بیت کوین کش

همیشه دلیلی برای اعمال یک تغییر و یا ایجاد ارزهای دیجیتال وجود دارد. بعضی وقت ها دلیل آن اقتصادی است و برخی مواقع سهولت و یا افزایش سرعت در انجام کارهاست

اما سوال این است که کدام یک از این عوامل باعث به وجود آمدن بیت کوین کش شده است؟

 

طبیعی است بعد از فراگیر شدن بیت کوین در جهان و افزایش تعداد معاملات آن ، هزینه های معاملات بیت کوین بالا رفت و استفاده از آن سختر شد .

به همین دلیل است که بیت کوین کش به وجود آمد و امروزه افراد زیادی به سمت آن متمایل شده‌اند و همچنین افراد زیادی در این شبکه عضو  و از آن استفاده می‌کنند، چون بیت کوین  دیگر نمی‌توانست پاسخگوی نیاز همه افراد باشد. ازدحام باعث شده بود که استفاده از بیت کوین بسیار کند انجام شود .علاوه بر آن هزینه‌هایی که برای فرستنده ارز، وجود داشت نیز بسیار گران‌تر شده بود.

بیت کوین، مانند سایر مواردی که انسان ها به وجود آورده اند، دارای مزایا و معایبی است که با توجه به این موارد، افراد در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن تصمیمی را اتخاذ تا نیازهای خود را رفع کرده و راحت‌تر زندگی کنند.

به عنوان مثال می‌توان به ایجاد بیت کوین کش اشاره کرد. اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح است این است که این ارز از سال ۲۰۱۷ منتشر شده است و هنوز هم جای کار دارد اما در مواردی که بیت کوین به خوبی عمل نمی‌کند می‌تواند آن را اصلاح نماید.

باتوجه به اینکه که هر روز بر تعداد مردمی که از بیت کوین استفاده می کنند، بیشتر شده و این سامانه هر روز شلوغ‌تر می‌شود ، پس بنابر این کارایی سیستم آن هر روز می بایست پایین‌تر می‌آمد . در این مورد باید گفت که برای پیدا کردن سامانه‌ای کمکی نیاز داریم که جست و جوهای خود را تکمیل نماییم، به همین دلیل بهتر است که به دنبال راه‌حل باشند تا بتوانند کاری برای سرعت پایین بیت کوین انجام دهند.
همان طور که متوجه شدید تنوع ارز های دیجیتالی زیاد هست و لازم است  قبل از خرید ارزهای دیجیتالی از اطلاعات و راهنمایی های مشاور تلفنی بیت کوین استفاده کنید.

افرادی که به عنوان طرفداران بیت کوین به شمار می‌آیند به این موضوع تاکید دارند که برای ادامه راه و فعالیت ارزهای دیجیتال بهتر است،معایبی که در مورد بیت کوین وجود دارد ( مانند: بالا رفتن هزینه‌های تراکنش و زمان تراکنش )اقدامات اصلاحی انجام شود.

در واقع می‌توان گفت عاشقان بیت کوین به دنبال راه حلی بودند تا بتوانند در کنار مزایای بیت کوین به راحتی  از آن استفاده کنند و مشکلات تراکنش‌های بیت کوین را نداشته باشند.

bitcoin

روش‌های توسعه استفاده از بیت کوین

برای استفاده از بیت کوین توسعه دهندگان در نظر داشتند که بتوانند راه‌های جدید‌تری را برای استفاده از آن ابداع نمایند . برای بیت کوین کش  دو راه پیشنهاد شد که عبارتند از:

  1. تغییر قالب و فرمت هر بلاک
  2. افزایش ظرفیت موجود در هر بلاک

در ادامه در مورد هر کدام از این موارد صحبت کرده و به صورت جداگانه آن را بررسی می‌کنیم.

1. تغییر قالب و فرمت هر بلاک

برای اینکه بیشتر در مورد بلاک‌ها و ماهیت پر شدن آن‌ها بدانید، توجه شما را به این مسئله جلب می نماییم که تراکنش‌های مالی در بیت کوین را می‌توان به مثال ملموس‌تری توضیح داد .

شما بیت کوین را به عنوان حساب کاربری واقعی تصور کنید که با استفاده از ساز و کارهایی که در دنیای واقعی برای حساب‌های بانکی وجود دارد،کار می کند.

پس بهتر است با یک مثال از اداره پست کارهای بیت کوین را برای خود شفاف‌تر کنیم.

به عنوان مثال شما در دنیای واقعی می‌خواهید چیزی را به فردی انتقال دهید و شما در اداره پست قرار دارید که در این صورت اگر بخواهید چیزی را برای کسی با استفاده از پست بفرستید، نیاز به پر کردن فرم‌هایی دارید که این فرم‌ها می‌تواند آدرس و برخی از مشخصات طرفین را در بر داشته باشد که این مورد در بیت کوین نیز به همین صورت است.

در واقع می‌توان گفت در بلاک‌ها برای هر تراکنش نام و آدرس گیرنده و فرستنده امضای هر دو را باید داشته باشند که دقیقا همان کاری است که اداره پست انجام می‌دهد و در انتها نیز امضای گیرنده را ثبت می‌کند.

با توجه به اینکه تمام این موارد روی کاغذ پیاده می‌شوند می‌توان گفت که تا حد زیادی کاغذ برای مورد استفاده می‌شود و حجم زیادی نیز باید برای این کاغذها کنار گذاشته شود اما در صورتی که کاغذها را با نگاهی متفاوت استفاده نمایند بسیار بهتر به نظر می‌رسد.

بیت کوین

به عنوان مثال برای چند تراکنش از یک کاغذ استفاده نماییم که در یکی از آن‌ها  نام تراکنش، آدرس فرستنده و گیرنده درج شود و در کاغذ دیگر امضا‌های دو طرف قرار داده شود.

با این کار می‌توانستند اطلاعات چند تراکنش را روی دو کاغذ انجام دهند به جای اینکه اطلاعات یک تراکنش را روی دو کاغذ بیاورند در صورتی که بتواند از این که برای موارد دیگر استفاده کنند، حجم بار ترافیکی شبکه کاهش پیدا می‌کند و سرعت تراکنش نیز بالاتر می‌رود.

2. افزایش ظرفیت موجود در هر بلاک

راه دومی که برای استفاده از بیت کوین پیشنهاد داده‌اند در مورد تغییر در ساختارهای فیزیکی می‌باشد که همان افزایش ظرفیت بلاک است که در این مورد می‌توان به این نکته اشاره کرد که با استفاده از روش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، بتوانند ظرفیت‌های سرور برای شبکه بیت کوین را بیشتر نمایند که هزینه زیادی نیز داشت.

از آنجا که شبکه بیت کوین توسط خود مردم اداره می‌شود، برای ایجاد تغییرات نیز باید افرادی که در آن شبکه حضور دارند، موافقت خود را اعلام نمایند که این مورد می‌توانست بسیار حیاتی باشد.

زمانی که این دو راه حل را برای اجرا، به همه پرسی قرار دادند، راه حل اول با اقبال بیشتری رو به رو شد که با استفاده از روش‌هایی که وجود دارد، بتوانند قوانین موجود در بیت کوین را تغییر دهند که در این صورت می‌توان گفت که کاری کم هزینه‌تر می‌باشد.

برای تغییراتی که در سامانه و شبکه بیت کوین انجام می‌شد، دو راه وجود داشت، تغییر قوانین و تغییر ساختار که در این مورد تغییر قوانین طرفداران بیشتری داشت و رفته رفته به دلیل ورود افراد بیشتر به این شبکه، راه حل اول نیز بی نتیجه  ماند و افرادی که با راه دوم موافق بودند، شبکه‌ای موازی با بیت کوین را ایجاد کردند که بیت کوین کش نام گرفت.

شکل روبرو بیت کوین کش را بهترنمایش می دهد←

1- وضعیت بیت کوین قبل از انجام هارد فورک

2- تاریخ 1 آگوست 2017 و زمان انجام هارد فورک

3- شروع فعالیت بیت کوین کشBCH  با تغییرات اندازه بلوک و افزایش سرعت

4- ادامه فعالیت بیت کوینBTC  با همان ساختار گذشته

به طور خلاصه ویژگی های بیت کوین کش عبارتست از:

1- بلوک های بیت کوین کش نسبت به بلوک های بیت کوین دارای سایز بزرگتری هستند.( اندازه بلوک های بیت کوین 1 مگابایت و اندازه بلاک های بیت کوین کش 8 مگا بایت می باشد)

2- سرعت تایید تراکشن ها در بیت کوین کش بیشتر از بیت کوین است.

3- هزینه پرداش معاملات در بیت کوین کش کمتر از بیت کوین است.

4- بیت کوین کش دارای چندین تیم توسعه دهنده از همه جای جهان هست که این ویژگی باعث می شود در برابر فشار ها و تغییرات سیاسی مقاوم تر باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *