معایب بیت کوین

با توجه به اینکه بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارای مزایای بسیاری هستند این مورد نیز وجود دارد که بیت کوین تماما دارای مزایا نیست و در صورتی که بتوانید معایب بیت کوین را تشخیص داده و با توجه به معایب و مزایای آن تصمیم‌گیری نمایید.
بهتر است به این نکته توجه کنید که بیت کوین مانند سایر مصنوعات بشری دارای معایب بسیاری می‌باشد و مضرات و معایب بیت کوین می‌تواند به مورد قانونی بودن و غیر قانونی بودن آن مربوط می‌شود به این معنی که در برخی از کشورها استفاده از این موضوع به قانون تبدیل شده است و در برخی از کشورهای غربی برای استفاده از آن قانونی وضع نشده و یا این که ممنوع اعلام شده است.

در صورتی که استفاده از سایر ارزها ناظری مانند بانک‌های مرکزی و دولت را دارند که ممکن است در معاملات ما جلوگیری به عمل آورند، البته افرادی هستند که از این موضوعات گذر می‌کنند و با اینکه سختی‌های زیادی بر سر راه تجارت آن‌ها وجود دارد اما به صورت سنتی به تبادل ارزی و خدماتی می‌پردازند.

موضوع بیت کوین به این دلیل مهم است که می‌توان گفت برخی از خبرگزاری‌ها شهرت آن را به دلیل استفاده از آن برای جابجایی‌های غیر قانونی می‌دانستند و عنوان کردند که با استفاده از این بستر، به دلیل نبود نظارت کافی فساد‌های مالی بیشتر می‌شود، به همین دلیل نیز کشورهایی که با بیت کوین مخالفت می‌کنند و آن را ناامن می‌پندارند همدردی کرده و کار آنها را درست می‌دانند.

معایب بیت کوین

در واقع می‌توان گفت با توجه به استفاده‌ای که بیت کوین دارد می‌تواند به صورت خوب یا بد بروز و ظهور کند و در صورتی که از بیت کوین به صورت خوب استفاده نشود در صورتی که از آن استفاده ابزاری نامناسب شود می‌تواند افراد را به اشتباه بیندازد.

معایب بیت کوین

مهم‌ترین معایب بیت کوین عبارتند از:

  1. درجه به رسمیت شناختن
  2. مفقودی رمز‌های پول
  3. فراز و نشیب قیمت

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. درجه به رسمیت شناختن

مورد دیگری که در استفاده از بیت کوین می‌تواند جزء معایب بیت کوین به حساب بیاید درجه به رسمیت شناختن آن است که در این مورد می‌توان گفت که برخی از کشورها، بیت کوین را به رسمیت نمی‌شناسند و برخی از کشورها قوانینی برای بیت کوین وزن کرده‌اند و برخی دیگر آن را به رسمیت می‌شناسند.

با استفاده از این مورد، به این نکته توجه می‌شود که در برخی از کشورها افراد به صورت پنهانی به کارهای خود در حوزه بیت کوین می‌پردازند که در صورت وجود مشکل ممکن است، اطلاعات و اموال آنها از بین برود.

احتمال از بین رفتن حساب‌های بیت کوین به قدری کوچک و کم است که می‌توان گفت، همچنان هم درجه به رسمیت شناختن مورد بی توجهی قرار گرفته است.
با این حال بهتر است با مشاور تلفنی بیت کوین مشورت کنید و سپس برای خرید و فروش بیت کوین اقدام نمایید.

معایب بیت کوین

2. مفقودی رمز‌های پول

یکی دیگر از معایبی که برای بیت کوین را می‌توان در نظر گرفت این است که در بیت کوین‌ها هر فردی نیاز به یک کیف پول دارد که در صورت گم شدن رمز، دارایی فرد نیز با آن از بین می‌رود.

البته امروزه برای بازگردانی رمز عبور پشتیبان گیری‌های انجام می‌شود و تدابیر ویژه‌ای برای آن اندیشیده شده است اما قبل از اینکه بخواهیم رمزی را برای خود انتخاب نمایید، بهتر است تدابیر ویژه‌ای را اندیشید و لازم است کارهایی را برای تنظیمات انجام داده تا در صورتی که رمز را فراموش کردیم بتوانیم آن را به دست بیاوریم و بازیابی کنیم.

3. فراز و نشیب قیمت

در واقع اگر سرمایه‌گذاری بدون احتیاط وارد این عرصه شود هر لحظه امکان دارد که سرمایه خود را از دست بدهد و یا حتی در برخی از موارد سرمایه اولیه خود را نیز نتواند دوباره در دسترس قرار دهد.

ارز دیجیتال بیت کوین همچنان با فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است که با توجه به آن می‌توان گفت که قوانینی برای نوسانات ارزش این ارز  وضع نشده است به صورت قابل پیش بینی است بیت کوین قیمت داشته است که به بالاترین حد خود می‌رسد.

یکی دیگر از مواردی که در آنها می‌تواند منجر به آسیب رساندن به سرمایه‌گذاری شود این است که این شبکه هنوز به دست دولت‌ها نیفتاده است و در صورتی که بیش از حد گسترده شود دولتمردان و قانونگذاران به دنبال این می‌روند که بتوانند به نحوی این شبکه را نیز در کنترل خود بگیرند که در این صورت کاملا دارای شرایطی متفاوت خواهد بود.

معایب بیت کوین

اما بانک‌ها و دولتمردان نمی‌توانند بیت کوین را تحت کنترل خود قرار دهند و هر لحظه این ارز در حال رشد می‌باشد برای جلوگیری از این مورد بهتر است، تدابیر ویژه‌ای اندیشیده و با فکری بیشتری خود را برای ورود به این عرصه آماده کرد.

از جمله معایب دیگر می‌توان به این موارد اشاره کرد که تنها در صورتی که با پول فیزیکی روبرو نشوند به راحتی می‌توان آن را خرج نمایند.
به همین دلیل اسراف و خرج بیهوده در بیت کوین بسیار زیاد می‌باشد، زیرا به صورت اینترنتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد ولی می‌توان میزان کاهش و افزایش آن را نیز در نظر گرفت.
به همین دلیل بهتر است برای استفاده از بیت کوین برای خود برنامه ریخته و آن را به صورتی مورد استفاده قرار دهیم که این برنامه را خدشه دار نکند.

البته برخی از افراد ناامیدی ندارند آنها توسط شرکت‌های هرمی اداره می‌شوند در حالی که به این صورت نیست و سازنده خود بیت کوین نیز در این زمینه آگاهی داده است که به هیچ وجه این شبکه، توسط شرکت‌های هرمی اداره نمی‌شود و از این شرکت‌ها نیز پشتیبانی نمی‌کند.
در هر صورت بیت کوین در حال حاضر تهدیدی برای انتقال پول به حساب نمی‌آید و بسیاری از موارد بسیار خوب عمل کرده است و با اینکه شاید برای برخی از افراد مبهم به حساب بیاید اما آینده خوبی در انتظار بیت کوینی‌ها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *