مزایا و معایب کیف پول دیجیتالی

مزایا و معایب کیف پول دیجیتالی منجر به تعامل بیشتر با بلاکچین است. کیف پول دیجیتالی جایگزینی برای کیف پول‌های معمولی است و یک برنامه مناسب نرم افزاری  می‌باشد که کلید‌های خصوصی و عمومی را در خود نگه می‌دارد.

با کمک کیف پول دیجیتالی، به سادگی برای ارسال و دریافت ارز دیجیتالی، نظارت دقیق و درستی صورت می‌گیرد. برای استفاده از ارز دیجیتال و همین طور ارز رمز، باید از کیف پول دیجیتالی استفاده کرد.

کارکرد کیف پول دیجیتالی به چه شکل است؟

این روز‌ها، افراد زیادی از مزایا و معایب کیف پول دیجیتالی بهره‌مند شده‌اند. بنابراین وسعت استفاده از ساختار کیف پول دیجیتالی به شدت افزایش یافته است.

اما، در رابطه با عملکرد این نوع از کیف پول، درک‌های نادرستی برای افراد وجود دارد. کیف پول سنتی نسبت به کیف پول دیجیتالی، تفاوت‌های بسیار فاحشی دارد.

از جمله یکی از این تفاوت‌ها، میزان قرار دادن دارایی در آن است. در کیف پول دیجیتالی، ارز‌های دیجیتالی قرار داده می‌شوند. البته ارز، دارای ساختار فیزیکی نیست. هر آنچه در کیف پول قرار داده شده، تراکنش‌های ایجاد شده در بلاکچین است.
کیف پول دیجیتالی، یک برنامه نرم افزاری است. در این نوع از کیف پول، کلید‌های دیگری نیز وجود دارد.

این نوع از کلید‌ها با نام کلید عمومی و خصوصی شناخته می‌شوند. کلید‌های خصوصی و عمومی در کیف پول ذخیره شده و با بلاکچین ارتباط حاصل می‌کند. به این شکل، کاربران به سادگی می‌توانند میزان موجودی خود را در کیف پول مشاهده کنند. عملیات‌هایی نظیر ارسال و دریافت پول و سایر فعالیت‌های دیگر را نیز به این روش انجام می‌گیرد.

با انتقال ارز دیجیتالی از یک کیف پول به کیف پول دیگر، در واقع، برای محو کردن مالکیت بر روی ارز‌های دیجیتالی و ایجاد مالکیت جدید برای آن است.

کیف پول دیجیتالی

مزایا و معایب کیف پول دیجیتالی

برای هر نوع برنامه‌ای با هر ساختار، مزایا و معایبی وجود دارد. برای کیف پول دیجیتالی نیز، مزیت‌های بیشماری ذکر شده است.
از مزیت‌های موجود برای کیف پول دیجیتالی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که شامل:

  • ایجاد و دسترسی ساده و آسان
  • بهره‌مندی از آن برای فروشگاه‌ها به شکل آنلاین و حتی فیزیکی
  • هدیه و امتیاز آن
  • به کار نبردن رمز دوم برای آن
  • عدم منحل شدن ریسک‌های امنیتی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. دسترسی ساده و آسان به کیف پول

یکی از مزیت‌های بسیار مطلوب برای کیف پول دیجیتالی، دسترسی ساده و آسان به آن است. برای به دست آوردن کیف پول دیجیتالی، ابتدا باید از چند کلیک استفاده کرد. کلیک‌های ساده، یکی از فرایند‌های اصلی برای در دست داشتن کیف پول دیجیتالی است. بدون این که به کاغذ بازی و یا حتی مراجعات حضوری نیازی باشد.
بنابراین با به کار بردن کیف پول دیجیتالی در زمان نیز صرفه جویی می‌شود.

به کمک کیف پول دیجیتالی، تراکنش‌های پولی زیادی را می‌توان انجام داد که شامل:

  • پرداخت هزینه تاکسی
  • پرداخت شارژ ماهانه برای ساختمان

تمامی برنامه‌های درون شبکه‌ای به سادگی به کمک کیف پول دیجیتالی انجام می‌شود.

2. به کار بردن کیف پول دیجیتالی در فروشگاه به شکل فیزیکی و آنلاین

البته با توجه به گسترش کیف پول دیجیتالی، هنوز نیز بسیاری از فروشگاه‌ها از روش سنتی برای پرداخت پول استفاده می‌کنند. با این حال، گسترش خوبی نیز برای روش‌های پرداختی برای فروشگاه‌ها با روش الکترونیک شده است.
سادگی به همراه سرعت برای کیف پول دیجیتالی، هم برای کسب و کار و هم برای کاربران به شکل نهایی از پرداخت الکترونیکی مطلوب است.

3. در نظر گرفتن هدیه و امتیاز برای کیف پول

یکی از نکات مهم برای کیف پول دیجیتالی، ایجاد هدیه و امتیاز به ازای هر نوع تراکنش است. برخی از کیف پول‌های دیجیتالی، به ازای هر نوع تراکنش خود، هدیه‌ای را برای کاربران به کار می‌برند.

برای این کار، از سیستم امتیاز دهی استفاده می‌شود. این نوع از فرایند برای دریافت هدیه، برای هیچکدام از کارت‌های بانکی وجود ندارد. یکی از نکات جالب برای کیف پول دیجیتالی، استفاده از تخفیف‌های موجود برای آن است. یکی از تخفیف‌های ایجاد شده برای کیف پول دیجیتالی، برگشت نقدی است.

کیف پول دیجیتالی

4. به کار نبردن رمز دوم برای کیف پول دیجیتالی

یکی از روش‌های مناسب برای کیف پول دیجیتالی، شارژ کردن آن است. با شارژ کردن کیف پول دیجیتالی، پرداخت‌های بسیار زیادی را بدون به کار بردن رمز دوم یا پویا، انجام می‌شود.
با توجه به مزیت‌های موجود برای کیف پول دیجیتالی، معایبی نیز در ساختار آن وجود دارد. یکی از مشکلات موجود برای کیف پول دیجیتالی، میزان دسترسی به آن است. از جمله معایب موجود برای کیف پول دیجیتالی شامل:

  • جا به جا کردن
  • منحل نشدن کامل ریسک امنیتی
  • جا به جایی در کیف پول دیجیتالی

یکی از مشکلات موجود برای کیف پول دیجیتالی، جا به جایی آن است. با توجه به این که کیف پول دیجیتالی، راحتی و سادگی در حمل و نقل را برای انسان به وجود آورده‌اند. اما، با نداشتن تلفن همراه، مشکلات زیادی برای تراکنش افراد به وجود می‌آید.
تلفن همراه برای هر فرد و کیف پول دیجیتالی نیز برای همان تلفن همراه خواهد بود. در اصل، باید گفت که به کار بردن تلفن همراه، یکی از وسایل مهم برای بهره‌مندی از کیف پول دیجیتالی است.

5. عدم منحل شدن ریسک‌های امنیتی

مزایا و معایب کیف پول دیجیتالی، در رابطه با امنیت آن است. امنیت به دست آمده برای کیف پول دیجیتالی، تنها به کمک تنظیمات ارائه شده توسط کاربر می‌باشد.

اگر دستگاه کاربر، رمز نداشته و در این حین نیز تلفن همراه دزدیده شود؛ تمامی اطلاعات بانکی از دست رفته است. اطلاعات بانکی و کارتی، به سادگی در اختیار سارقان قرار می‌گیرد.

به کار بردن کیف پول، به مراتب امنیت بیشتری را برای میزان دارایی افراد به وجود می‌آورد. البته برای افزایش امنیت کیف پول دیجیتالی، باید هوشمندانه‌تر و مسئولیت پذیر‌تر آن را انجام دهیم.

البته، احتمال دزدیده شدن پول، برای تمامی کارت‌های بانکی وجود دارد. این مشکل، در صورت نبود رمز درست برای نرم افزار و کارت‌های موجود برای کاربران به وجود می‌آید. بنابراین داشتن پسورد برای کارت و کیف پول دیجیتالی، یکی از ملزومات اساسی برای به دست آوردن امنیت بیشتر است.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *