کیف پول‌های بیت کوین

یکی از بهترین و مناسب‌ترین مکان‌هایی که می‌توانید از آن برای کیف پول‌های بیت کوین خود استفاده کنید، دسکتاپ یا رایانه شخصی است. با استفاده نمودن از کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ می‌توانید بر روی لپ تاپ و یا کامپیوترهای شخصی خود و در نرم افزار ویندوز مک و لینوکس استفاده کنید.

کیف پول‌های بیت کوین ویژه دسکتاپ

احتمالا زمانی که صحبت از کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ می‌شود در واقع می‌توان گفت که در این نوع از کیف پول‌ها نرم افزارهایی وجود دارد که بر می‌توانید بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. شما می‌توانید مدل‌های متنوعی از کیف پول‌ها را برای سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک در دسترس قرار دهید.

کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ تنها این امکان را دارند که بر روی کامپیوتر نصب شوند برنامه‌ی آن‌ها از طریق رایانه دانلود شده است. یکی از مهم‌ترین مزیت کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ این است که آن‌ها نسبت به سایر کیف پول‌های دیگر امنیت منحصر به فردی دارند و کلید خصوصی را روی خود رایانه نگهداری می‌کنند این کار موجب می‌شود که شما به صورت مستقیم بتوانید دارایی و تراکنش‌های بیت کوین را مدیریت کنید و شخص دومی نمی‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

چند نمونه از کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ

بهترین نمونه کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ عبارت است از:

  1. کیف پول کوپی
  2. کیف پول الکتروم
  3. کیف پول اتمیک
  4. کیف پول کوینومی
  5. کیف پول آرموری
  6. کیف پول اکسودوس

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. کیف پول کوپی

این نوع کیف پول کوپی توسط شرکت (بیت پی) در سال 2012 ساخته و به بازار معرفی شد. این شرکت جزء نخستین شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت با بیت کوین بود که شرکت‌های زیادی را برای استفاده از بیت کوین برای یک روش دریافت و پرداخت تشویق می‌کرد. در سال 2016 نیز کیف پول کوپی موفق شد که رکورد 200 هزار تراکنش را در هر ماه کسب کند. یکی از منحصر به فردترین کیف پول‌ها در دنیای ارزهای الکترونیکی باشد.

کیف پول کوپی بر روی رایانه‌های شخصی، بر روی گوشی‌های تلفن نیز مورد استفاده است به جز بیت کوین از لایت کوین هم می‌توان حمایت کرد. در مقایسه با کیف پول‌های بیت کوین کور، کیف پول‌های‌های فول نود هستند که برای آپدیت باقی ماندن تمام شبکه‌های بلاک چین مورد استفاده قرار می‌گیرند. کیف پول‌های بیت کوین کوپی، لایت نود هستند که برای بروز بودن SPV استفاده می‌کنند. در این سیستم که به نام “صحت سنجی ساده پرداخت‌ها” در عوض بلاک چین از اطلاعات شخص ثالث برای بروزرسانی کردن استفاده می‌شود. به عنوان نمونه می‌توان کوپی را مطرح کرد که از اطلاعات و دادهای سرور بیت پی را استفاده می‌کند.

– مزیت‌های کیف پول کوپی (Copay)

این دست از کیف پول‌های الکترونیکی به صورت چند منظوره هستند.

از نوع محبوب‌ترین کیف پول‌های الکترونیکی هستند که مورد استقبال کاربران زیادی است.

از سایر ویژگی‌های و نقاط مثبت این دست از کیف پول‌ها داشتن متن باز که می‌توان این نوع کیف پول را از سایر کیف پول‌های دیگر متمایز کند.

– معایب کیف پول‌های الکترونیکی

  • محدود بودن افراد عضو
  • کمترین سرعت
  • فاقد پشتیبانی از آلت کوین‌ها

کیف پول الکترونیکی

2. کیف پول الکتروم

یک نمونه از کیف پول‌ها که امکان شخصی سازی زیادی دارند به نام کیف پول الکتروم هستند. علت آن نیز این است که برای تنظیمات گزینه‌های زیادی وجود دارد که باید در اختیار کاربران قرار بگیرد، این امکانات هم باید در دسترس افراد جدید و هم افراد حرفه‌ای قرار بگیرد تا بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. یکی از رسمی‌ترین کیف پول‌های بیت کوین به نام الکتروم است البته نیاز نیست که کل بلاک چین را دانلود نمود.

توسعه دهندگان الکتروم به صورت رسمی از این نوع کیف پول برای بیت کوین استفاده می‌کنند، لیکن نسخه‌های قفل شده آن از پول‌های الکترونیکی مانند لایت کوین، دش و ورج حمایت می‌کند.

الکتروم یکی از کیف پول‌های پیشرفته و به روز است که ساختار ساده و معمولی دارد. استفاده نمودن از این نوع کیف پول‌ها به هیچ عنوان سخت و دشوار نیست لیکن شاید در ابتدای امر برای تازه کارها رابط کاربری خوبی نداشته باشد. یکی از مطمئن‌ترین کیف پول‌های الکتروم، کیف پول بیت کوین برای کامپیوتر است. استفاده از اطلاعات مشاور خرید بیت کوین در انتخاب مناسب‌ترین کیف پول بیت کوین به شما کمک می‌کند.

– ویژگی‌های کیف پول الکتروم

  • امنیت بسیار بالای این نوع از کیف پول‌ها
  • احداث سریع و آسان
  • قابلیت شخصی سازی بالا
  • گزینه‌های مختلف برای حریم خصوصی
  • گزینه‌های بسیار برای آدرس و تراکنش‌ها

– معایب کیف پول الکتروم

رابط کاربری ضعیف

3. کیف پول اتمیک

یکی دیگر از نمونه‌های کیف پول بیت کوین برای دسکتاپ است که به صورت غیر متمرکز می‌باشد و از سیستم عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک حمایت می‌کند. از این نوع کیف پول‌های بیت کوین، فهرست طولانی از سایر ابزارهای کوین‌ها را هم ذخیره سازی می‌کند. در کیف پول اتمیک بدون این که شما نیاز داشته باشید که از صرافی‌ها برای خرید و فروش کوین‌ها استفاده کنید این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده کردن از ویژگی‌های Atomic Swaps فراهم شده است که یکی از ابزارهای مختص اتمیک است.
۷ نکته بسیار مهم در خصوص امنیت ارزهای دیجیتالی وجود دارد که آگاهی از آن‌ها میزان موفقیت شما را تضمین می‌کند.

– مزیت کیف پول اتمیک

  • ایمن سازی بالا
  • پایین بودن کارمزد
  • پشتیبانی از آلت کوین‌ها
  • استفاده از تکنولوژی Atomic Swaps
  • پشتیبانی از ویندوز، مک و لینوکس

– معایب کیف پول اتمیک

بعضی از مشکلات فنی از طرف کاربران گزارش شده است.

کیف پول الکترونیکی

4. کیف پول کوینومی

برای نخستین بار گوشی‌های هوشمندی طراحی شده است به نام کوینومی که بعد از گذشت مدت‌ها برای کامپیوتر می‌باشد. در حال حاضر کیف پول کوینومی نسبت به سایر کیف پول‌های دیگر نه فقط برای بیت کوین بلکه برای تعداد زیادی از ارزهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورتی که میزان کارایی و معتبر بودن این نوع کیف پول‌ها بسیار بالا است، لذا رابطه کاربری آن نیز به میزانی ساده  خاص است که افراد تازه کار نیز می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند. همانطور که می‌دانید در کیف پول‌های کوینومی این امکان وجود دارد که مبادلاتی که در درون کیف پول ایجاد شود که کاربران ایرانی نمی‌توانند به درستی از آن استفاده کنند. این نوع از کیف پول‌ها در دسکتاپ برای سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس به راحتی قابل دسترسی می‌باشد.

– مزیت‌های کیف‌های کوینومی

  • رابط کاربری جذاب و موثر
  • افزایش امنیت
  • حمایت از صدها آلت کوین
  • پشتیبانی از ویندوز، لینوکس و مک

– معایب کوینومی

باز نبودن متن نوشته‌ها

5. کیف پول آرموری

کیف پول الکترونیکی و انواع آن بسیار گسترده هستند، زمانی که امنیت بیت کوین‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. آرموری از مشخص‌ترین و ایمن‌ترین کیف پول‌های بیت کوین برای دسکتاپ‌ها است (تناسب فعل و فاعل)، در صورتی که کیف پول برای کاربرانی که به صورت تخصصی کار می‌کنند و افرادی که تجربه کاری زیادی ندارند دچار مشکل می‌شوند.

چنانچه که در جستجوی کیف پولی هستید که خیلی امنیت آن برای شما مهم است، به شما توصیه می‌کنم که حتما از کیف پول‌های بیت کوین برای رایانه استفاده کنید. در صورتی که این کیف پول‌ها برای کاربران حرفه‌ای مطلوب باشد و افرادی که تازه کار هستند از آن استفاده کنند دیگر دچار مشکل نخواهند شد.

پیش از ظهور و پیدایش این نوع کیف پول‌های الکترونیکی، ذخیره سرد بیشتر به صورت انتزاعی بود که در عمل کاربردی نداشت. اما امروزه آرموری، ذخیره سرد برای کاربران این امکان را مهیا می‌کند که بیت کوین‌های خود را بدون این که نیاز به اینترنت داشته باشند مدیریت و کنترل کنند. کیف پول‌های دیجیتالی آرموری قادر هستند که از سیستم‌ها عامل‌های دسکتاپی حمایت می‌کند.

کیف پول الکترونیکی

– مزیت کیف پول‌های آرموری

  • متن باز
  • امنیت فوق العاده بالا
  • دارای خصوصیت چند امضایی
  • امکان ذخیره سرد

– معایب کیف پول آرموری

  • نامطلوب بودن برای افراد جدید و بی تجربه
  • عدم حمایت از آلت کوین‌ها
  • نداشتن امکان تایید در مرحله‌ای
  • عدم پشتیبانی از سیستم عامل‌های موبایلی

6. کیف پول اکسودوس

این نوع کیف پول، در واقع به صورت کاملاً تخصصی برای دسکتاپ گسترش داده شده و از دیگر پلتفرم‌ها حمایت نمی‌کند. اکسودوس در مقایسه با سایر رقیب‌های خود جدید و کمتر شناخته شده است، لذا منوی ساده و رابط کاربری ویژه آن موجب گردیده تا نتوان خیلی سریع مفید و سودمند بودن آن را دریابید. این نوع کیف پول‌ها از چندین و چند کیف پول الکترونیکی دیگر هم حمایت می‌کند.

کیف پول اکسودوس آی پی ایران و سایر کشورهای که در تحریم هستند را بسته است لذا از آنجایی که نمی‌توان به دارایی‌ها دسترسی پیدا کنید خطری برای کاربران به وجود نمی‌آورد و می‌توانید با تغییر دادن آی پی خود از آن بهره بگیرید.

– مزیت‌های کیف پول‌های اکسودوس

  • کاربرپسند بودن
  • حمایت از چندین ارز دیجیتالی به جز بیت کوین

– معایب اکسودوس

نداشتن قابلیت متن باز

انواع صرافی ارز دیجیتال معتبر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی مناسب هستند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *