بازار ارزهای دیجیتال

پول‌های دیجیتالی اولین ارزهایی هستند که به صورت غیر متمرکز در دنیا وجود دارند. این نوع از سیستم پولی، از سال 2009 توسط شخصی معروف به ساتوشی ناکاموتو اختراع شد.
تا آن زمان به امروز ارزش یک واحد بیت کوین، با تغییر و تحولات که از پشت سر نهاده است از سال 2013 قیمت بیت کوین‌ها به 100 دلار افزایش پیدا کرده است، پس از آن به نصف این رقم نیز روبه نزول پیدا کرد و مجدداً در سال 2016 رشد پیدا کرد. بعد از ده سال از به وجود آمدن بیت کوین‌ها، هنوز نیز هویت واقعی ناکاموتو مجهول است.
ساتوشی ناکوموتو را می‌‌توان یک فرد یا یک گروه برنامه نویسی یا حتی می‌‌توان گفت که یک سازمان و ارگان پنهان دولتی است.
حدس و گمان‌هایی درباره هویت ساتوشی ناکوموتو در دست است و مدعیان زیادی وجود دارند که خود را مخترع بیت کوین نامیده‌اند، این افراد بسیار زیاد هستند با این حال هیچ کدام از آن‌ها مدارک و اسناد کافی برای اثبات مدعی خود ندارند.

ارزهای دیجیتال

دلیل ناشناس بودن ساتوشی ناکاموتو چه می‌‌تواند باشد؟

ممکن است ساتوشی ناکاموتو هویت خود را این گونه از دید همگان مخفی نگه داشته است و برای این کار شاید دلیل محکمی‌‌ داشته است.
از علت‌های آن می‌‌تواند در محافظت از جان خود باشد به علت ساخت بیت کوین زیرا وجود بیت کوین‌ها می‌‌تواند باعث برکنار شدن و نابودی بانک‌های بزرگ و موسسات مالی شود و بر همین اساس دشمنان زیادی می‌‌توانستند مقابل آن قرار بگیرند.

از دیگر علت‌های مخفی نگه داشتن هویت ساتوشی ناکاموتو این است که امکان دستگیری و مواجه با مشکلات و خطرات زیادی را می‌‌توانست برای خود و خانواده و یا گروه خود داشته باشد.
اما از آنجایی که می‌‌دانید بیت کوین‌ها تحت کنترل هیچ نهاد یا فردی نیستند. به دلیل داشتن این ویژگی می‌‌توان گفت که غیر متمرکز است.

ساخت بیت کوین توسط آمریکا

یکی از نظریه‌هایی که در خصوص هویت سازنده بازار ارزهای دیجیتال به دولت آمریکا بر می‌‌گردد.
با توجه به این نظریه باید گفت که بیت کوین‌ها یک تحقیق آزمایشی هستند که توسط NAS ایجاد شده است تا با آماده کردن محوطه‌ای موجود، پول دیجیتالی را روی کار بیاورد که کاملا توسط دولت آمریکا کنترل می‌‌شود.
از احداث کنندگان شرکت امنیتی کسپرسکی مطابق با این فرضیه که تا حدی که می‌‌تواند این فرضیه درست و صحیح باشد؟

در بیشتر بخش‌های مشتریان از بخش رمزنگاری ارزهای دیجیتالی، تابعی استفاده شده است که توسط NSA طراحی شده است.
ناکاموتو شخصی است که احتمال می‌‌رود که در حدود یک میلیون سکه بیت کوین داشته باشد.

ارزهای دیجیتال

برای همین اگر فرد مشکوکی باشید که به مطالب توطئه برانگیز علاقه‌مند باشند، بهتر می‌‌توانید این فرضیه‌ها را باور کنید.
لیکن بهتر است بدانید که از معایب NSA این است یک پول الکترونیکی ایجاد کرده است که هیچ کس آن را کنترل نمی‌‌کند از جهت دیگر نیز ساتوشی ناکاموتو چطور فردی بوده است که این موضوع نباید چندان مهم باشد، زیرا کدهای برنامه نویسی بیت کوین برای تمامی‌‌ افراد قابل مشاهده است و قوانین آن نیز بر کسی پوشیده نیست. افرادی که بخواهند از این قوانین سرپیچی کنند، مبادلات در شبکه بیت کوین برای آن‌ها متوقف می‌شود.

قیمت‌گذاری بیت کوین‌ در بازار ارزهای دیجیتال

قیمت بیت کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال از طریق افراد یا گروه‌های خاصی مشخص نمی‌‌شود با توجه به ارزش‌گذاری که برای طلا در بازارهای جهانی است و میزان عرضه و تقاضای افراد در صرافی ارز دیجیتال تعیین می‌‌گردد.
از جوانب دیگر بیت کوین‌ها را می‌‌توان یک ارزش بنیادین بدانید که مقدار آن با در نظر گرفتن وضعیت شبکه‌ای و هزینه‌هایی که ماینرها برای استخراج یک واحد از آن می‌‌گذارند به دست می‌‌آید.
با تمامی‌‌ روش‌های ارزش گذاری گوناگون در پایان قیمت بیت کوین توسط عرضه‌ای که از سوی استخراج کنندگان باشد و یا تقاضاهایی که از جانب سرمایه گذاران شکل گرفته است مشخص می‌‌شود.
قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال لازم است در مورد ویژگی‌های بیت کوین اطلاعات کافی و جامعی داشته باشید.

ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال از کجا حمایت می‌‌شوند

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که بازار ارزهای دیجیتال از کجا حمایت می‌‌شوند؟
برای این که به این سوالات پاسخ دهید باید بدانید که در واقع بیت کوین‌ها پشتوانه‌ای ندارند لیکن ارزهایی که روزانه از آن‌ها استفاده می‌‌شود و واحدهای پولی مانند دلار و یورو به نظر شما چه پشتوانه‌هایی می‌‌توانند داشته باشند؟

پول‌های الکترونیکی مانند پول‌های امروزی توسط فلزات گران‌بهایی مانند طلا یا کالاهای با ارزشی که قابل مبادله هستند با سایر کالاهای دیگر پشتوانه سازی نداشته‌اند. ارزش و اهمیت بیت کوین‌ها و ارزهایی که پشتوانه ندارند بر اساس اعتماد مردم است که به ارزشمند بودن این نوع ارزهای الکترونیکی باور دارند.

با توجه به این که شما نیز بر این موضوع واقف هستید که از طریق اسکناس می‌‌توانید به مغازه بروید و محصول و کالای مورد نیاز خود را خریداری نمایید.
فروشنده نیز به همین اساس می‌‌داند که با دادن اسکناس می‌‌تواند کالای موردنیاز خود را خریداری نماید این اسکناس در جامعه توسط افراد دست به دست می‌‌چرخد.

از دیگر کاربردهای بیت کوین در دنیای کنونی می‌‌توان پی برد که اغلب افراد برای سرمایه‌گذاری بیت کوین می‌‌خرند و نه برای استفاده از کالاهای روزانه‌ی خود به همین علت است نگرش جدید ایجاد شد که طبق آن بیت کوین علاوه بر این که می‌‌تواند مانند پول عمل کند می‌‌تواند به عنوان یک دارایی نیز محسوب شود.

دارایی که می‌‌تواند ارزش فوق العاده‌ای داشته باشد و در طول زمان نگهداری شود.
با این حال اطلاعات لازم در مورد بازار ارزهای دیجیتال را از مشاوره بیت کوین به دست آورید.
برای مثال بهای طلا در مقابل کالاهای اولیه مانند خوراک، پوشاک در طول سالیان تقریباً به یک نسبت ثابت مانده است.
بر همین اساس می‌‌توان بیت کوین‌ها را با خصوصیات و ویژگی‌هایی که دارند به عنوان یک دارایی حساب کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *