بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش کوین تلگراف شرکت امنیت دارایی دیجیتال سایفرتریس اعلام کرد که مبلغ 1.4 میلیارد دلار از طریق کلاهبرداری از بازار ارزهای دیجیتال در 5 ماهه ابتدایی سال 2020 به سرقت رفته است. این رقم نسبت به سال قبل میلادی رشد خیلی زیادی داشته است.

همچنین این شرکت اعلام کرده که یکی از علت‌های افزایش کلاهبرداری، شیوع بیماری کرونا بوده که باعث گسترش کمپین‌های کلاهبرداری ارز‌های دیجیتال و استفاده از بد افزار‌ها شده است.
جالب است که در شرایط کرونا، کلاهبرداران از عناوین مثل سازمان جهانی بهداشت و یا صلیب سرخ و یا بسیاری از افراد از بدافزارهای که آمار لحظه‌ای و یا اخبار مرتبط با ویروس کرونا را نمایش می‌دادند، استفاده می‌کردند.

برخی از افراد هم به دنبال اطلاعاتی در مورد واکسن و یا تهیه اقلام ضروری مثل ماسک، دستکش و … بوده‌اند که قربانی کلاهبرداران بازار ارزهای دیجیتال شده‌اند.
علاوه بر گزارش فوق، در پایان اردیبهشت سال جاری نیز اف سی ای (موسسه کنترل امور مالی انگلیس) گزارش داد که کلاهبرداری‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال و تراکنش‌های بیت کوین در سال مالی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 برابر شده است که اکثر موارد کلاهبرداری‌ها از طریق شبکه های اجتماعی اتفاق افتاده است.
از علت‌های که باعث افزایش این گونه کلاهبرداری می‌شود، سوء استفاده کلاهبرداران از شرایط روانی جامعه و نا آگاهی مردم از روش‌های کلاهبرداری است.

برای اینکه شما قربانی کلاهبردارن نشوید باید با انواع شگردها و تکنیک‌های کلاهبرداران آشنا شوید، همچنین مشورت با مشاور خرید بیت کوین می‌تواند در شناخت بازار ارزهای دیجیتال، برای شما سودمند باشد.↓

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *