کیف پول‌های ارز‌‌های دیجیتالی

یکی از مسائل مهمی که می‌توان گفت همیشه در خصوص پول‌های الکترونیکی و بیت کوین وجود دارد این است که چطور می‌توان یک راه حل مطمئن برای ذخیره سازی آن‌ها ایجاد کرد. از وقتی که بیت کوین‌ها وارد بازار سرمایه شدند. افراد متعددی به علت این که از شیوه‌های ناامن برای ذخیره سازی بیت کوین، سرمایه و پول خود را از دست می‌دادند. رعایت علائم نگارشی به همین علت استفاده کردن از این شیوه امنیت بسیار بالایی دارد و همچنین فعالیت کردن در این باره نیز بسیار ساده و آسان است که این موضوع بسیار مهمی است. ۷ نکته بسیار مهم در خصوص امنیت ارزهای دیجیتالی وجود دارد که دانستن آن‌ها به موفقیت شما در معاملات بیت کوین کمک می‌کند.

در این گفتار تعدادی از بهترین ارز‌‌های دیجیتالی بیت کوین از نوع سخت افزاری می‌پردازیم و در خصوص مزایا و معایب آن‌ها شرح می‌دهیم.

برترین کیف پول‌های ارز‌‌های دیجیتالی

7 نمونه از کیف پول‌های ارز‌‌های دیجیتالی از نوع سخت افزاری شامل:

  1. کیف پول Bit Bo2
  2. کیف پول Ledger Nano S
  3. کیف پول Goldcard Mk3
  4. کیف پول Trezor Model T
  5. کیف پول KeepKey
  6. کیف پول Ledger Nano X

کیف پول‌های سخت افزاری، در واقع به دستگاه‌های بسیار کوچک و قابل حملی گفته می‌شود که کلید خصوصی بیت کوین را به صورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت در خود نگهداری می‌کند و برای کاربران این امکان را به وجود می‌آورد که بتوانند آن را به خوبی مدیریت کنند به صورتی که امن باشد و این که بتوان از آن به خوبی و ساده استفاده کرد.

ارزهای دیجیتالی

این نوع از کیف پول‌ها، دستگاه‌های با امنیت فوق العاده‌ای هستند که قادر هستند که در مقابل حملات متعددی که در رایانه‌ها رخ می‌دهد مقاوم باشند و یا در صورتی که آن‌ها را به کامپیوتری که ویروسی است وصل کنید می‌توان این تضمین را ایجاد کند که هیچ گونه مشکلی برای دارایی‌های دیجیتالی شما اتفاق نمی‌افتد و می‌توانید از این بابت مطمئن باشید. کلیه‌ی کیف پول‌های ارز‌‌های دیجیتالی به دو نوع سرد یا همان آفلاین و گرم که همان آنلاین است گفته می‌شوند که کیف پول‌های سخت افزاری از نوع سرد یا آفلاین هستند.

در صورتی که نیاز شما بیشتر از آن چیزی باشد که وجود دارد نباید هدف شما ذخیره سازی بیت کوین برای طولانی مدت باشد. همچنین علاوه بر ذخیره سازی بلند مدت، با بیت کوین معامله هم کنید و پرداخت‌های خود را با آن انجام دهید، در این موارد شما نیازمند به کیف پول‌های سخت افزاری هستید تا بتوانید معاملات و پرداخت‌های خود با امنیت کامل انجام دهید در ضمن هکر‌ها قادر نخواهند بود که از راه دور به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند. شما نیز از طریق کیف پول‌های سخت افزاری می‌توانید از مزایای ساخت کلید خصوصی بر روی دستگاه امن خود استفاده کنید و تا حدی نیز از خطر از دست رفتن سرمایه‌هایتان نیز به وسیله‌ی فیشینگ، هک و بد افزار‌ها بکاهید.

با توجه به این که کیف پول‌های سخت افزاری کلید‌های خصوصی شما  را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند و تنها زمان انجام تراکنش شما نیاز به اینترنت خواهید داشت. برای این منظور شما می‌توانید توسط کابل USB به رایانه شخصی خود وصل شوید و یا از نرم افزار‌‌های کیف پول موبایل برای اتصال به کیف پول سخت افزاری استفاده کنید.

باید از کیف پول سخت افزاری‌تان مانند مسواک شخصی مراقبت کنید. در صورتی که می‌خواهید که کیف پول‌های سخت افزاری بیت کوین خریداری کنید خوب است که از کیف پول‌هایی که جدید هستند استفاده کنید، زیرا این نوع از کیف پول‌ها در مقایسه با سایر کیف پول‌های دیگر مطمئن‌تر و از ایمنی بالاتری نیز برخوردار هستند. البته باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان کیف پول‌های دیجیتالی خود را به افراد دیگر نسپارید. برای استفاده صحیح از کیف پول‌های ارزهای دیجیتالی اطلاعات مشاوره بیت کوین بسیار مفید است.

دیده شده است که برخی از افراد به دنبال این دست از کیف پول‌های سخت افزاری هستند باید به این موضوع توجه ویژه کنید.

برترین کیف پول‌های سخت افزاری

برترین کیف پول‌های سخت افزاری عبارتند از:

  1. لجرنانو اس
  2. ترزور مدل تی
  3. لجر نانو ایکس
  4. کیپ کی
  5. بیت باکس 02
  6. ترزور وان
  7. کلد کارد ام کا 3

در ادامه به کیف پول لجرنانو اس اشاره خواهیم کرد.

ارزهای دیجیتالی

کیف پول‌ سخت افزاری لجر نانو اس

با توجه به این که مدت زمان زیادی از ارائه لجر نانو اس می‌گذرد، اما این کیف پول از پرفروش‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری در جهان می‌باشد. این کیف پول سخت افزاری در سال 2016 وارد بازار ارز شد لذا به حدی محبوب شد که هم اکنون نیز به عنوان اولین سرمایه گذاران ارز‌‌های دیجیتالی می‌باشد.

به عنوان مثال می‌توان لوازم الکترونیکی مانند تلفن همراه را که با توجه به این که زمان زیادی از ارائه آن می‌گذرد، اما یک محصول و ارائه مدل‌های جدیدی است که از طریق کشور تولیدکننده آن، قیمت گذاری می‌شود و مدل‌های پیش‌تر آن نیز کاهش پیدا می‌کند. درباره لجر نانو اس نیز این اتفاق افتاده است. از ویژگی‌های اصلی استفاده از یک کیف پول سخت افزاری که در طولانی مدت از ارائه آن می‌گذرد و در عین حال استاندارد‌‌های کافی را دارد، در مقایسه با یک کیف پول سخت افزاری جدید و بروز، نسبت به آن قیمت بسیار ناچیزی دارد.

خصوصیات ظاهری کیف پول‌ سخت افزاری لجر نانو اس

شکل و ساختار کیف لجر نانو اس مشابه به فلش مموری است. البته باید گفت که این شباهت تصادفی نیست. یکی از موضوعات امنیتی که در رابطه با این نمونه از کیف پول‌ها مطرح می‌شود این است که اطرافیان با دیده آن متوجه ماهیت اصلی آن نشوند. بر همین اساس بیشتر تولید کنندگان کیف پول‌های سخت افزاری، که لجر یکی از اولین و موفق‌ترین کیف پول‌های دیجیتالی در این حوزه تا به امروز است. تمامی تلاش خود را انجام داده‌اند تا با استفاده از یک وسیله الکترونیکی به طراحی کیف پول‌های دیجیتالی بپردازنند.

کیف پول لجر نانو اس یکی از کیف پول‌های سخت افزاری است که علاوه بر این که ظاهری سایز کوچکی دارد دارای یک محافظ فولادی نیز است که روی آن قرار گرفته شده است علت آن نیز این است که هم بتواند پوششی بر روی صفحه نمایش کیف پول باشد و کسی متوجه متفاوت بودن آن با فلش مموری نشود و هم این که صفحه نمایش و بدنه کیف پول در برابر ضربه و یا هر نوع آسیب فیزیکی دیگری محافظت کند. برای متصل کردن کیف پول لجر نانو اس می‌توان به راحتی از طریق یک کابل میکرو یو اس بی آن را به کامپیوتر شخصی خود وصل کنید.

ارزهای دیجیتالی

امنیت کیف پول‌ سخت افزاری لجر نانو اس

از مهم‌ترین و منحصر به فردترین ویژگی کیف پول‌های لجر یو اس این است این نوع کیف پول‌ها به دلیل این که سخت افزاری هستند دارای امنیت بسیار بالایی نیز می‌باشند. همچنین با کمک گرفتن از دکمه‌های فیزیکی که بر روی کیف پول‌ها قرار گرفته شده است. برای ثبت کردن تراکنش‌های بیت کوین بهتر است به طور مستقیم به کیف پول‌های سخت افزاری دسترسی پیدا کنید.

همچنین با کمک گرفتن از دو دکمه فیزیکی که روی این کیف پول قرار دارد، تراکنش‌های مورد نظر را تایید نمایید. همچنین این احتمال نیز وجود دارد که هکر‌ها بتوانند از راه دور به کیف پول شما تعدی کنند و دارایی‌های کیف پول شما را از راه دور انتقال دهند و از بین ببرند.

چنانچه که کیف پول خود را گم کرده باشید یا کسی آن را به سرقت برده باشد. برای محافظت از دارایی‌های شما لایه‌های امنیتی بسیاری در این کیف پول وجود دارد. نخستین لایه‌های امنیتی لجر نانو اس، به کار بردن یک رمز چهار رقمی است تا در صورتی که کیف پول‌تان به هر صورتی گم شد یا مورد سرقت قرار گرفت. نتواند از دارایی‌های شما استفاده کند. زیرا،اگر رمز چهار رقمی، را سه بار اشتباه وارد کند این کیف پول به صورت اتوماتیک همه‌ی داده‌های موجود را در کیف پول پاک می‌کند.

لایه امنیتی دوم به کار بردن عبارت کلمه‌ای تحت عنوان بازاریابی یا Seed است. در صورتی که کیف‌تان خراب شد یا شکست، شما می‌توانید با استفاده از 24 کلمه دارایی‌های خود را در یک لجر نانو اس دیگر یا یکی از کیف پول‌های نرم افزاری بازاریابی کنید، اما باید توجه کنید که این 24 کلمه را در یک مکان بسیار امن محافظت کنید.

مزیت بازیابی سکه‌ها در دیگر کیف پول‌ها

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس این قابلیت را دارد که به وب سرور کیف پول الکتروم و واسابی وصل کرد و از طریق آن به دارایی‌های موجود در داخل کیف پول دسترسی پیدا کرد. برای بازیابی دارایی‌های خود می‌توان از طریق تلفن همراه از کیف پول‌های موبایل مانند مای سیلیوم استفاده کنید.

مزیت‌های کیف پول لجر نانو اس

  • قیمت پایین در مقایسه با امکانات و تجهیزات آن
  • پشتیبانی از تعداد سکه‌ها و توکن‌های بسیار در مقایسه با سایر نمونه‌های دیگر

معایب کیف پول‌ سخت افزاری لجر نانو اس

  • دارای صفحه نمایش کوچک
  • متصل شدن به سیستم عامل اندروید و عدم پشتیبانی از سیستم عامل ios
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *