کیف پول بیت کوین

کیف پول دیجیتال که به آن کیف پول بیت کوین گفته می‌شود برای ذخیره رمزها استفاده می‌شود. کیف پول‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند که در مصارف مختلفی کاربرد دارند.
برای تعریفی از کیف پول بیت کوین باید گفت که این نوع کیف پول‌ها برای نگهداری و به کاربردن و انجام تراکنش‌‌هایی با این نوع کدها مخصوص انجام می‌شود که در واقع ساختار دیجیتالی دارند.
لیکن باید گفت که برای ذخیره سازی و انجام دادن تراکنش‌های بیت کوین باید از ابزارهایی استفاده کرد که کاربرد خوبی از دارایی دیجیتالی را در خود نگهداری می‌کنند و همچنین از رمزهایی که وجود دارد این نوع از کیف پول‌های دیجیتالی مانند پول نقد عمل می‌کنند که برای خرید کالا و خدمات می‌توان از آن‌ها استفاده نمود.

هر کیف پول بیت کوین دارای کلید خصوصی و یک کلید عمومی است که خاص و ویژه‌‌‌‌ی آن است.
کلید خصوصی معادل رمز عبور و کلید عمومی که همان شماره حساب یا آدرس است کیف پول شما خواهد بود.
زمانی که شما می‌خواهید از کیف پول بیت کوین استفاده کنید اجازه دارید که آدرس کامل یا آدرس عمومی کیف پولتان را به راحتی در اختیار سایر اشخاصی دهید که قصد دارند به حساب شما پول واریز کنند اما باید بدانید که کلید خصوصی کیف پولتان باید کاملا سری و مخفی بماند. کلید خصوصی آن را نباید در اختیار کسی بگذارید. چنانچه که کلید خصوصی تان را از دست دهید ممکن است که تمامی ارزهای دیجیتال خود را برای همیشه از دست بدهید.

قوانین مهمی که در انتخاب کیف پول بیت کوین و رمز ارزها وجود دارد این است که قبل از خرید رمز ارزها باید راهکارهایی برای نگهداری و ذخیره آن‌ها در نظر بگیرید تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها استفاده نماید.

کیف پول دیجیتالی

به علت وجود کیف پول‌های رمز ارزی مختلف برای انتخاب بهترین آن‌ها مشکلی که وجود دارد این است که این مبحث در خصوص قوانین موجود در مورد امنیت رمز ارزها بیان شده است و تایید می‌شود که برای این که بتوانید از این مشکلات دوری نمایید لازم است که از این قوانین پیروی کنید.
برای انتخاب بهترین کیف پول بیت کوین استفاده از اطلاعات مشاور خرید بیت کوین می‌تواند به شما کمک کند.

کیف پول‌های رمز ارزها

کیف پول‌های الکترونیکی در واقع می‌توان گفت که برنامه‌‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند که به شیوه‌های بسیار ساده و کاربر پسند بتوانید کریپتوهای خود را به خوبی مدیریت نماید و مبادلات در شبکه بیت کوین را انجام دهید.
نرم افزارهای اوت لوک یا جیمیل برای مدیریت کردن ایمیل‌ها به کار می‌رود.
مهم‌‌‌‌‌ترین و اساسی‌‌‌‌‌ترین بخش هر کیف پول دیجیتالی یا والت، کلید خصوصی است که این کلید خصوصی یک رشته متنی یا عددی است که بسیار نیز طولانی می‌باشد که همانند رمز عبور برای شما عمل می‌نماید و شما می‌توانید از آن استفاده کنید کلید خصوصی مانند یک نقشه گنج می‌ماند که می‌توانید رمزهای پنهان را به شما نشان دهد و هر کشی که کلید خصوصی را در دسترس داشته باشد می‌تواند ارزهای رمزنگاری خود را کنترل نماید.

امروزه اغلب کیف پول‌های ارزی با به کار بردن عبارت‌های تصادفی به جای ترکیب پیچیده و طولانی از کلیدهای خصوصی استفاده می‌شود در این مدل از کلید خصوصی با 12 تا 24 کلمه تصادفی که نقش کلید خصوصی را ایفا می‌کنند می‌توان جایگزین نمود.
در صورتی که این راهکار ساده‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر است اما از نظر امنیتی چندان تفاوتی ندارد این کلمات را باید بدانید که می‌توانید با استفاده از رمزهای ارزی که در اختیار دارید از آن‌ها استفاده نماید.
همانطور که می‌دانید کلید خصوصی چیست؟ و چرا نگهداری از آن این قدر حائز اهمیت است. چنانچه این کلمات را بدانید می‌توانید رمز ارزهای شما را به دست آورد. با وجود این که کیف پول بیت کوین شما در دچار نقص و اشکال شود از این رو کلید خصوصی یا عبارات تصادفی برای بازیابی بیت کوین‌ها نیز کار خواهند کرد.

کیف پول دیجیتالی

اولین قانون بیت کوین‌ها

در صورتی که باید حجم زیادی از رمز ارز ذخیره کنید، از کیف پول‌های سرد استفاده کنید، احتمالا این سوال برای شما ایجاد شود که به چه نوع کیف پول‌‌هایی کیف پول رمز ارزی گفته می‌شود که نیازی به اینترنت ندارد.
هکرها در واقع این قابلیت را‌ ندارند که با فاصله طولانی به کیف پول سرد دسترسی پیدا کنند و کلید خصوصی شما را به سرقت ببرند کیف‌های سرد در مدل‌های مختلف وجود دارند. بهتر است خرید و فروش در صرافی ارز دیجیتال معتبر انجام گیرد.

کیف ‎‌پول کاغذی

منظور از این نوع کیف پول‌ها در واقع به این صورت است که رمز یا همان کلید خصوصی را در یک تکه کاغذ یادداشت می‌کنند و از این طریق تنها با روش دزدیدن کلید خصوصی و مورد تجاوز قرار دادن آن قطعه کاغذ است.
اما یک مشکلی که وجود دارد این است که یک تکه کاغذ ممکن است که گم شود یا اطلاعات آن در اثر گذر زمان دچار تغییرات شود و ناخوانا گردد.
از دیگر مشکلاتی که وجود دارد این است که این نوع کیف پول‌های کاغذی‌‌‌‌‌ نمی‌توانند از این طریق رمزهای ارزی خود را انتقال دهند. به محض این که بخواهند که ارز رمزپایه خود را برای سایرین ارسال نمایند بایستی کلید خصوصی خود را به یک کیف پول دیجیتال منتقل کنند تا‌ بتوانند تراکنش‌‌هایی خود را به خوبی انجام دهند.

کیف پول‌های سخت افزاری

مشهورترین و بنام‌‌‌‌‌ترین کیف پول‌های سرد از نوع سخت افزاری آن هستند.
این نمونه از دستگاه‌های فیزیکی کلید خصوصی را نزد خود ذخیره می‌کنند و هنگامی که می‌خواهید ارز دیجیتال ارسال کنید بایستی از با استفاده از یک فلش درایو یو اس بی آن را به کامپیوتر خود متصل نماید و مشخص کنید که چه مقدار رمز ارز به چه آدرسی ارسال شود.
کیف پول‌های سخت افزاری تراکنش‌های شما را به شکل دیجیتالی امضا می‌نماید و به شبکه معتبر انتشار می‌دهد در واقع کیف پول‌های سخت افزاری به این صورت ساخته شده‌‌‌‌‌‌اند که حتی اگر زمانی آن‌ها را به سیستم ویروسی و آلوده متصل نمایید کلید خصوصی شما از امنیت فوق العاده‌‌‌‌‌‌‌ای برخوردار خواهد بود.

با معروف‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر و شناخته شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر شدن کیف پول‌های سخت افزاری نیز رونق بیشتری پیدا کرده است.
نکته‌‌‌‌‌‌‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که کیف پول‌های سخت افزاری به صورتی ساخته شده‌‌‌‌‌‌اند که حتی زمانی که شما آن‌ها را به سیستم ویروسی متصل کرده‌‌‌‌‌‌‌اید کلید خصوصی شما امنیت بیشتری خواهد داشت و استفاده نمودن از آن‌ها نیز بسیار سهل‌‌‌‌‌‌‌‌‌تر خواهد بود.
دو شرکت بسیار مشهور که جزء تولید کنندگان کیف پول‌های فیزیکی هستند به نام ترزور و لجر می‌باشند.

کیف پول رایانه‌ای

قانون دوم کیف پول‌های بیت کوین

کیف پول گرم به طول کلی قابل نفوذ می‌باشند به دلیل کم بودن ارزهای دیجیتالی که در خود ذخیره می‌کنند هر چند که مقدار آن‌ها نیز کم و جزئی است.
بسته به نوع و شرایط مالی شما دارد که بعضی از افراد تنها با 100 دلار هم می‌توانند کیف پول گرم خود را نگهداری کنند و برخی دیگر نیز قادر هستند که هزاران دلار هم برایشان پول خرد شود با نگهداری کردن پول در کیف پول گرم شانس دروزی از اموال نیز بالا می‌رود.
در مدل از کیف پول گرم وجود دارد مانند کیف پول تحت وب، کیف پول نرم افزاری.

کیف پول تحت وب

با مشاور درباره بیت کوین متوجه می‌شوید که این مدل از کیف پول‌ها بسیار ساده هستند، به این شکل که رمز ارزهای شما را در خود ذخیره می‌کنند و صاحب کلید خصوصی خود دسترسی ندارد و شخص که حساب را باز کرده است می‌تواند موجودی کاربران را مدیریت نماید. این مدل از کیف پول بیشتر سایت‌های خرید و فروش بیت کوین و بازارهای تبادل رمز ارز، از این مدل پیروی می‌کنند.

کیف پول نرم افزاری

این نوع نرم افزارها توسط کاربرد دانلود شده بر روی سیستم، موبایل، لپ تاپ، تبلت نصب می‌شوند.
در این مدل از کلید خصوصی یا عبارت تصادفی در دستگاه کاربر ذخیره می‌شود. این راهکار به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رمز ارزهای خود را مدیریت کنید. اگرچه ممکن است رمز ارزی شما بر اثر یک سری از بی احتیاطی‌ها به سرقت برود.

قانون سوم کیف پول بیت کوین

از کلید خصوصی خود نسخه پشتیبانی تهیه کنید، نکته‌‌‌‌‌‌‌ای که بسیار مهم است این است که زمانی که از کیف پول رمز ارزی خود نسخه‌‌‌‌‌‌‌ای تهیه می‌کنید.
نسخه پشتیبانی از کیف پول به این معناست که یک کپی از کلید خصوصی است.

شما می‌توانید کلید خصوصی خود را بر روی یک تکه کاغذ یادداشت نماید و آن را به صورت الکترونیکی در یک فایلی ذخیره کنید. در صورتی که کسی به آن دسترسی نداشته باشد و به یاد داشته باشید که حتما نسخه پشتیبانی خود را به صورت آفلاین در جایی امن نگهداری کنید.
برای موفقیت در دنیای ارزهای دیجیتالی لازم است بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *