توسعه بلاک‌چین در چین

کمیته توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی چین (CCID) یک سازمان دولتی است که به طور مستقیم مسئول گزارش به وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در زمینه توسعه صنایع و اطلاعات است.
در تاریخ 27 اکتبر سال 2019 کمیته توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی چین (CCID) اعلام کرد که در چین بیش از 700 شرکت با فناوری بلاک‌چین وجود دارد و در این زمینه نیز بیش از 500 شرکت سرمایه گذاری نموده‌اند.

چین شاهد انفجار توسعه فناوری بلاک چین است.

باید گفت که از نیمه اول سال 2019 توسط دولت و وزارتخانه‌ها و کمیسیون‌های مختلف در کشور چین 12 سیاست گذاری در حوزه بلاک‌چین‌ها انجام شده است که از جمله آن می‌توان به تصویب قانون ضد ناشناس بودن در ژانویه 2019 توسط اداره فضای مجازی چین و وضع  آیین نامه برای شرکت‌های فعال در زمینه فناوری بلاک‌چین‌، قوانین در ارتباط با شهرداری‌ها و شروع اجرای آن در شهرهای پکن‌، شانگ‌های و گوانگژو اشاره کرد‌.

در تاریخ 24 اکتبر سال 2019 کمیته مرکزی دفتر سیاسی حزب کونیست چین یک مطالعه جمعی انجام داد و پس از آن اعلام نمود که از 700 شرکت اعلام شده‌، تعداد 83 شرکت تحت عنوان موسسه تحقیقاتی و 34 مورد از آن نیز بانک‌ها هستند و بیش از 500 رویداد سرمایه گذاری و تامین مالی در ارتباط با فناوری بلاک‌ چین در چین انجام شده است.

کمیته توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی چین (CCID) با اشاره به فواید نوآوری محلی در صنعت  اعلام کرد در نیمه اول سال 2019 تعداد 3547 اختراعات در زمینه بلاک‌چین درکشور چین ثبت نموده‌اند در حالی که در سال 2018 کل اختراعات ثبت شده  تعداد 2435 است.

از جمله مشکلات کشور چین در حوزه بلاک‌چین عدم وجود برنامه‌های کاربردی و تبلیغ در مقیاس بزرگ، عدم استفاده از برنامه ارزیابی معتبر است.

اخیراً‌، رئیس جمهور کشور چین به دنبال تسریع در پذیرش فناوری‌های بلاک‌چین برای پیشبرد نوآوری و تحولات صنعتی شده است.

ایشان اظهار داشته است “ما باید ازبلاک‌چین  به عنوان یک پیشرفت مهم برای نوآوری مستقل از فن آوری‌های هسته‌ای استفاده کنیم، مسیرهای اصلی را روشن کنیم، سرمایه گذاری را افزایش دهیم، روی تعدادی از فناوری‌های کلیدی تمرکز کنیم و توسعه بلاک‌چین و نوآوری صنعتی را تسریع کنیم.”
استفاده از اطلاعات مشاور تلفنی بیت کوین در این مسیر راهگشا می‌باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *