همبستگی بین ارز دیجیتال

همبستگی بین ارز دیجیتال با ارزیابی‌های دقیق در رابطه با ارز‌های دیجیتالی و فعالیت آن‌ها در بازار، نزدیک به هفتصد ارز دیجیتالی عملکرد خود را در بازار از دست نداده‌اند.

میزان حجم سرمایه‌ای را که ارز‌های دیجیتالی در بازار به خود اختصاص داده‌اند بسیار زیاد است. به طور مثال اگر همه فعالیت‌ها در بازار ارز‌های دیجیتالی به بیت کوین نسبت داده شود باز هم به چهارده درصد از کل سرمایه و ارزشمندی آن بر می‌گردد.

بسیاری از سازمان‌ها نقش عمده‌ای را در سرمایه گذاری ارز دیجیتال داشته‌اند. یکی از کشور‌هایی که از این روند برای سرمایه گذاری سازمان‌های خود بهره برده است آمریکا می‌باشد.

البته از دیگر کشور‌هایی که بازار سهام آن، شباهت زیادی به ارز‌های دیجیتالی دارد کشور چین می‌باشد. با توجه به این که بسیاری از سرمایه گذاران به شکل کوچک در بازار ارز دیجیتالی و همین طور سهام چین نرخ‌های متفاوتی را ارائه داده‌اند.
سهامی که کشور چین در این معاملات به خود اختصاص داده است نرخ بالایی را برای خود ایجاد کرده است.

علامت بیت کوین بر روی شاخص های دیجیتالی

همبستگی بین ارز دیجیتال و سرمایه گذاران

بسیاری از سرمایه گذاران در این حیطه، از سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای بشمار می‌آیند. بسیاری از این افراد، طی جریان‌هایی در این بازار، گاهی به شکل خودسرانه و در برخی از موارد به صورت بدبین فعالیت خود را انجام می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم برای موفقیت، اصول سرمایه گذاری برای ارز دیجیتال را مطالعه کنید و از اطلاعات مشاوره سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

بنابراین نداشتن ثبات در میان فعالیت‌های آن‌ها، غیر حرفه‌ای بودن سرمایه گذاران را بیشتر نمایان می‌سازد. با انجام دادن فعالیت‌های خودسرانه توسط سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای، رشد حجم معاملات و نامتعادل سازی برای قیمت‌ها و هزینه‌های جاری به وجود می‌آید.

البته قضاوت در رابطه با افزایش و یا کاهش قیمت‌ها به این شکل، کمی عجولانه به نظر می‌آید. در اصل، امکان این که افراد سرمایه گذار برای ارز دیجیتالی، فعالیت بیشتری داشته و نسبت به تحولات بازار دقت بیشتری را برای این کار اختصاص دهند.

بنابراین امکان این که سرمایه گذاران بتوانند در کنترل کردن جامعه، رشد و توسعه آن برای ارز‌های دیجیتالی نقش داشته باشند نیز وجود دارد. البته مشارکت بیشتر سرمایه گذاران بر روی سکه و توکن‌ها منجر به رشد بازار ارز‌های دیجیتالی می‌شود. بنابراین می‌توان تغییرات مثبتی را از سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای برای ارز‌های دیجیتال به دست آورد. تغییر در قیمت‌ها به سرمایه گذاران، انگیزه بیشتری برای فعالیت بهتر در این زمینه را می‌دهد.

بسیاری از سرمایه گذاران در رابطه با ارز‌های دیجیتالی، در تلاش هستند که سرمایه خود را در یک بازه زمانی طولانی مدت نگه دارند. با این کار، میزان تغییرات ایجاد شده بر روی قیمت‌ها نیز بهتر مشخص می‌شود. البته در زمانی که قیمت‌های ارز دیجیتالی به میزان قبلی خود نزدیک‌تر می‌شوند میزان خرید و فروش ارز دیجیتالی توسط سرمایه گذاران به اوج می‌رسد.
یکی از شاخص‌هایی که برای عملکرد کاهشی و افزایشی برای بازار بیت کوین اهمیت دارد ارزشمندی بازار واقعی است. بنابراین برای نشان دادن ارزشمندی برای تمامی ارز‌های دیجیتالی به قیمت روز آن‌ها، مقایسه‌ای بین ارز‌های دیجیتالی با قیمت معاملات فعلی نسبت به آخرین معامله انجام شده با کاهش قیمت آن را نشان می‌دهد.

سکه بیت کوین بر روی صفحه کلید

همبستگی بین ارز دیجیتال شامل چه عواملی است؟

برخی از آلت‌های بیت کوین که تنها با جفت ارز‌های دیجیتال قابل به معامله می‌باشند منجر به گرایش به سمت ارز‌های دیجیتال برای ایجاد یکپارچگی خاص برای آن‌ها می‌شود.

البته خوش بین بودن بیش از اندازه برای ارز‌های دیجیتالی منجر به افزایش قیمت آن می‌شود. حتی برای ارز‌های دیجیتالی که هیچ کاربرد و ارزشمندی مشخصی برای آن‌ها تعبیه نشده است با خوش بینی بیش از اندازه برای آن‌ها نسبت به بازار افزایش قیمت می‌گیرند.

به وجود آمدن این حالت برای ارز دیجیتال در بازار، منجر به ایجاد یک حباب می‌شود. ایجاد همبستگی بیش از اندازه بین ارز‌های دیجیتالی، به این شکل که در روندی یک طرفه، به دست آوردن سود دلاری در بازار بسیار دشوار می‌شود. بنابراین راه ساده‌تری برای سرمایه گذاران به وجود می‌آید. راه ساده‌تر برای سرمایه گذاران تنها موجی است که برای بازار ایجاد می‌شود و آن‌ها بر روی این موج سوار هستند.

بازار ارز‌های دیجیتالی، سابقه‌ای کمتر از ده سال را به خود اختصاص داده است. بنابراین با ورود آن به بازار‌های سرمایه گذاری، مسائل بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است.
از جمله مشکلاتی که برای بازار ارز‌های دیجیتالی به وجود آمده است شامل:

  • سیستم و مقررات ناقص
  • اطلاعات نامتقارن
  • کانال آربیتراژی محدود

با عدم وجود سیستم افشاگری اطلاعات به شکل اجباری، به کمک شرکت کنندگان در بازار است.

البته برخی از ابزار‌های مطلوب در تجارت برای ایجاد قرار داده‌های آینده وجود ندارد. نداشتن مراقبت‌های لازم برای سرمایه گذاران، میزان انگیزه و شور و هیجان سرمایه گذاران حرفه‌ای برای وارد شدن به این بازار را کاهش می‌دهد.

1. اطلاعات نامتقارن

بلاک چین یکی از صنعت‌های بسیار پیچیده می‌باشد که برای شرکت کنندگان در این رابطه، مانع‌های زیادی را به وجود می‌آورد. البته با نداشتن رسانه‌های حرفه‌ای و همین طور قابلیت اعتماد سریع نسبت به آن، منجر به منتقل کردن اطلاعات با سرعت بسیار کم شده است.

بنابراین بخش اعظمی از اخبار در رابطه با ارز‌های دیجیتالی، تقلبی می‌باشد.

2. کانال آربیتراژی محدود

وجود نوعی محدودیت به شکل ذاتی و ریشه‌ای در میزان سرعت و برای انتقال دادن ارز دیجیتالی وجود دارد. همین طور وجود محدودیت‌های قانونی برای برخی از کشور‌ها می‌باشد.

بنابراین تمامی مطالب بالا و عدم وجود آن‌ها برای تمامی ارز‌های دیجیتالی، در یک محدوده غیر منطقی باقی می‌ماند. در صورت بروز بازاری به این شکل، امکان قیمت گذاری دقیق برای ارز‌های دیجیتالی بسیار سخت و دشوار می‌شود.

بنابراین بسیاری از رفتار‌های غیر منطقی در بازار، سرمایه گذاران غیر حرفه‌ای را آزرده خاطر می‌کند. برای به دست آوردن بازار و سرمایه، باید روند حرکتی بازار در خرید و فروش ارز دیجیتالی را ارزیابی کرد. با بررسی قابل قبول بر روی ارز دیجیتالی، به شکل هدفمند در سرمایه گذاری از آن استفاده می‌شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *