پول‌ها و رابطه کاربری به کار می‌روند.
کاربران به آسانی می‌توانند با متصل نمودن دستگاه به یک رایانه متصل به اینترنت و وارد نمودن رمز می‌توانند پول‌های خود را به حساب‌های دیگر انتقال دهند و تاییدی آن را دریافت نمایند.
کیف ارزهای الکترونیکی با توجه به آفلاین نگه داشتن پول‌ها امنیت را می‌تواند برای شما به ارمغان بیاورد و به آسانی هر چه تمام‌تر ارزها را انتقال دهد.
برای امنیت در خرید و فروش ارزهای دیجیتالی لازم است این کار در صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام گیرد.

6. کیف پول‌های کاغذی

زمانی که صحبت در مورد کیف پول‌های کاغذی می‌شود می‌توانید دریابید که با منظور پول‌هایی است که چاپ می‌شود یا همان اسکناس‌ها است.
لیکن باید گفت که منظور کیف پول‌هایی است که توسط نرم افزارهایی که برای تولید امن از دو تا چند کلید برای چاپ آن‌ها روی کاغذ به چاپ می‌رسد.
مورد استفاده قرار دادن این نمونه از کیف پول‌ها خیلی راحت است. شما می‌توانید با استفاده از این نوع کیف پول، ارزهای خود را به سایر نقاط انتقال دهید و زمانی که نیاز خواهید داشت که این ارزها را خرج نمایید لازم است که از آدرس‌های عمومی کمک بگیرید.
برای این منظور تنها کافی است که شما آن‌ها را روی کیف پول کاغذی به کیف پول کاغذی شما به وسیله آدرس‌های عمومی ای انجام شود که روی کیف پول کاغذی تعیین شده اند. همچنین زمانی که می‌خواهید از این نوع ارزها و پول‌ها بهره مند شوید نیاز است که این نوع ارزها را خرج نمایید و ارزهای کاغذی خود را به کیف پول نرم افزاری انتقال دهید به این نوع روش وایپ گفته می‌شود که می‌توانید به صورت دستی و تنها با وارد نمودن کلید‌های دیجیتالی و همچنین با اسکن نمودن کیوآرکد روی کیف پول این کار را به خوبی انجام دهید.

انواع کیف پول دیجیتالی

علت امن بودن ارزهای دیجیتالی

برای این که بدانید که کیف پول‌های دیجیتالی امن هستند و می‌توان به آن‌ها اعتماد نمود یا نه باید گفت که میزان امنیت این نوع از کیف پول‌ها درجه بندی است که بسته به نوع درجه بندی که دارند می‌توان آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.
در واقع باید گفت که میزان امنیت آن‌ها بسته به نوع کیف پول دارد که با آن می‌خواهید سرویس خود را ارائه دهید.
یک سرور تحت وب با توجه به نوع آفلاین درجه امنیت پایینی دارد. کیف پول‌های آنلاین در برابر خطرات و آسیب‌های بسیاری هستند که با آنلاین کردن سرور می‌توانند طعمه خوبی برای هکرها باشند. ارزهای آفلاین، نمی‌توانند توسط هکرها هک شوند. زیرا که دسترسی به اینترنت برای آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود و به نیاز به هیچ نوع سازنده ی مشخصی یا شخص سومی ندارند.

با دریافت نمودن کیف پول‌های آنلاین نسبت به سایر خطرات و آسیب‌هایی که هکرها بر روی سیستم‌های وب ایجاد نموده‌اند لذا نیاز است که اقدامات امنیتی خوبی برای این مورد با تمام کیف پول‌ها در نظر گرفته شود. با این حال برای خرید و فروشی امن می‌توانید از مشاوره رایگان بیت کوین بهره‌مند شوید.
با توجه به این که صرف نظر از مدل کیف پول‌ها و نحوه ی کاربرد آن‌ها، در صورتی که شما کلیدهای خصوصی خود را از دست بدهید یا لو برود در واقع شما پول‌هایتان را از دست داده اید.
بدون این که بدانید که چه نوع کیف پولی دارید و از آن استفاده می‌کنید باید بدانید که زمانی که کلید‌های خصوصی خود را از دست می‌دهید برای همیشه باید قید پول‌های خود را بزنید یا زمانی که پول‌هایتان را به اشتباه به حساب یک فرد دیگری انتقال می‌دهید یا توسط اشخاص دیگری هک شوید، دیگر راهکاری وجود ندارد که شما بتوانید پول‌های خود را بدست آورید و باقی مانده پول خود را برگشت کنید به همین دلیل هنگام انجام هرگونه عملیات بانکی باید با احتیاط این کار را انجام دهید.

برای رفع چنین مشکلاتی شما می‌توانید برای کیف پول خود یک پشتیبان در نظر بگیرید.
برای این کار شما با در نظر گرفتن مقدار کمی از پول‌های خود را بر روی رایانه یا موبایل خود ذخیره کنید. گزینه‌های تهیه نسخه پشتیبان را از صندوق‌های آفلاین یا کیف پول‌های کاغذی یا یو اس بی‌ها را قادر خواهید بود که به شیوه‌های مختلفی مانند لجر نانو انجام دهید؛ با این روش می‌توانید کیف پول‌های خود را از مشکلات رایانه‌ای که احتمال مصون دارید و در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی کیف پول خود را بازیابی نمایید. با این کار شما از ورود هکرها سمج به سیستم جلوگیری می‌کنید؛ به همین علت شما می‌توانید با انتخاب کیف پول‌های آنلاین، برای همیشه خطر هک شدن را داشته باشید.

برای این کار نیاز است که حتما نرم افزارهای خود را بروزرسانی نمایید.
با بروز نمودن نرم افزارهای خود، می‌توانید فضای امن و قابل اعتمادی را برای خود و سایرین فراهم نمایید. که تنها برای کیف پول شما بلکه سیستم‌های رایانه‌ای و تلفن‌های همراه خود را نیز برای این کار لازم است که حتما بروز نگه دارید. برای این که میزان امنیت کیف پول‌های دیجیتالی بیشتر شود بهتر است که لایه‌های امنیتی را بیشتر کنید هر چه که میزان این لایه‌ها بیشتر باشد و استفاده نمودن از رمزهای عبور طولانی و پیچیده می‌توانید درجه امنیت این نوع از ارزهای دیجیتالی را بالا ببرید.

به کار بردن کیف پول‌هایی که مشهور هستند و دارای مزیت مشخص بودن هویت دو مرحله و درخواست رمز عبور اضافی نیز هستند در زمان اجرا نمودن نرم افزار از دیگر کارهایی است که برای افزایش امنیت به کار برده می‌شود. با تمامی این قابلیت‌هایی که وجود دارد. به دلیل داشتن این نوع ویژگی می‌توان با هر تراکنش بایستی کاربری دیگر یا حتی چندین کاربر، تراکنش مذکور را مشخص نمود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *