ارزهای دیجیتال

سال‌ها پیش افراد برای رفع و تامین نیازهای ضروری خود کالاها و محصولات خود را با یکدیگر مبادله می‌‌کردند که خود نیز با گذشت زمان مشکلات و اختلافاتی را به وجود آورد.
رفته رفته پول‌ها به صورت سکه‌های فلزی که از جنس طلا و نقره بودند رواج پیدا کرد و افراد برای مبادله کالاهای خود از آن‌ها استفاده می‌‌کردند.
برای اولین بار کشور چین توانست سکه‌های از طلا را اختراع کند اما پس از سقوط و برکنار شدن امپراتورهای دودمان پادشاهی هان، سکه‌هایی از جنس‌های نقره نیز‌ایجاد شدند و پس از آن نیز اسکناس‌هایی از جنس پوست آهو رواج پیدا کرد.
در حال حاضر نیز‌ این دو نوع از فلزات نظیر طلا و نقره هر دو در سراسر جهان رایج هستند. اما طلا همچنان در صدر جدول‌ ایستاده است و ارزش و قیمت آن نیز روز به روز در بازار طلا و ارز روبه فزونی است. امروزه اغلب سیستم‌های مالی و مالیاتی بر مبنای قیمت طلا محاسبه می‌‌شود تا اینکه امروزه ظهور ارزهای دیجیتال در سیستم پولی دنیا تحولی ایجاد کرد.

تولد پول‌های کاغذی

در سده‌ی 12 میلادی، پول‌های کاغذی ظهور پیدا کردند و موجب گردید که پول جایگاه و موقعیت بهتری در مبادلات و بازار پیدا کند.
اصل شکل گیری‌ ایده پول‌های کاغذی با سفرهایی که مارکوپولو به آسیای شرقی داشت باعث شد که پول‌های کاغذی به اروپا نیز انتقال پیدا کند. قبل از ورود پول‌های کاغذی به اروپا تا آن زمان فلورین که نوعی سکه طلای ضرب شده بود در اختیار‌ایتالیایی قرار داشت و معاملات خود را انجام می‌‌دادند اما با روی کار آمدن پول‌های کاغذی موجب شد که پول‌ها نیز شکل و رنگ دیگری پیدا کنند و بر همین اساس معاملات بین المللی نیز در منطقه شکل گرفت.
برای معاملات خود رسیدهایی می‌‌داند مبنی بر‌ این شخصی که‌ این رسید را داشت یعنی او صاحب آن کالا بوده و معامله صورت می‌‌گرفت.
در پی آن نیز سفته‌ها مانند شکل امروزی روی کار آمدند.

اسکناس‌های کاغذی

از پول‌های کاغذی برای معاملات سنگین و بزرگ استفاده می‌‌شد.
ظهور ارزهای دیجیتال با گذشت زمان و با به روز شدن تکنولوژی شروع شد که به آن‌ها بیت کوین یا پول دیجیتال نیز می‌‌گویند با‌ این نوع ارزها نیز می‌‌توانید خرید کنید منتها به صورت آنلاین و بیشتر برای سرمایه گذاری و پس انداز از‌ این نوع از پول‌ها استفاده می‌‌شود.
امروزه یکی از خبرهایی که بسیار مهم است و زیاد درباره‌ی آن می‌‌شنوید مبادلات در شبکه بیت کوین می‌باشد، اما برای‌ این که با‌ این نوع از پول‌ها بیشتر آشنا شوید می‌‌توانید با ادامه‌ی گفتار همراه ما باشید.

بیت کوین چیست؟

تفاوت بیت کوین‌ها با پول‌های امروزی که در اختیار همه است‌ این است که‌ این نوع ارزهای دیجیتالی عرضه و توزیع آن‌ها  کاملاً در اختیار و تسلط دولت است و هیچ فرد یا ارگانی دولتی و خصوصی نیز در آن دخل و تصرفی ندارد. اشخاصی که تمایل دارند در‌ این نوع از شبکه بیت کوین عضو شوند باید با تمامی قوانین و مقررات‌ این نوع ارز دیجیتالی کاملاً آشنا شوند و قوانین آن را  کاملاً بپذیرند برای این منظور می‌توانند از اطلاعات مشاوره بیت کوین استفاده کنند.
قوانین پول‌های دیجیتالی به صورت کدهای برنامه نویسی است که در‌ اینترنت قابل رویت است.

افرادی که در شبکه‌های بیت کوین فعالیت می‌‌کنند از قبیل: گروه‌های استخراج کنندگان یا افرادی هستند که معمولا تصاویر آن‌ها مانند افرادی است که ابزارهای ساختمانی در دستشان است اما‌ این دست از تصاویر هیچ گونه شباهتی به‌ این نوع از حرفه و فعالیت ندارد.
دومین گروه توسعه دهندگان هستند که در واقع همان برنامه نویسانی هستند که وظیفه‌ی بهبود نرم افزارهای بیت کوین را به صورت افتخاری در اختیار دارند.

بیت کوین

آخرین گروه از افرادی که در بیت کوین فعالیت می‌‌کنند نودهای شبکه هستند دستگاه‌هایی هستند که به شبکه متصل می‌‌شوند را می‌‌توان نامید.
هر کدام از‌ این گروه‌های فوق مسئولیت ویژه‌ای را برعهده دارند، به عنوان نمونه می‌‌توان گفت که روش‌های استخراج بیت کوین نیاز به تخصص دارد از این رو استخراج کنندگان یا ماینرها در واقع موظف خواهند بود که کار را تایید کنند و به بیت کوین‌ها منتقل کنند که به‌ این کار تراکنش گفته می‌‌شود که داخل شبکه انجام می‌‌شود.

توسعه دهندگان نیز به صورت داوطلبانه و خودجوش عمل می‌‌کنند و با توسعه دادن و بروز کردن نرم افزارهای بیت کوین و ارتقا دادن به آن‌ها را برعهده دارند.
نودها نیز موظف خواهند بود که در خصوص پیدایش و ظهور تراکنش‌هایی که در شبکه انجام شده است را در حافظ‌ی خود سیوه و بایگانی کند.

بیت کوین‌ها یا پول‌های دیجیتالی وابسته به هیچ سازمان و یا گروه خاص یا افرادی نیستند تمامی افراد و گروه‌هایی که نامبرده شد همگی موجب بقا و ارتقا دادن به رشد و توسعه بیت کوین‌ها می‌‌شود.
با‌ این نوع نگرش و دیدگاه که در ظاهر و چشم انداز نخست پیچیده و مبهم است، باید به‌ این صورت باشد؟ بانک‌ها و سایر سازمان‌های مالی که به صورت سنتی کار می‌‌کنند دارای چه مشکلات و آسیب‌هایی هستند؟ برای رفع تمامی‌ این مشکلات و معضلات می‌‌توانید از بیت کوین کمک بگیرید، همچنین مشاور درباره بیت کوین در‌ این زمینه شما را یاری می‌کند.

ارزهای دیجیتال

اهداف بیت کوین

با ظهور ارزهای دیجیتال در سطح جهان باید گفت که‌ این نوع ارز دیجیتال مزیت‌های بسیار زیادی دارد و می‌‌توانید ارزهای دیجیتال را به عنوان یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن برشمارید. شما می‌‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال معتبر ارزهای خود را کنترل کنید و کنترل واقعی پول خود را داشته باشید پول‌های دیجیتالی به شما یک کلمه عبور می‌‌دهند که‌ این کلید مخصوص برداشت پول شما است و فقط افرادی که‌ این کلید‌ها را داشته باشند می‌‌توانند پول‌های خود را مصرف کنند و یا به افراد به حساب‌های دیگر انتقال دهند.
بنابراین ارزهای دیجیتال با تمامی مزیت‌هایی که دارند مانند سایر موارد دیگر معایبی نیز دارند‌ این نوع پول‌ها به صورت سکه یا پول‌های کاغذی نیستند و ماهیت فیزیکی ندارند. از این رو بهتر است به صورت کامل در مورد ویژگی‌های بیت کوین اطلاعات لازم را به دست آورید.

برای نمونه در حالی که شما قادر نخواهید بود که پولی را در ازای خرید یک تلویزیون خرج کنید، آن را برای خرید سایر کالاهای دیگر خرج خواهید کرد.
لذا باید‌ این موضوع را بیان کرد که در دنیای مجازی و‌ اینترنت به‌ این صورت نیست و  کاملاً به دنیای واقعی متفاوت است.

برای‌ این که بهتر درک کنید‌ این طور بیان می‌‌کنم اگر فرض کنید که ارز دیجیتالی شما به صورت یک فایل است در هنگام نیاز و برداشت شما می‌‌توانید یک باره آن را در دو مکان مجزا خرج کنید.
پیش از ظهور ارزهای دیجیتال اغلب سازمان‌های مرکزی و کل برای محاسبه موجودی افراد عضو وجود داشته است تا بتوانند از بروز‌ این نوع اتفاقات جلوگیری کنند.
با روی کار آمدن بیت کوین‌ها وجود سازمان‌های مرکزی موجب شده است که‌ این نوع مشکلات تا حد بسیار زیادی برطرف شود و وظیفه‌ی بررسی‌ این نوع از تراکنش‌ها به عهده‌ی افراد شبکه است. بر همین اساس می‌‌توان گفت که هدف اصلی بیت کوین‌ها حل مشکلات دوباره خرج کردن و بدون اعتماد به سایر افراد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *