تراکنش‌های بیت کوینی

تراکنش‌های بیت کوینی در هر جایی که انجام می‌شود دارای دو ویژگی بوده که ممکن است برای استفاده و ردیابی تراکنش‌ها از این دو ویژگی استفاده شود. این ویژگی‌ها شامل موارد حساس مانند امضا و ظرفیت بلاک‌ها بوده است. در حقیقت برای اینکه بتوانند تراکنش‌های مالی خود را در شبکه بیت کوین به راحتی انجام دهند و آن‌ها را به طور کامل به اتمام برساند به این دو ویژگی نیاز داشتند تا بتوانند ظرفیت‌های موجود را بیشتر نمایند.
برای اینکه از این دو ویژگی نهایت استفاده را ببرند به دنبال استفاده از آن‌ها با روش‌های جدیدتری بودند که بتوانند ظرفیت‌های موجود در بلاک‌ها را بیشتر نمایند و با استفاده از آن‌ها بتوانند تراکنش‌ها را سریع‌تر انجام دهند.
برای افزایش سرعت در تراکنش‌های بیت کوینی موارد گسترده‌ای وجود دارد که بهتر است در مورد انعطاف پذیری و افزایش ظرفیت در بلاک‌ها به صورت جداگانه صحبت کنیم تا بتوانیم به راحتی این مفاهیم را درک کرده و از آن‌ها در کنار مطالبی که می‌خواهیم به شما عرضه کنیم گذاشته تا اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید و آن را تکمیل نمایید.
به نظر می‌رسد در تراکنش‌های بیت کوینی ویژگی‌هایی وجود دارد که با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانیم آن‌ها را به راحتی تعریف کنیم و در راستای استفاده بهینه آن‌ها را مورد توجه قرار دهیم.

مهم‌ترین ویژگی تراکنش‌های بیت کوینی

مهم‌ترین ویژگی تراکنش‌های بیت کوینی عبارتند از:

  1. انعطاف پذیری
  2. کلید هش

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. انعطاف پذیری

با توجه به اینکه اطلاعات در هرگونه تراکنش برای امنیت‌ ما در بیت کوین ذخیره می‌شود می‌توان گفت که یکی از مواردی که برای این کار استفاده می‌شود، امضای دیجیتال است که می‌توانند امضای دیجیتال منحصر به فردی را ایجاد نمایند و بسیار مهم است که هر فردی برای امنیت تراکنش‌ها استفاده می‌کنند که در اینجا رمزگذاری با استفاده از کلید هش انجام می‌شود.

2. کلید هش

مواردی که برای اطلاعات بیت کوین‌های مبادله شده در بلاک چین‌ها استفاده می‌شود بسیار حساس است و در صورت رمزنگاری، می‌توانند رمز را پیدا نمایند و تنها در صورتی که از این شیوه استفاده شود، می‌توان امید داشت فردی نمی‌تواند رمز را کشف نماید.

بیت کویننام دیگر این روش، کلیدهای نامتقارن می‌باشد که دارای کلیدهای خصوصی و عمومی است در واقع می‌توان گفت که با استفاده از کلید‌های خصوصی و عمومی می‌توانند هش مربوطه را پیدا کنند.
معادلاتی که این هش را محاسبه کند با استفاده از کلیدهای خصوصی می‌توانند رمزگذاری را انجام دهند و با استفاده از کلید عمومی که در اختیار طرف دوم قرار دارد می‌توانند آزادسازی را انجام دهند.
در واقع می‌توان گفت در هر کدام از تراکنش‌های بیت کوینی با استفاده از کلید عمومی که بین دو طرف مشترک می‌باشد رمزگشایی را انجام می‌دهند و سپس با استفاده از تراکنش‌ها و معادلات پیچیده‌ای که در این زمینه وجود دارد، هش را پیدا کنند.
با استفاده از رمز خصوصی که هر فرد برای خود در نظر گرفته است می‌توانند هش را رمز گذاری کرده و با استفاده از مواردی آن را بازگشایی می‌کنند .
استفاده از این نوع رمزها برای هر تراکنشی متفاوت از تراکنش‌های دیگر است و با شروع یک تراکنش، یک رمز خصوصی و رمز عمومی که بین فرستنده و گیرنده مشترک است نیز تولید می‌شود.
ممکن است با تغییر نام در بسیاری از تراکنش‌ها بتوانند یک تراکنش را چند بار انجام دهند که در این صورت می‌توان گفت بسیاری از افراد از راه برای حمله به شبکه بیت کوین استفاده می‌کنند تا کاربران واقعی نتوانند به راحتی از شبکه بیت کوین استفاده کنند.
حمله داس را می‌توان گفت که حمله‌ای است که افراد با استفاده از یک شناسه کاربری در یک شبکه تراکنش را شروع می‌کنند و راه را برای ورود افراد دیگر به شبکه و افرادی که به صورت واقعی هستند می‌بندند که این کار می‌تواند هزینه زیادی را داشته باشد.
استفاده به موقع از اطلاعات مشاوره بیت کوین در هر یک از مراحل تاثیر به سزایی در موفقیت دارد.

بیت کویناین افراد کاری می‌کنند که امضای خود را تغییر می‌دادند اما ارزش ریاضی امضا تغییری نمی‌کرد که با وجود تغییر در مقدار آن باعث تغییر شناسه تراکنش می‌شود و چنان چه در شناسه تراکنش تغییر به وجود بیاید این کار از نظر سخت‌افزاری شبکه بیت کوین را با مشکل مواجه نمی‌کند.
اما همین انعطاف پذیری که در تغییر شناسه به وجود می‌آید می‌تواند برای کاربران واقعی، مفید باشد اما برای کاربرانی که واقعی نیستند نمی‌توانند این کار را انجام دهند که در این صورت می‌توان به این مورد اشاره کرد که امکاناتی که برای کاربران واقعی وجود دارد، با سوء استفاده هکر‌ها می‌تواند به یک مشکل برای آن‌ها تبدیل شود.

محدودیت سایز بلاک و مشکلاتی که برای آن به وجود می‌آید

همانطور که در قسمت قبلی گفتیم انسان‌ها برای اینکه بتوانند تراکنش‌های خود را در شبکه‌های ارزی دیجیتال ایجاد نمایند با استفاده از رمزگذاری این کار را انجام می‌دهند که در واقع می‌توان گفت که همان روش رمزگذاری پیشرفته است که افراد برای حفاظت از میزان حساب خود انجام می‌دهند.
تا به امروز فردی یا گروهی نتوانسته است که این رمز‌ها را بشکند برای استفاده از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال و استفاده از امنیت آنها تمامی اطلاعات مبادلات در شبکه بیت کوین در بلاک ذخیره می‌شود که این اطلاعات شامل اطلاعات گیرنده، فرستنده و گیرنده‌های دیجیتال دو طرف است.
زمانی که بلاک ظرفیت خود را تکمیل می‌کرد با استفاده از رمزنگاری هش بلاک بعدی را تولید می‌کردند و آن را به بلاک قبلی اتصال می‌دادند که این باعث ایجاد زنجیره‌ای از بلاک‌ها یا بلاک چین‌ها شده بود.

بیت کویندر حقیقت با استفاده از بلاک چین‌ها افراد می‌توانستند تراکنش‌های ارزی دیجیتالی خود را در هر زمان که می‌خواهند ذخیره کنند و به آنها دسترسی پیدا کنند و افراد دیگر نمی‌توانستند به این تراکنش‌ها آنها دسترسی پیدا کنند، اما همه می‌توانستند این تراکنش‌ها را مشاهده نمایند و هر تراکنش به جای این که یک دیده بان داشته باشد، میلیون‌ها دیده بان دارد که همان کاربران بیت کوین هستند به همین دلیل با وجود کارهایی مانند قابلیت دیدن تراکنش‌ها، مبادله بین قاچاقچی‌ها و فروشندگان مواد مخدر کمتر شد.
برای موفقیت در این عرصه باید از طریق روش‌های مختلف بازار ارزهای دیجیتال را بیشتر بشناسید.

راه دیگر برای نفوذ حمله کننده‌ها

در این بین سایز بلاک با توجه به درخواست کاربران اعلام می‌کردند و می‌توانست تعیین شود و این مورد سبب می‌شود تا افرادی که نمی‌خواستند از شبکه بیت کوین استفاده کنند آن را مورد حمله قرار دهند.
همانطور که گفته شد حمله “دیداس” حمله‌ای است که افراد با استفاده از داده‌های فیک و ورود آن‌ها به شبکه در حجم زیاد راه ورود اعضای اصلی را به شبکه می‌بندند.
در این قسمت افراد با استفاده از این موضوع که بلاک‌های فیک خود را در حجم بزرگ تولید می‌کردند و وارد شبکه می‌کردند که در نتیجه از پای درآمدند و در این بین افرادی که جزء خانواده بیت کوین به شمار می‌آمدند این تصمیم را گرفتند که تمامی بلاک‌ها را محدود نمایند اندازه آنها را به یک مگ کاهش دهند تا فردی نتواند با استفاده از بلاک‌های بزرگ و ورود آنها شبکه بیت کوین را فلج نماید.
استفاده از این انقلاب بیت کوینی باعث شد که دیگر بیت کوین نتواند تراکنش‌ها را به همان صورتی که در گذشته انجام داد انجام دهد و هم اکنون بسیاری از افراد از این شبکه ناراضی هستند و ممکن است به شبکه‌های دیگر مهاجرت کرده باشند.
در حقیقت چیزی که برای تراکنش‌های شبکه‌های ارزی دیجیتال تخمین زدند ۱۰ دقیقه برای هر تراکنش بوده است اما دیده شده که حتی برای تایید یک تراکنش یک روز هم زمان برده است و این حقیقتی انکار نشدنی است که بسیاری از افراد در حال مهاجرت از شبکه بیت کوین شبکه‌های دیگر هستند.
لازم است تراکنش‌های بیت کوینی در صرافی ارز دیجیتال انجام گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *