استخراج بیت کوین

چند روز پیش با رو نمایی از نسل جدید کامپیوتر‌های کوانتومی گوگل این سوال پدید می‌آید که با این قدرت پردازندگی چقدر زمان برای استخراج بیت کوین مورد نیاز است؟
کامپیوتر‌های کوانتوم گوگل دارای پردازنده‌ای به نام سیکامور است که می‌تواند کار ده هزار سال سریع‌ترین ابرکامپیوترهای جهان را در ۲۰۰ ثانیه انجام دهد.

باید گفت: هر واحد اطلاعات یا “بیت” در کامپیوترهای کلاسیک دارای ارزش صفر و یک است اما در یک سیستم کوانتومی (کوانتوم بیت یا کوبیت) می‌تواند همزمان یک و صفر باشد.

جان مارتینیز و همکارانش از شرکت گوگل در مقاله “نیچر” اظهار داشتند که به سیکامور یک نمونه‎برداری تصادفی محول شده و سیکامور توانسته این وظیفه را در سه دقیقه و بیست ثانیه کامل کند، درحالی که بهترین ابررایانه جهان”سامیت”، ۱۰ هزار سال وقت نیاز دارد تا بتواند این وظیفه را انجام دهد‌.

با توجه به این که کمتر از سه میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است و این روند 121 سال طول خواهد کشید و از طرفی وجود کامپیوتر‌های کوانتومی گوگل‌، این امکان وجود دارد که این پردازش در کمتر از چند ثانیه انجام دهد.

باید منتظر ماند و دید آیا کامپیوتر‌های کوانتوم برای ارز‌های دیجیتال فرصت است و یا تهدید. مشاور تلفنی بیت کوین در زمینه‌ی استحراج بیت کوین به شما کمک می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *