هالوینگ بیت کوین

هالوینگ بیت کوین البته تولید کردن بیت کوین نوین، به صورت ناگهانی نصف خواهد شد. پاداش ایجاد شده برای ماینر در جهت اضافه کردن یک بلاک به بلاک چین دیگر با کاهش پنجاه درصدی آن است.

در هر صورت، هالوینگ، برای نصف کردن عرضه فعالیت خود را شروع می‌کند. بسیاری از متخصصان در این رابطه، تاثیرات قابل قبولی را بر روی هزینه بیت کوین دارند. به این شکل، ارزشمندی بیت کوین به عنوان ارز دیجیتالی، در یک بازه زمانی، افزایش پیدا می‌کند.

البته این فاکتور بسیار ارزشمندی بود در رابطه با رویداد هالوینگ، البته برای افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر می‌باشند توصیه می‌شود که آگاهی خود را در این زمینه با استفاده از اطلاعات مشاوره بیت کوین افزایش دهند. برای به دست آوردن آگاهی و درک بهتر و متناسب‌تری از هالوینگ، ابتدا باید مفهوم آن را مورد ارزیابی قرار داد. قبل از مشخص شدن معنی هالوینگ، ابتدا باید با بخش‌های اولیه استخراج کردن بیت کوین آشنایی لازم و کافی را به دست آورد.

دستبند دلار و سکه بیت کوین

هالوینگ بیت کوین و استخراج ارز بیت کوین

برای کاربرانی که به عنوان ماینر یا همان استخراج کننده، تراکنش‌های ایجاد شده برای بیت کوین و همین طور به دست آوردن امنیت را برای قدرت پردازش سخت افزاری خود، با ایجاد امنیت و در اختیار شبکه قرار می‌دهند.

در این مرحله، کاربران باید بتوانند مصرف برق و همین طور حل کردن تمامی معادلات ریاضی را در نظر داشته باشند. سازمان مربوطه، به عنوان پاداش، ارز دیجیتالی بیت کوین را در اختیار استخراج کنندگان قرار می‌دهد. در این مرحله، هالوینگ، در بازه زمانی چهار سال یک بار، پاداش ایجاد شده برای کاربران را به شکل نصف شده در می‌آورد.

البته هالوینگ، با دو ساختار اسمی در بین کاربران ایرانی قابل استفاده است. کلمه هالوینگ در ایرانیان بسیار معروف‌تر نسبت به کلمه هالوینگ است. البته صحیح‌ترین حالتی که برای این کلمه در نظر گرفته می‌شود هالوینگ است. در هر صورت، بسیاری از ایرانیان این کلمه را تلفظ هالوینگ بیشتر می‌شناسند.

هالوینگ بیت کوین در چه بازه زمانی اتفاق می‌افتد؟

به طور کلی، در هر ساعت، میزان به دست آوردن بلاک، به تعداد 6 عدد می‌رسد. هر هالوینگ نیز بعد از 210 هزار بلاک، شکل می‌گیرد. فرایند هالوینگ، به شکل کلی، هر چهار سال یکبار رخ می‌دهد.

هالوینگ بیت کوین و شکل بروز آن چگونه است؟

بسیاری از کاربران در رابطه با هالوینگ، برای طراحی و ایجاد تغییرات در پاداش ماینر، چرایی و ملزومات آن را در نظر می‌گیرند. در واقع، اگر تولید کردن بیت کوین با سرعت بسیار بالایی تولید شود یا این که میزان بیت کوین به شکل تولید بی انتها باشد. به مرور زمان، میزان بالایی از بیت کوین در جریان، میزان ارزشمندی آن را کاهش می‌دهد.

خانومی در حال نشان دادن سکه بیت کوین

هالوینگ و کنترل کردن تورم

از جمله فعالیت‌هایی که برای هالوینگ در نظر گرفته شده است در رابطه با کنترل کردن تورم است. از مهم‌ترین خطا شکل گرفته برای ارز دیجیتالی، ارز‌های سنتی می‌باشند.
این ارز‌ها، تحت کنترل بانک قرار گرفته‌اند. به این صورت، بانک‌ها می‌توانند اسکناس‌های زیادی را به چاپ برسانند. اگر میزان چاپ کردن اسکناس توسط بانک افزایش یابد؛ ارزش دولتی آن، نسبت به قانون عرضه و تقاضا به شدت روند نزولی را به خود اختصاص می‌دهد.

در رابطه با ارز دیجیتالی بیت کوین، این ارز دیجیتالی، برخلاف ارز‌های دیجیتالی دیگر، ساختار طراحی متفاوتی دارد. به طور مثال، بیت کوین، ارزشمندی بالایی مانند فلزات گرانبهاء را دارد. البته تعداد فلزات ارزشمند در جهان، بسیار نامحدود است.

البته با استخراج کردن فلزات ارزشمند مانند طلا، میزان به دست آوردن میزان باقی مانده طلا، نسبت به به دست آوردن آن به شکل اولیه، بسیار سخت‌تر است. با این حال، فلز ارزشمند طلا، توانسته در سالیان متمادی، فعالیت خود را به عنوان یک وسیله مناسب برای تبادل و ذخیره خود به صورت یک ارزش محکم کند.

هالوینگ و تاثیر آن بر روی قیمت ارز

از سوالات مهم در رابطه با هالوینگ در ذهن کاربران، ایجاد تغییر بر روی قیمت بیت کوین است. جواب درست و قاطع در رابطه با این که هالوینگ، تاثیر زیادی بر روی ارز بیت کوین می‌گذارد وجود ندارد.

به طور مثال، در سال‌های 2016، قبل از به وجود آمدن هالوینگ، تغییرات عمده‌ای بر روی ارز بیت کوین به وجود نیامد. به همین دلیل، در آن بازه زمانی، قیمت چشمگیری برای ارز بیت کوین به وجود نیامد.

از نکات مهم در رابطه با استخراج بیت کوین زمان اتمام آن است. باید گفت که تا هنگامی که بیت کوین وجود داشته باشد؛ میزان استخراج آن نیز از بین نمی‌رود. البته زمانی که هزینه ایجاد شده برای بلاک نیز روند نزولی به خود بگیرد و نتواند هزینه‌های ایجاد شده برای استخراج را تامین نمایند. باز هم پاداش به دست آمده برای ماینر‌ها، به شکل کارمزد در تراکنش‌های موجود تامین می‌شود.

البته ارز دیجیتالی بیت کوین، به این دلیل تولید شد که بتواند ارزشمند باقی بماند. البته ایجاد هالوینگ، نیز به همین دلیل برای پایداری و ثبات در ارز دیجیتالی بیت کوین تولید شده است. هالوینگ، تورم به وجود آمده از ارائه کردن ارز دیجیتالی بیت کوین را با کم شدن نرخ توزیع، کنترل می‌کند.

هالوینگ و رویداد آن برای بیت کوین

بسیاری از افراد بر این باورند که استفاده از هالوینگ برای ارز بیت کوین، تنها برای این ارز به وجود آمده است. میزان غافلگیری افراد و ایجاد تغییرات بسیار زیاد در هزینه بیت کوین را نسبت به هالوینگ، را در سطح کمتری می‌دانند.

افراد زیادی بر این باور هستند که هالوینگ، به هیچ عنوان نمی‌تواند بر روی قیمت ایجاد شده در بیت کوین، تاثیر داشته باشد. البته بروز رویداد‌ها بر روی هالوینگ، بسیار تاثیر گذار است. در هر صورت، هنوز نیز برخی از افراد، تاثیرات هالوینگ برای کاهش دادن نرخ قیمت و از بین بردن تورم موجود برای بیت کوین، را نامعلوم می‌دانند. تاثیر رویدادهای اجتماعی بر روی آن را بیشتر می‌دانند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *