کار در صرافی بین المللی ارز دیجیتال

کار در صرافی بین المللی ارز دیجیتال امکان خرید و فروش برای ارز‌های دیجیتالی را با روند کاهشی برای کارمزد، به کاربران می‌دهد. بسیاری از این صرافی‌ها، از تحریم‌هایی که به صورت بین المللی وجود دارد پیروی می‌کنند. بنابراین این نوع از صرافی‌ها، اجازه فعالیت به آی پی‌های کاربران ایرانی را نمی‌دهند.

به همین دلیل، بسیاری از ایرانی‌ها، برای بهره بردن از این صرافی، باید از آی پی کشور‌های دیگر استفاده نمایند. برای بهره‌مندی از آی پی کشور‌های دیگر از vps & vpn استفاده می‌کنند. هر کدام از vps & vpn دارای ویژگی‌های مثبت و یا منفی در ساختار خود می‌باشند. برای بسیاری از کاربران بهره بردن از کدامین ترید برای سرمایه گذاری در ارز‌های دیجیتالی و خرید و فروش آن‌ها مناسب به نظر می‌آید.

دو سکه بیت کوین و نوسانات بازار

شروع کار کاربران در صرافی بین المللی ارز دیجیتال

همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم یکی از صرافی‌های بین المللی معروف با نام صرافی باینس است. این صرافی، یکی از بزرگ‌ترین و همین طور معروف‌ترین نوع صرافی ارز دیجیتال است.

در این صرافی، ارز دیجیتالی را با کمترین نرخ می‌توان خرید و فروش کرد. البته رمز ارز موجود در حساب باینس ذخیره سازی می‌شود. در هر صورت، ایرانی‌ها برای بهره‌مندی از این صرافی باید از آی پی‌های کشور‌های دیگر استفاده کنند. آی پی ایرانی‌ها برای صرافی باینس، مسدود شده است. بنابراین صرافی باینس آی پی کشور‌های دیگر برای ایرانی‌ها را به منزله شهروند بودن برای آن کشور در نظر می‌گیرد. به این شکل، به کاربران اجازه داده می‌شود تا فعالیت خود را به کمک ارز‌های دیجیتالی انجام دهند.

vps & vpn کدام یک مناسب است؟

ابتدا برای بهره‌مندی از هر کدام از صرافی‌های موجود، ابتدا باید اطلاعات کافی و شناخت لازم در رابطه با هر کدام از آن‌ها را داشته باشیم.
به این شکل، در رابطه با کارایی آن‌ها می‌توان قضاوت لازم را انجام داد.

1. Vpn چیست؟

Vpn در اصل، همان شبکه خصوصی مجازی است. البته Vpn به عنوان یک نرم افزار فعالیت خود را شروع کرده است. به دلیل گمنام بودن این نرم افزار، منجر به ناشناس بودن هویت کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند می‌شود. Vpn فعالیت خود را با تغییر دادن آی پی افراد به یکی از کشور‌هایی که سرور به آن دسترسی دارد می‌دهد. یکی از دلایلی که کاربران ایرانی از Vpn استفاده می‌کنند نسبت دادن آی پی آن‌ها به کشور‌های دیگر است.

بنابراین صرافی بین المللی، ایرانی بودن افراد را به این شکل تشخیص نمی‌دهد. البته به کار بردن این نرم افزار، در دو حالت ساخته شده است. کاربران می‌توانند از نسخه رایگان و یا پولی آن بهره‌مند شوند.

2. شروع کار Vpn رایگان

این نوع از Vpn به سرور کشور‌های زیادی متصل است. بنابراین بهره بردن از Vpn رایگان، برای متصل کردن هوشمند کاربران ایرانی به یک سرور خارجی است. البته میزان سرعت و همین طور ترافیک موجود برای این سرور، به تعداد افرادی است که به آن وصل شده‌اند. در هر صورت، Vpn در هر زمان، تلاش خود را برای رسیدن به استاندارد‌ترین سرور با سرعت بالا را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بنابراین یک کاربر ایرانی باید با استفاده از Vpn با آی پی کشور دیگر، وارد باینس خود شود. در کاربرد‌های بعدی آن نیز به سرور کشور‌های بعدی متصل می‌شود. پس در هر بار بهره‌مندی از Vpn رایگان، این نرم افزار قابلیت تشخیص سرور کشور دیگر را دارد.

البته شناسایی سرور‌هایی که یک کاربر با آی پی کشور‌های دیگر به آن‌ها متصل شده است به نوعی مشکل ساز می‌شود. بسیاری از صرافی‌های موجود برای ارز دیجیتال، وارد و خارج شدن کاربران با آی پی‌های متفاوت از چند کشور را یک تحرک مشکوک در نظر می‌گیرند. بنابراین با مشکوک شدن به آی پی‌های متعدد از کشور‌های متفاوت، امکان مسدود شدن چنین حسابی وجود دارد. به هر حال، بهره‌مندی از نسخه رایگان برای Vpn مشکلات و دردسر‌های موجود برای خود را دارد و به هیچ عنوان نیز توصیه نمی‌شود.

ارز های دیجیتالی

Vpn و آی پی ثابت برای آن

برای برطرف کردن مشکلات Vpn رایگان، باید از یک Vpn ثابت استفاده کرد. این نوع از Vpn محدودیتی در استفاده از چندین سرور کشور‌های دیگر ندارند. البته آی پی موجود برای هر سرور به شکل ثابت و بدون ذره‌ای تغییر است. البته این نوع از عدم تغییر و ثابت بودن آن، با یک شماره گذاری مشخص می‌شود.

در هر صورت، کاربر با کمک Vpn از سرور قبلی که به آن متصل بوده است استفاده می‌کند. حتی در زمان‌هایی که سرور قطع شود می‌توان سرور مورد نظر را تغییر داده و با آی پی کشور دیگری وارد باینس شد.

یکی از نکات دیگر در رابطه با حساسیت صرافی ارز‌های دیجیتالی، نسبت به تغییراتی که مداوم برای آی پی به وجود می‌آید. البته اگر بازه زمانی مشخصی را برای تغییر دادن آی پی در نظر داشته باشید مشکلی برای افراد پیش نمی‌آید. این تغییر دادن آی پی برای سرور، به منزله مسافرت و یا تغییر در یک مرکز جغرافیایی باشد.

شروع کار با vps چگونه است؟

Vps یکی از ابزار‌های کاربردی برای کاربران ایرانی بشمار می‌آید. بسیاری از صرافی‌های ارز‌های دیجیتال از آن بهره می‌برند. البته همین طور که از نام این سرور مشخص است میزبانی وب را در اختیار دارد. به طور مثال، برای داشتن یک سایت،ابتدا به یک دامنه و علاوه بر آن، به‌هاست و فضایی برای میزبانی نیاز است.

این فضای مشخص شده برای میزبانی، برای ذخیره کردن اطلاعات مناسب است. البته برای انجام دادن فعالیت با این سرور چندین بستر وجود دارد که شامل:

  • هاست اشتراکی
  • سرور‌های اختصاصی
  • سرور مجازی

استفاده از یک سرور اختصاصی برای میزبانی از یک سایت بسیار ارزشمند است. البته برای بهره‌مندی از چندین بستر، به سرمایه بسیار زیادی نیاز است. بنابراین بسیاری از سازمان‌های ارائه دهنده خدمات فناوری مجازی، سرور‌های اختصاصی خود را به قسمت‌های کوچکی به نام سرور خصوصی یا همان vps تبدیل می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *