ارز دیجیتال بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین به یک ارز رمزدار گفته می‌شود که دارای علامت اختصاصی BNB است که از طریق صرافی‌های معتبر Binance ارائه می‌شود همچنین تحت عنوان یک کریپتوکارنسی بر لایه بلاک چین بایننس تعبیه شده است. این رمز ارز جدید موفق شده است تا سطح ناچیزی از بازار را تحت اختیار خود قرار دهد. مهم‌ترین شاخص استفاده از ارز دیجیتال بایننس کوین امنیت بالا، سرعت قابل‌ملاحظه آن در فرایند تراکنش‌ها است.

مخترع بایننس کوین

در ابتدای امر بایننس کوین در سال 2017 از طریق عرضه اولیه سکه به بازار ارز دیجیتال ورود پیدا کرد توسط شخصی به نام چانگپنگ ژائو معروف به cz بنیانگذاری شد. شروع کار این صرافی و رمز ارز از کشور چین آغاز شد؛ اما به علت برخی از تحریم‌ها از سوی کشور چین به ژاپن، انتقال یافت اکنون در جزیره مالتا در اروپا است.

پنگ ژائو از معروف‌ترین کسانی است که در بازار ارزهای دیجیتالی بسیار فعال است به همین علت رمز ارز بایننس کوین بسیار معتبر و محبوبیت بالایی در نزد کاربران دارد و در طول دوره کوتاهی از لحاظ قیمتی رشد چشمگیری داشته است.

بایننس کوین در 18 آوریل 2019 موفق شد تا صرافی خود را راه‌اندازی کند این ارز دیجیتال یک توکن اتریوم ERC-20 است که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و تنها ظرف مدت 2 هفته 100 میلیون توکن بایننس معادل 15 میلیون دلار به فروش می‌رساند.

ویژگی‌های ارز دیجیتال بایننس

از مهم‌ترین ویژگی‌های ارز دیجیتال بایننس که موجب متمایز شدن آن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال شده است عبارت است از:

  1. غیرمتمرکز بودن
  2. نامحدود بودن ارز رمزدار
  3. سرعت بالای بایننس کوین

در ادامه هر یک از ویژگی‌های فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. غیرمتمرکز بودن

در صرافی بایننس کوین مانند انواع صرافی ارز دیجیتال معتبر کلیه فعالیت‌ها از جمله خرید، فروش و انتقال و غیره به صورت غیرمتمرکز و بدون دخالت شخص ثالث انجام می‌گیرد.

2. نامحدود بودن ارز رمزدار

در بایننس کوین هیچ‌گونه محدودیتی برای انتقال، خرید و فروش در این صرافی وجود ندارد و شما می‌توانید در طول روز هر میزان مقدار ارز رمزدار که نیاز داشته باشید را تهیه کنید یا به فروش برسانید.

ویژگی‌های بایننس کوین

3. سرعت بالای بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین به صورتی طراحی شده است که واریزی‌ها برای بیت کوین به شکل تأییدیه‌های یک عددی در نظر گرفته می‌شود همچنین برداشت‌ها نیز به تأییدیه دو عددی رسیده است. بالا رفتن سرعت در تراکنش‌ها برای اتریوم قابل اجرا است به صورتی که امروزه به 2 تأییدیه رسیده در صورتی که در گذشته 30 تأییدیه برای واریزی‌ها کافی بود.

چگونگی ثبت‌نام بایننس کوین

نحوه ثبت‌نام بایننس کوین به دو شیوه انجام می‌شود:

در صورتی که شما پیش از سرمایه‌گذاری و تراکنش در دیگر ارزهای دیجیتالی ثبت‌نام کرده‌اید، اکنون ثبت‌نام و انجام فعالیت با ارز دیجیتال بایننس کوین بسیار راحت است. برای این کار تنها کافی است که شما به مقدار ارزش رمز ارزهای خود بایننس کوین تهیه کنید.
اگرچه تاکنون حساب کاربری برای سرمایه‌گذار و تراکنش‌های در رمز ارزهای دیجیتال نداشته‌اید حتماً نیاز خواهید داشت تا در سایت صرافی بایننس کوین ثبت‌نام کنید.

برای انجام این فرایند نیاز است که نخست وارد سایت صرافی بایننس کوین شوید سپس گزینه ثبت‌نام را کلیک کنید. در نظر داشته باشید که برای ثبت‌نام باید حتماً از فیلترشکن استفاده کنید. برای ثبت‌نام شما نیاز به یک ایمیل و رمز عبور دارید. رمز عبوری که انتخاب می‌کنید نباید کمتر از 8 کاراکتر باشد و از حروف کوچک استفاده کنید.

پس از ایجاد حساب یک ایمیل برای تایید و فعال کردن حساب دریافت خواهید کرد. کدی که برای شما ارسال می‌شود را باید در سایتی که در آن ثبت‌نام کرده‌اید وارد کنید تا حساب کاربری شما فعال گردد. با انجام مراحل فوق شما صاحب یک حساب کاربری شده‌اید، برای افزایش امنیت حساب خود لازم است که یکی از مراحل امنیتی را برای وارد شدن به سایت خود انتخاب و فعال نمایید.

هدف بایننس کوین چیست؟

مهم‌ترین هدف بایننس کوین جذب سرمایه برای بالا رفتن و گسترش صرافی بایننس است. هدف از ساخت این رمز ارز و توسعه و رشد کوتاه مدت آن موجب شده است تا جایگاه ویژه‌ای در میان مردم به دست آورد می‌توان گفت که آینده بسیار خوبی در پیشرو خواهد داشت.

مزایا و معایب بایننس کوین

آیا می‌توان بایننس کوین را جعل کرد؟

در سال 2009 هکرها موفق شدند با استفاده از روش‌های مختلفی مانند فیشینگ، جعل، ویروس سطح امنیتی این ارز دیجیتال را بشکنند و تعداد زیادی از بایننس‌ها را به سرقت ببرند؛ بنابراین باعث شد تا خریدوفروش ارزهای دیجیتال بایننس تا مدتی ممنوع اعلام شود؛ اما بعد از مدت زمان کوتاهی مجدداً کار خود را شروع کردند. امروزه به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها در کل جهان مشهور هستند.

مزایا و معایب بایننس کوین

هر رمز ارزی علاوه بر مزیت دارای معایبی است که کاملا طبیعی است من جمله بایننس کوین:

مزیت‌های بایننس کوین

  1. بالا بودن امنیت
  2. کاهش کارمزد در مقایسه با سایر رمز ارزهای دیگر در بازار کریپتوکارنسی
  3. وجود تخفیف و هدیه در حین تراکنش
  4. دسترسی سریع و گسترده به نحوی که بتوان بیشتر از 40 رمز ارز را معامله نمود.
  5. افزایش سرعت در انجام معاملات و تراکنش‌ها
  6. تجربه کاربری و رابطه کاربری سریع
  7. امکان استفاده از بایننس کوین برای خریدوفروش دیگر رمز ارزهای موجود در بازار دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و مونرو و غیره.

معایب بایننس کوین

معایب بایننس کوین از قرار زیر است:

  • پشتیبانی ضعیف در پاسخگویی به کاربران و مشکلات آن‌ها
  • عدم حمایت از ارزهای فیات، به منظور امکان پرداخت به روش سنتی برای حساب وجود ندارد.
  • وجود تحریم‌ها باعث ممنوع شدن صرافی‌ها و سرویس‌ها گردیده است و صرفاً با استفاده از فیلترشکن امکان‌پذیر است و خریدوفروش صورت می‌گیرد.
5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *